Toon posts:

[KIX] variable ipv vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik een (van het web geplukt) loginscript, met daarin een simpel gedeelte, om de antivirus te updaten. Nu ben ik niet handig in KIX, dus heeft elke user zijn eigen script. Op zich niet erg (10 users), maar alleen met het updaten van antivirus, moet ik dit in 10 scripts bijwerken.

Nu runt elke user:

:ANTIVIRUS

Color w+/n
AT (15,22) "Checking Anti-Virus..."

IF Exist ("c:\sdat4227.txt")
Color g+/n
AT (15,53) "UPTODATE"
sleep 1
ELSE
Color r+/n
AT (15,53) "UPDATING"
sleep 1
Copy "\\asterix\CD-Tower\sdat4227.txt" "C:\sdat4227.txt"
RUN "\\asterix\CD-Tower\sdat4227.exe"
ENDIF

(de textfile wordt naar de clientpc gekopieerd als bevestiging van update)

Hoe kan ik dit wijzigen, dat ik maar 1 keer de sdatxxx en sdatxxx.txt moet wijzigen ipv 10 x?

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-09 10:34

FoolZero

Freedom of speech...

Je moet een readln functie gebruiken. Als je dan een bestand op een serverplaatst met daarin het bestandsnaam (en dat zou je ook nog kunnen automatiseren) dan kun je het versienummer uitlezen en komt het beter uit.
Kijk anders even op http://www.kixtart.org hier kun je de complete manual downloaden.

edit:

Als je nog slimmer bent, dan plaats je het versienummer ook nog in een bestand en kun je de update check ook zonder mutaties laten lopen

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Topicstarter
FoolZero schreef op 24 oktober 2002 @ 17:04:
Kijk anders even op http://www.kixtart.org hier kun je de complete manual downloaden.
Uiteraard kan ik de manual downloaden, en alles uit gaan vissen. Toen ik zei dat ik het complete script van het web geplukt had, had je toch wel kunnen zien, dat ik beter ben ik kopieeren, dan in verzinnen :)

Verwijderd

binnen kix kan je een extra script aanroepen. Oftewel; in ieder schript verwijs je naar dat ene script voor de AV, vervolgens hoef je alleen het AV script aan te passen.

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

ik zou sowieso voor 1 algemeen script gaan, want dit is toch ingewikkelder dan je eigenlijk zou willen.
mare:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
$update=readprofilestring("\\asterix\CD-Tower\update.txt","McAfee","Versie")
$versie=readprofilestring("c:\windows\versies.ini","McAfee","Versie")

IF $update <> $versie
  AT (15,53) "UPDATING"
  RUN "\\asterix\CD-Tower\sdat"+$update+".exe"
  writeprofilestring("c:\windows\versies.ini","McAfee","$update")
ENDIF

Volgens mij moet zoiets wel aardig werken. Aangezien ik geen zin heb om mijn Kix32 kennis op te vijzelen moet je zelf maar even kijken of dit concept je de goede kant op helpt. Succes! :)

Heal the internet ...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 17:14:
binnen kix kan je een extra script aanroepen.
Goed genoeg voor mij. Hoe?

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Als ik jou was zou ik 1 script maken, en dan met IF INGROUP per usergroup bepalen wat er moet gebeuren, en voor iedereen gewoon deze regel gebruiken:
code:
1
RUN "path\sdat42xx.exe /silent"

We hebben het op het werk zo werken :)

//edit
dat pad moet dan wel een share zijn waar iedereen rechten op heeft. Maar dat had je zelf ook wel bedacht. :P

Waarom tik ik dit dan? :?

Verwijderd

Topicstarter
BreadFan schreef op 24 oktober 2002 @ 18:23:
Als ik jou was zou ik 1 script maken, en dan met IF INGROUP per usergroup bepalen wat er moet gebeuren, en voor iedereen gewoon deze regel gebruiken:
code:
1
RUN "path\sdat42xx.exe /silent"

We hebben het op het werk zo werken :)
En kun jij op je werk ook zien wat er gebeurt als de update al gedraait is op de clientpc, of updaten jullie alle pc's elke dag?

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 23:24:
En kun jij op je werk ook zien wat er gebeurt als de update al gedraait is op de clientpc, of updaten jullie alle pc's elke dag?
Daarvoor gebruik je (in mijn voorbeeld) het bestand versies.ini
Eerlijk gezegd had ik ook gehoopt, dat je aan de hand van 'mijn' script de Kix32 handleiding even erop had nageslagen.

Wat de ingroup optie aangaat. Die is hier natuurlijk niet van toepassing, want het gaat om werkstations en niet om specifieke users. Ten tweede wil je dat ieder systeem onderhanden genomen wordt, dus dat zou worden: if ingroup('everybody')=1 ;)

Heal the internet ...

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 17:06
Waarom laat je de mcafee client niet automatisch elke dag in het path kijken voor de update ?
Hoef je ook niet te knoeien met scripts.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Remc0 schreef op 25 oktober 2002 @ 10:25:
Waarom laat je de mcafee client niet automatisch elke dag in het path kijken voor de update ?
Hoef je ook niet te knoeien met scripts.
Of je maakt inderdaad gebruik van de functionaliteit van McAfee zelf! *D

offtopic:
Remc0 ik ben niet blij met je, want dankzij jou zak ik alweer een plek in de dagelijkse stats! ;)

Heal the internet ...

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 17:06
offtopic:
Je mag mij wel joinen ;)
naam: Remc0
ben nog maar een 1mans team

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 23:24:
[...]

Als de update al gedraaid is op een pc, gebeurt er nisk bijzonders. De update wordt dan gewoon afgebroken, maar vanwege de "/silent" ziet de gebruikers daar niks van. :)

de enige plak waar je dat terug kunt zien is in de SDat update log. :)
Pagina: 1