[ps7] dit moet toch kunnen?

Pagina: 1
Acties:

• RSD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02-2017
Ok mensen hele stomme vraag allicht, maar als ik heel simpel een groen blok maak en ik plaats er een schaduw onder en plaats dit alles op een transparante ondergrond. Dan moet ik dit toch zo kunnen op slaan dat als ik dat plaatje op een website plaats.. dat het plaatje op welke background color van die site ook heel netjes de schaduw laat zien met blok... ??? Dit moet toch kunnen volgens mij... als ik onder PS7 nu een plaatje zoals hier boven opsla als save for the web, dan laat hij al een hele lelijke witte rand eromheen zien... heb ik instellingen verkeerd staan of wat... ik heb al echt van alles geprobeerd, want ik weet zeker dat het kan... maar het lukt me simpelweg niet.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:49
1: Sla op als .GIF (Save for Web) en selecteer de 'witte' kleur alszijnde transparant.
Klaar.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

voor zover ik weet kun je in een plaatje geen verloop hebben naar transparantie. wat je dan wel kunt doen is in het plaatje een verloop maken naar de gewenste achtergrond kleur.

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• RSD
tja en als je tig witte tinten hebt dan, waar ze vandaan komen weet ik ook niet.... klopt nix van

• Willem
Tja, dropshadows zijn gewoon ruk, en al helemaal als 't ook nog transperant moet wezen.
Zou zeggen doe geen transperantie maar de achtergrond kleur van je website.

• RSD
Als ik een paarse achtergrond in het plaatje doe en ik sla hem op als save for web... wordt die paarse kleur grijs .... kies ik die paarse kleur als transparant, dan dan krijg ik andere grijs te zien

Verwijderd

Ik gebruik niet zo vaak Paintshop, maar in Fireworks kan je transparency met of zonder eventuele achtergrond kleur aangeven, zodat die rand de kleur word van je achtergrond.
je kan ook geen kleur opgeven, maar dan word de randt vaak wat korrelig.

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

png? Aangezien je met een soort van alpha transparantie werkt e.d. moet je met PNG gaan werken, wat willen169 zegt over gifjes werkt wel, maar niet voor wat jij wil (als ik je verhaal begrijp).

Je kan natuurlijk ook photoshop voor dummies kopen inplaats van lukraak proberen knopjes in te drukken :)

* Yellow|A vindt dat schaduw effecten zoals dropshadows zwaar hip kunnen zijn, als je weet hoe je het moet gebruiken.

|{ brrr }] |

• RSD
Is er een mogelijkheid om mijn instellingen te resetten naar hoe ze waren?

• Willem
Doh, dat is net gemeld :)
Maar RSD, het is kiezen of delen.

En voor het trashen van je Preferences:
http://www.creativepro.com/printerfriendly/story/17478.html

• MaDDoG
  • Laatst online: 24-11-2025

MaDDoG

De brakste schakel

Een nadeel van .png is dat het niet door internet explorer ondersteund wordt. (waarom nog steeds! niet?).

Mijn oplossing is in photoshopfile dezelfde achtergrond als op de site (print screen?) laden en dan gewoon een jpgje saven en netjes positioneren.

[ Voor 0% gewijzigd door MaDDoG op 24-10-2002 16:38 . Reden: Lijkt wel veel op die van mpegernie, misschien is die van mij duidenlijker :) ]

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

• RSD
ok bedankt... ik voeg de achtergrond kleur dan wel toe... lekker makkelijk :)

Verwijderd

Dan converteer je toch die .png naar .gif?
volgens mij heb je dan gewoon hetzelfde effect!!

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

Nope, gif heeft geen alpha transparantie, maar wat RSD nu doet werkt ook prima, fake it :)

|{ brrr }] |

• MaDDoG
  • Laatst online: 24-11-2025

MaDDoG

De brakste schakel

nope, png ondersteund alpha channels, 256 gradaties aan doorzichtigheid. Gif maar 1. Dus als je (zoals bij een dropshadow) een pixel hebt met 20% kleur en voor de rest transperant. Dan maakt gif daar 20% kleur en 80% wit van. Vandaar de witte randen die hij kreeg.

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

MaDDoG schreef op 24 oktober 2002 @ 20:24:
nope, png ondersteund alpha channels, 256 gradaties aan doorzichtigheid. Gif maar 1. Dus als je (zoals bij een dropshadow) een pixel hebt met 20% kleur en voor de rest transperant. Dan maakt gif daar 20% kleur en 80% wit van. Vandaar de witte randen die hij kreeg.
Dit bewijst weer dat teveel drugs je reactie snelheid verminderen :) Toch moet ik zeggen dat MaDDoG het wel mooier zegt dan ik :)

|{ brrr }] |

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
* HunterPro linkje *

[rml][ css] IE-filters toepassen op PNG met alpha in IE 6[/rml]

:)

[ Voor 0% gewijzigd door HunterPro op 24-10-2002 20:29 . Reden: ff onderstreping gekilled ]

• Willem
MaDDoG:

Ehm, is niet helemaal waar. Als ik in PS7 een Save for Web naar .GIF wil wegschrijven kan met de Eyedropper meerdere kleuren selecteren en transparant maken. Daarom zie ik niet echt in wat het probleem is.

Verwijderd

maar alleen helemaal transparant of helemaal niet, alpha blending zit er echt niet in en dat is de bedoeling lijkt me (dus grijp naar png). Of zit ik nu ook verkeerd te denken?

• Willem
Mooi is ander ja :)

Verwijderd

Yellow|A schreef op 24 oktober 2002 @ 20:26:
Dit bewijst weer dat teveel drugs je reactie snelheid verminderen :)
Dat belooft nog wat voor 2 november O-)
Pagina: 1