Ik heb een AMD 2000+ xp op een Abit KX7-333R mainbordje en daarop een GeForce 2 MX 400 64 MB + tvout kaartje. Nu blijkt mijn systeem niet stabiel te draaien, telkens ik een game wil opstarten of 3D Mark 2001 SE build 330 wil starten slaat hij vast( beeld bevriesd ). Nu heb ik in de handleiding van men geforce gekeken en daar staat in dat hij stabiel draait op een IO voltage van 3.3 volt, maar in de BIOS kan ik enkel een voltage van 3.50 of 3.65 instellen! Nu denk ik dat het probleem misschien daar aan kan liggen of heb ik het verkeerd? En hoe kan ik deze dan op 3.30 volt zetten in de bios?
Ik denk eerder dat je VGA kaart gaar is. Probeer het eens met een andere of doe de kaart in een andere pc en kijk wat 3dmark doet.
die GF2MX kaartjes willen nogal eens warm worden, want ze zijn vaak passief gekoeld.
een vriend van me heeft een Tbird met GF2MX400 en die liep soms vast.
vooral met warm weer.
bleek dus dat de videokaart te heet werd.
ikzelf had op een LAN dat mijn videokaart te warm werd, en toen bevroor het beeld ook, en dat ging samen met een pieeeeeeeeeeeeeeeeeeeep uit de systeem-speaker.
een vriend van me heeft een Tbird met GF2MX400 en die liep soms vast.
vooral met warm weer.
bleek dus dat de videokaart te heet werd.
ikzelf had op een LAN dat mijn videokaart te warm werd, en toen bevroor het beeld ook, en dat ging samen met een pieeeeeeeeeeeeeeeeeeeep uit de systeem-speaker.
Verwijderd
mja, ik werk bij computer winkel[td] en komen regelmatig gf2 mx kaartjes binnen, waar heatsink gewoon vanaf is gevallen ;x
dus beware @ gf2 mx..
dus beware @ gf2 mx..
sommige tweakers krijgen hun hs er soms niet echt afVerwijderd schreef op 25 oktober 2002 @ 00:55:
mja, ik werk bij computer winkel[td] en komen regelmatig gf2 mx kaartjes binnen, waar heatsink gewoon vanaf is gevallen ;x
dus beware @ gf2 mx..
maaruh als die HS er af was had hij toch wel gezien ?
Verwijderd
Ik denk dat koeling het probleem is... zet er anders een koelertje op...of verander je airflow zodanig dat je videokaart daarbij veel baad zou hebben..
Pagina: 1