Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge
Je kan het resetten (heb het eens tegengekomen p het forum), maar ik weet niet precies hoe. Gebruik anders de search eens, er zijn de laatste tijd nogal van deze topics langsgekomen.
https://fgheysels.github.io/
(volgens mij werkt "DELETE FROM [table]" wel)
Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."
Als je bv 5 records hebt in die tabel met een PK van 1 tem 5, en je verwijdert alle records, dan gaat de pk van het eerstvolgende record dat je toevoegt 6 zijn.
https://fgheysels.github.io/
Delete Table verwijdert alles, maar de auto_increment wordt niet gereset.
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge
Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."
alles met de hand? Damn, dat is niet zo fijnthomaske schreef op 24 oktober 2002 @ 15:46:
andere oplossing is om de tabel te droppen en weer te createn
Een id van 0 heb ik namelijk nog nooit gezien.....
Fuck me if I'm wrong, but isn't your name Gretchen?
werkt ook nietTheguide schreef op 24 oktober 2002 @ 16:04:
wat dacht je van om ipv de 0 een 1 te doen???
Een id van 0 heb ik namelijk nog nooit gezien.....
Eureka! Gevonden
Dus wat ik heb gedaan, is TRUNCATE TABLE (drop en recreate), en daarna mysql opnieuw opstarten, en de auto_increment van me InnoDB table is weer op 1If you wish to reset the AUTO_INCREMENT column of a MyISAM table, issue a DELETE FROM tablename command. This will reset the counters, and they will start over from 1.
If you need to reset the counter on InnoDB tables, you will need to either drop and recreate the table (v. 3.23); use TRUNCATE TABLE (v. 4) or delete all rows from the table, then restart the server.
Dank U
[ Voor 0% gewijzigd door Darkvater op 24-10-2002 16:08 . Reden: gevonden ]
Verwijderd
dan een drop van je table
en die dump weer terugzetten?
klaar is kees
Sorry, is TRUNCATE hetzelfde als drop en recreate??Darkvater schreef op 24 oktober 2002 @ 16:05:
Dus wat ik heb gedaan, is TRUNCATE TABLE (drop en recreate), en daarna mysql opnieuw opstarten, en de auto_increment van me InnoDB table is weer op 1
Of is dat een MySQL feature?
Never underestimate the power of
Lezen is ook een vak...cameodski schreef op 24 oktober 2002 @ 18:10:
[...]
Sorry, is TRUNCATE hetzelfde als drop en recreate??![]()
Of is dat een MySQL feature?
Bovenstaande geldt voor InnoDB zut, als je gewone MyISAM tables hebt werkt DELETE FROM table; zonder WHERE dus ook gewoon.[...]
either drop and recreate the table (v. 3.23); use TRUNCATE TABLE (v. 4)
[...]
Uhhhm, je hebt gelijk, ik had alleen de opmerking van Darkvater gelezen en die deed alsof het hetzelfde was, maar dat was blijkbaar een vrije vertaling of een beetje verkeerde interpretatie van mijn kant.Ericston schreef op 24 oktober 2002 @ 18:30:
Lezen is ook een vak...
Never underestimate the power of