Ik ben bezig om een dingetje te bouwen dat verslagen bijhoudt. Op het moment dat een nieuw verslag wordt ingevoerd, heeft de andere partij 14 dagen de tijd om accoord te gaan met het verslag, of om eventueel commentaar toe te voegen.
Na deze 14 dagen, moet een verslag automatisch accoord zijn, en hier zit'm nu de kneep. ASP kan niet timen, dus een thread 14 dagen laten wachten is een beetje veel van het goede..
Dus een job op de SQL2000 server is hier perfect voor. Elke 24 uur checken welke verslagen de 14de dag hebben gehad en nog niet accoord zijn, dacht ik zo.
Probleem is dat ik geen idee heb hoe een loop te bouwen uit puur SQL. De selectie van de velden is niet het problem:
SELECT * FROM fanpage_gespreksverslag WHERE ((DATEDIFF(dd, GETDATE(), DATEADD(yy, DATEDIFF(yy, gesprekDatum, GETDATE()), gesprekDatum)) BETWEEN -14 AND 0) AND gespreksAccoord = null)
Nu moet ik een loopje hebben dat door deze selectle heen cycled en alle gespreksAccoord velden op de huidige datum zet, zodat ze accord zijn.
Ideeen? Gaat dit werken vanuit een job?
When in question, when in doubt, run in circles, scream and shout.