U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
Het idee van SMP is namelijk dat je meerdere cpu's hebt, waardoor je threads parallel aan elkaar kunt laten lopen. Als jij daar dus gebruik van wilt maken zul je 2 threads moeten maken, waarbij de ene op de ene proc draait en de ander op de andere
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
De meeste compilers maken liever code die overal draait en besteden liever weinig tijd aan code schrijven voor specifieke processoren. Het is wel mogelijk door inline assembler te gebruiken.
Tis toch verleden tijd met Java en .Net
We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher
Verwijderd
Maar in die omgeving zou je voor iedere cpu een geoptimizde jit'er kunnen hebben... (notice zou en kunnen overigensLordLarry schreef op 24 oktober 2002 @ 15:42:
Tis toch verleden tijd met Java en .Net
hoe het in windhoos werkt weet ik niet, maar echt heel anders zal het niet zijn)
oja, LordLarry, wat moeten we met een compiler van intel???
Geef je muis af en toe een stukkie kaas
kijk hier maar eens
gcc geoptimaliseerd voor <verzin maar een i368 compatible CPU>
Geef je muis af en toe een stukkie kaas
Ik? Ik kan er heel veel mee. Wat iemand met een AMD er mee moet? Compilen voor iemand met een Intel. Wat jij er mee moet weet je vast zelf het beste.VlaFlip schreef op 24 oktober 2002 @ 15:52:
oja, LordLarry, wat moeten we met een compiler van intel???
Maar het was maar om aan te geven dat het wel mogelijk is voor VC++.
We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
hmm wou net gcc gaan gebruiken zie ik dat het niet echt een windows compiler is... moet in een gesimuleerde unix omgeving werken... kan dus ook geen exes maken... das jammer.
justice_strike schreef op 24 oktober 2002 @ 18:02:
aah dus die geoptimaliseerde compilers zijn er dus weldas mooi. jammer dat je niet je eigen jvm kan compileren die draait in iedergeval dan een stuk sneller dan een gewone versie (aangezien ze bijv niet 3dnow pro ofzo ondersteunen)
Er is een JVM die opensource is
Blackdown heet ie meen ik, die kan je dan gewoon compileren lijkt me en dan dus gelijk met de Athlon MP optimalisaties.
Maar na even rondkijken is mij niet helemaal duidelijk of het nou wel of niet open source is en of je het dus kan recompilen
http://www.mingw.org/justice_strike schreef op 24 oktober 2002 @ 18:07:
hmm geen 3dnow pro trouwens... alleen de gewone 3dnow.... of zit dat al inbegrepen in de definitie?
hmm wou net gcc gaan gebruiken zie ik dat het niet echt een windows compiler is... moet in een gesimuleerde unix omgeving werken... kan dus ook geen exes maken... das jammer.
Daarmee kun je (gcc3.2) ook PE-exe's maken
Localhost, sweet localhost
MinGW is geen UNIX emulatie op Windows, het is een echte port van gcc naar Windows. Je hebt dus geen Cygwin o.i.d. nodig om een UNIX omgeving te simuleren. MinGW genereert ook gewoon standaard Windows executables.justice_strike schreef op 26 oktober 2002 @ 00:58:
hmm die had ik al geprobeert te gebruiken... maar is toch eeen unix emulatie op windows.... werkt trouwens ook niet al te best zegt dat de make file steeds een seperator mist.. (terwijl het steeds een !if !endif statement is!!
Quote uit de FAQ:
MinGW ("Minimalistic GNU for Windows") refers to a set of runtime headers, used in building a compiler system based on the GNU GCC and binutils projects. It compiles and links code to be run on Win32 platforms... providing C, C++ and Fortran compilers plus other related tools.
[...]
MinGW uses the Microsoft runtime libraries, distributed with the Windows operating system.
[...]
A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.