Toon posts:

[Debian] X server start niet goed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik ben bezig met Debian Woody (stable), en alles ging tot nu toe goed. Installatie enzo ok. Ik heb via tasksel laten weten dat ik wel wat voor een GUI voel, maar na alles geinstalleerd te hebben gaat het starten van X niet helemaal ok.
Als ik startx intyp zie ik net nog een paar zinnen tekst, en dan gaat mn beeld weg, het lijkt dus alsof hij hem goed start, alleen ik krijg niks te zien, alleen zwart.
En als ik daar eenmaal in ben kan ik helemaal niks meer. Alt+F2 werkt bijv. ook niet.

Ik heb alle packages geloof ik wel, iig zijn. xserver-xfree86, kdm en kde up-to-date. Ik heb xf86config gedaan, en dat ging allemaal ok.

Ik heb bij dpkg-reconfigure xserver-xfree86 alles ok ingesteld, en ook "framebuffer" op nee gezet, zoals ik in andere topics gelezen heb.

Heeft er iemand een tip voor mij waardoor ik wel beeld krijg?

Alvast bedankt voor de redding!

• smoking2000
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:33

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

installeer de packages discover en read-edid deze zijn voor hardware detectie, doe dan nogmaals dpkg-reconfigure xserver-svga en voila!

natuurlijk nog wel ff kde/gnome/whatever installeren

[ Voor 0% gewijzigd door smoking2000 op 24-10-2002 15:06 . Reden: scheel getypt ]

| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |

Verwijderd

Nou ff denken hoor, in X moet je.......backspace-F2 proberen? (week niet honderd % zeker.....

ben maar een n00b

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 15:22:
Nou ff denken hoor, in X moet je.......backspace-F2 proberen? (week niet honderd % zeker.....

ben maar een n00b
Bijna, CTRL-ALT-F<1-6> Is switchen naar console 1 t/m 6. CTRL-ALT-Backspace is Xserver hard killen.

Verwijderd

Thanx _/-\o_ , kzal het nu onthouden :)

Verwijderd

Topicstarter
smoking2000 schreef op 24 oktober 2002 @ 15:05:
installeer de packages discover en read-edid deze zijn voor hardware detectie, doe dan nogmaals dpkg-reconfigure xserver-svga en voila!

natuurlijk nog wel ff kde/gnome/whatever installeren
Ok, dat heb ik nu gedaan, maar ik heb bij die laatste reconfigure als Xserver "xserver-xfree86" gekozen. Is dat ok? Toen ik daarna startx deed, kreeg ik weer een zwart scherm.
Toen ik een tweede keer dpkg-reconfigure xserver-svga deed, zei hij dat hij xserver-svga niet volledig had, maar apt-getten werkt niet. Hij zegt dan dat ie em al heeft.
En tijdens het verwijderen geeft ie een error :(

Dus dit werkt niet echt. Had ik BTW bij die reconfigure xserver-svga als xserver moeten kiezen?

• smoking2000

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 15:30:
[...]

Ok, dat heb ik nu gedaan, maar ik heb bij die laatste reconfigure als Xserver "xserver-xfree86" gekozen. Is dat ok? Toen ik daarna startx deed, kreeg ik weer een zwart scherm.
Toen ik een tweede keer dpkg-reconfigure xserver-svga deed, zei hij dat hij xserver-svga niet volledig had, maar apt-getten werkt niet. Hij zegt dan dat ie em al heeft.
En tijdens het verwijderen geeft ie een error :(

Dus dit werkt niet echt. Had ik BTW bij die reconfigure xserver-svga als xserver moeten kiezen?
De xserver is afhankelijk van je videokaart, bijna alle kaarten (van nvidia) gebruiken svga maar sommige gebruiken een ander. Welke videoplank heb jij?

Op hier kan je opzoeken welke xserver er bij jou videoplankje hoort

Mocht je wel de juiste xserver hebben doe dan dpkg-reconfigure <betreffende xserver>

| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |

Verwijderd

Topicstarter
smoking2000 schreef op 24 oktober 2002 @ 15:33:
[...]

