[DVD] X-files DVD set nieuw, beschadigd

Pagina: 1
Acties:

• moefit
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03-2022
Ik ben (was) de gelukkige bezitter van een X-files DVD box season 2. Deze heb ik een hele tijd terug (half jaar geleden) gekregen. Nog niet zo heel veel tijd gehad om deze te kijken, maar een tijdje geleden kwam het er toch van.

DVD1: geen probleem.
DVD2: Begint goed, maar skipt ineens naar een andere aflevering, blijkt de DVD vuil te zijn.
DVD3: idem.
DVD4..7: idem..... ;(

Ik heb een poging gedaan de DVD schoon te maken, maar dit gaat niet. De overige DVD's ook eens bekeken, maar bij alle hetzelfde probleem. Het lijkt dus wel erg sterk op een productie fout.

Ik heb nog wel het originele bonnetje, maar bij de winkel willen ze enkel ruilen binnen 8 dagen (en dus niet een half jaar). Wat kan ik hier aan doen :? Ik mag toch wel aannemen dat er op DVD etc. ook wel een soort van garantie zit!

Verwijderd

Ik heb hier over op dvd.nl verhalen gelezen, en dan vooral over deze x-files set, en dan icm disk rot. Ik zou zeggen, zoek daar eens in de forums. Owhjah, het probleem is niet op te lossen. Je kan natuurlijk proberen de fabrikant op te bellen ofzo :) .

• TheLunatic
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Ga es naar een videotheek en vraag of ze em even kunnen 'behandelen'. Als ik me niet vergis worden huur-dvd's ook behandeld (laagje er af schrapen) waarna ze weer krasvrij zijn.
edit nu ik je verhaal goed lees zie ik dat het geen krassen zijn, maar een productie fout. Aan gezien het me sterk lijkt dat jij de enige bent bij wie 6 dvd's niet goed zijn, zou ik de fabriek/producent eens te raden gaan...

Mother, will they like this song?

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Gewoon terug naar de winkel.

Verwijderd

Gewoon terug naar de winkel ... binnen een half jaar mogen DVD's niet al "slijtage" vertonen. Helmaal niet als ze nog nauwelijks in een speler hebben gezeten ....

• moefit
Het is ook wel te zien dat geen 'slijtage' is, maar het lijkt mij dat ze bij de winkel heel simpel zullen redeneren; het is al een half jaar geleden, dus wij kunnen niets doen!

Ik heb ook al gezocht op de sites van Twentieth Century Fox, maar ik kan geen e-mail adres vinden. Ik kan natuurlijk altijd gewoon een paar adressen proberen. Ze hebben nl. wel adressen als: privacypolicy@foxfilm.com etc. Dan kan ik best wel eens info@foxfilm.com of sales@foxfilm.com proberen!

Misschien is een laagje afschrapen (TheLunatic) wel een oplossing, het lijkt wel echt aan de buitenkant te zitten (een soort aanslag).

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:32

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

In geval van moelijk doen bij de winkel: Koop dezelfde set nog een keer.
Heb je nu een goede te pakken, dan ga je met de rotte terug.
Je laat het recente bonnetje zien, en de rotte DVD's, en zegt dat je je poen terug wilt.

Is die set ook rot, dan ge je met beide sets en beide bonnetjes terug en kun je dus aantonen dat het een productie fout is .

Tijd voor een nieuwe sig..

• moefit
Koffie schreef op 25 oktober 2002 @ 09:19:
In geval van moelijk doen bij de winkel: Koop dezelfde set nog een keer.
Heb je nu een goede te pakken, dan ga je met de rotte terug.
Je laat het recente bonnetje zien, en de rotte DVD's, en zegt dat je je poen terug wilt.

Is die set ook rot, dan ge je met beide sets en beide bonnetjes terug en kun je dus aantonen dat het een productie fout is .
Dat is wel een creatieve oplossing 8)

• Bazer
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Bazer

En nou?

Binnen 8 dagen ruilen is er alleen voor als je je dan bedenkt; dus eigenlijk als je toch liever een andere artiest/kleur/maat/uitvoering wilde.

Dit is overduidelijk een productiefout en dan geldt de garantietermijn van 2 jaar! Tenminste in NL. Dus de winkel zou hem gewoon moeten omruilen naar mijn idee. Als dit problemen oplevert moet je even de consumentenbond opbellen.

Kamperen; alles wat je thuis laat is meegenomen!

Pagina: 1