• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:03

DinX

Motormuis

Topicstarter
Mijn probleem is het volgende. Ik heb dus een nieuwe mp3 speler ontvangen vandaag, de Frontier Labs Nex IIe.
Alles goed en wel, kan hem connecten op PC.

Het probleem is het volgende: ik heb hier 2 CF kaartjes, 1 van 8MB en 1 van 128MB.
Dat van 8 heb ik bij m'n digitale camera gekregen, dat van 128MB heb ik erbij gekocht.
In de camera werken beide kaartjes. Op de mp3 speler alleen dat van 8MB.
Als ik het kaartje van 128 in de speler steek zie ik mooi de directory die de cam aanmaakt. Sluit ik hem aan op pc zie ik deze dir ook. Wil ik nu iets kopieren op dit kaartje, dan wil hij niet. Directory verwijderen gaat ook niet, bijmaken ook niet. Ook formatteren heeft geen zin (gaat wel in de cam), dat wil hij niet.

Iemand enig idee wat hier oorzaak van kan zijn ? De speler ondersteunt CF 1 en 2 geheugen. Ook microdrive is ondersteund.

edit: ik kan dus wel dingen verwijderen van de 128, foutje in m'n post. Ook kan ik dingen van het kaartje afhalen.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025
zijn er niet toevallig firmware updates voor je mp3speler?? misschien dat daarmee bugs worden opgelost ofzo?? anders zou ik het eigenlijk ook niet weten. Formatteren zou ik idd als eerste zeggen, maar dat heb je al gedaan...

• DinX

DinX

Motormuis

Topicstarter
Het probleem is gevonden:
blijkt dat deze player elk type CF geheugen aan kan. Behalve juist de productielijn van CF-kaartjes die ik heb. (Dane Elec met AA in het serienummer)

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025
aii das wel lullig, ff kijken of je hem nog om kunt ruilen ofzo...

• DinX

DinX

Motormuis

Topicstarter
DocB schreef op 24 oktober 2002 @ 20:22:
aii das wel lullig, ff kijken of je hem nog om kunt ruilen ofzo...
Ruilen zal er niet inzitten. Heb em bij m'n digitale camera gekocht, en daarvoor werkt hij dus.
Hij werkt alleen niet in combinatie met de mp3 speler.
Ik heb inmiddels al een CF en SM kaartlezer gekocht :)
Gaat ook veel sneller nu :)