[asp] Userrights in Winnt

Pagina: 1
Acties:

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:09
Ik wil graag de rechtengroepen van de gebruikers uitlezen dat dus kan met
code:
1
2
3
4
5
    strUsername=Replace(ucase(Request.ServerVariables("LOGON_USER")) , "\", "/")  
    set adsUser = getobject("WinNT://" & strUsername)
    for each group in adsUser.groups
         GrpList = GrpList & lcase(trim(group.name)) & ";"
    next

Maar nu heb ik hier een probleempje mee. Hij vult de strUsername met een goede string die ik ook nodig heb (ingelogdedomein/username)
maar hij vult de adsUser niet lijkt het. die kun je niet als een string afdrukken, omdat het een object is (kwam iig niets in beeld bij het afdrukken als een string wat ook kan komen omdat hij leeg is)
Het gevolg hiervan is dat de GrpList ook niet wordt gevuld.
Die heb ik nu handmatig gevuld met enkele voorbeeld groepen, maar dat is niet de bedoeling.
Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen, want op codehound.com stond er ook niet veel nuttigs hierover? Ik heb het om meerdere pc's geprobeerd.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Jan_V
*kick*
Trouwens de bovenstaande code staat in de global.asa en de GrpList wordt als een variabele gemaakt, dus: session("GrpLijst") = GrpList

In de asp pagina maak ik dan gebruik van die lijst door
code:
1
2
3
<%if (instr(1, GrpLijst, "Groep")=true) then%>
// JavaScript code
<%end if%>

Die code in de asp-pagina werkt dus wel goed (getest met een hadmatig gemaakte GrpLijst), maar om een of andere manier vult hij die GrpLijst niet goed zoals in de bovenstaande code staat

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:34

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Net even gezocht met Google en kwam dit artikel tegen:
http://www.15seconds.com/issue/980316.htm

Opvallend vond ik dat bij het opvragen van users nog het domein werd genoemd en bij jou niet. Kan dit het zijn?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Jan_V
Bij mij staat volgens mij het domein al in de strUsername.
Daar staat namelijk (kheb het uitgelezen): 4dr/Freezer
Dus het domein 4dr en de username Freezer, dus wordt adsUser: WinNT://4dr/Freezer
Maar dat doet hij dus ook al niet (goed), want wanneer ik adsUser wil uitlezen als een string krijg ik niets in beeld, zelfs niet een error en dat vind ik nogal vreemd, want dit zou hij gewoon moeten doen.
Maar zodra ik weer op m'n werk ben zal ik ff proberen dit wel iets uitmaakt, dat met dat domein, ik geloof het niet, maar je weet het natuurlijk nooit.

• Noordamski
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-07 23:00

Noordamski

yibbedi yibbeda

Als je op de site van 15seconds (link van Gorgi) verder kijkt dan staat er nog 1 klein stukje code bij de GetObject() functie: namelijk ",user"

Dus: GetObject("WinNT://" & strDomain & "/" & strOldUsername & ",user")

is dit het?

Ik mag overigens wel aannemen dat Active Directory hebt geinstalleerd op je OS.....

If you can't convince them with facts, dazzle them with bullshit

• Jan_V
Ik mag overigens wel aannemen dat Active Directory hebt geinstalleerd op je OS.....
Dit was idd niet geinstalleerd |:(
Ik had verwacht dat de hele pc wel goed was ingesteld en ik alles wel had wat nodig was (ben hier stageloper). Maar wat blijkt nou, op dit netwerkje heb ik geen AD, maar wel op het 'normale' netwerk, dus zal het vanmiddag ff installeren

Verwijderd

Ho! Je hebt enkel ADSI nodig. Je gebruikt namelijk de WinNT provider, dcan heb je echt geen Active directory nodig.
Pagina: 1