Switch geeft vreemde foutmeldingen :-(

Pagina: 1
Acties:

• bierdop
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-08 18:13
Onlangs heb ik mijn 10 mbit hub verplaatst met een 10/100 Mbit Sweeny Switch. Na aansluiting (exact hetzelfde als de hub) beginnen er lampjes te branden die duiden op fouten (in de handleiding is niet te achterhalen wat de fout kan zijn :().

Vraag: Moeten er instellingen veranderd worden na het wisselen v/d hub --> Switch?

Er zitten zowel 10mbit als 10/100 mbit kaarten op het netwerk aangesloten. De computers hebben verschillende besturingssystemen (win 98 & >). De kabels zijn opzich goed (met de hub werkte het immers). Verder heb ik uiteraard na het verwisselen de computers opnieuw opgestart.

Iemand een idee ???

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 09:58

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Als het een beetje inteligente switch is mag het nix uitmaken of je 10 of 100 praat. Wat doet die als je maar een kabel aansluit? Of helemaal geen kabels aansluit? Dan vervolgens kabel voor kabel erin doen en kijken wat die doet, en bij welke kabel het fout gaat.

Als die zonder kabels een fout geeft, trug naar de winkel.

Je hoeft trouwens nix te wijzigen op je werstation (tenzij te de 100Mbit kaarten op 10 hebt staan in windows). Het kan zijn dat, als je een professionele switch hebt (sisco, 3com e.d.) dat je de switch moet configureren.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Verwijderd

"beginnen er lampjes te branden die duiden op fouten (in de handleiding is niet te achterhalen wat de fout kan zijn )"

Euh.. hoe weet je dat het fouten zijn ??

• bierdop
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-08 18:13
Hehehe, er staat in de handleiding dat die lampjes gaan knipperen op het moment dat er fouten zijn. Er staat verder niet omschreven wat voor een fouten het zijn, hoe je ze kunt oplossen o.i.d.

Zie ook dit doc. http://sweexeurope.plant....ownloads/LA200020_ned.pdf

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:49

leuk_he

1. Controleer de kabel!

welk lampje:
led 1,2,3,4 volgens je link document?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

zijn maar 2 mogenlijkheden mbt knipperen:

LED3 er wordt data verstuurd.. Hmmm.. heeelee grote fout ;-)
LED4 conflict 10/100mbps.

wedden dat LED3 brand??

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:49

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 16:58:
zijn maar 2 mogenlijkheden mbt knipperen:

LED3 er wordt data verstuurd.. Hmmm.. heeelee grote fout ;-)
LED4 conflict 10/100mbps.

wedden dat LED3 brand??
OK, maar stel dat led 4 brand. Dan heb je precies de onverklaarbare actie. Ze stellen namelijk dat je 10 Mbp en 100 Mbp lijnen kunt aansluiten en dat het neit vertraaggd wordt door de langzaamste van de 2.

wat denk je dat "conflict 10/100mbps" betekend als er op http://sweexeurope.plant.nl/product.asp?pId=109
U kunt op de switch tegelijkertijd zowel 10 Mbps als 100 Mbps netwerkkaarten aansluiten, zonder dat daarbij het gehele netwerk geremd wordt door de traagste factor.

staat. (beerop?)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 09:58

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Er kan ook lampje 2 blijfen branden, dan heb je een loop. :P

Ik zou eigenlijk niet weten wat er aan de switch fout zou moeten zijn. Tenzij hij is defect of jouw kabels zijn niet goed (aangezien het gewerkt heeft met de hub blijken deze goed te zijn). Heb je al uitgeprobeerd, de switch zonder enig apparaat aantezetten en gekeken wat die aangeeft.

Kun je even exactzeggen welke ledjes er wel of niet branden en/of knipperen en dan no graag in welke kleur.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:33

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
werkt je netwerk dan wel of niet, of heb je daar niet eens naar gekeken? :)

Tweakers Discord

Pagina: 1