De xserver is afhankelijk van je videokaart, bijna alle kaarten (van nvidia) gebruiken svga maar sommige gebruiken een ander. Welke videoplank heb jij?

Mocht je wel de juiste xserver hebben doe dan dpkg-reconfigure <betreffende xserver>
Ik heb een GF2MX, dus ik zou ook SVGA moeten gebruiken? Maar toen ik die dingen deed die jij zei, ging het goed, en moest ik allerlei dingen instellen, en kon ik op het eind kiezen welke server ik wilde gebruiken. Ik kon toen kiezen tussen xserver-xfree86 en xserver-svga. Ik heb toen de bovenste gekozen, maar nu kan ik die hele setup niet meer uitvoeren..

• smoking2000

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

Yep, dat is xserver-svga

Als je eenmaal door de install heen bent zal je met dpkg-reconfigure het boeltje moeten herconfigureren, dus wel eerst verkeerde/overbodige packages uninstallen en de benodigde installen

Verwijderd

Topicstarter
smoking2000 schreef op 24 oktober 2002 @ 15:44:
Yep, dat is xserver-svga

Als je eenmaal door de install heen bent zal je met dpkg-reconfigure het boeltje moeten herconfigureren, dus wel eerst verkeerde/overbodige packages uninstallen en de benodigde installen
Ik niet snappe ik :? Maar hij zeurt er nou steeds over dat xserver-svga niet geinstalleerd is. Maar installeren wil ie ook niet, want ik heb hem al geinstalleerd. En dan doet ie vervolgens het removen ook niet, dus ik zit helemaal vast :{

Misschien maar even overnieuw installeren zo..

• smoking2000

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

Doe ff lekker makkelijk gebruik DSELECT deselecteer je oude xserver en selecteer xserver-svga
(bij dselect meteen op spatie drukken dan is help scherm weg, dan / om naar packages te zoeken. + of - om respectievelijk te selecteren en te deselecteren)

install het boeltje in (re)configure xserver-svga

als je per se op nieuw wil installeren, installeer eerst de base, dus geen tasksel gebruiken,
zodra er gevraagt word om dselect te gebruiker zeg ja, selecteer hier niks en install wat hij al wilt. Na die install ronde, selecteer de discover & read-edid en install deze, hier na xserver-svga installen, en daar weer na pas je desktop environement

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga nu eerst nog even een laatste poging doen met dselect, en daarna opnieuw installeren. Iig bedankt voor de installatie tips!!

• smoking2000

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

UR welcome, dit doet me denken aan de 1e keer dat ik Debian ging installeren, had bijna exact het zelfde probleem. Nu heb ik al zovaak gedaan voor mezelf en anderen het word routine :)

en even over apt-get het is heel mooit, maar als debian nieuw voor je is werkt dselect net even wat makkelijker/duidelijker/overzichtelijker, voel je niet verplicht apt-get te gebruiken totdat je confortabel bent met apt-get.

Verwijderd

Topicstarter
Hij heeft een beetje moeite met dselect. dpkg geeft bij alles een error. "dpkg: parse error in file..."
Ik denk dat ik maar even opnieuw begin ;)

• smoking2000

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

Hoe installeer je? Vanaf cd/ftp/http ??

Verwijderd

Topicstarter
smoking2000 schreef op 24 oktober 2002 @ 16:01:
Doe ff lekker makkelijk gebruik DSELECT deselecteer je oude xserver en selecteer xserver-svga
(bij dselect meteen op spatie drukken dan is help scherm weg, dan / om naar packages te zoeken. + of - om respectievelijk te selecteren en te deselecteren)

install het boeltje in (re)configure xserver-svga

als je per se op nieuw wil installeren, installeer eerst de base, dus geen tasksel gebruiken,
zodra er gevraagt word om dselect te gebruiker zeg ja, selecteer hier niks en install wat hij al wilt. Na die install ronde, selecteer de discover & read-edid en install deze, hier na xserver-svga installen, en daar weer na pas je desktop environement
Ok, ik heb het nu geinstalleerd, en geen extra dingen geselecteerd. Nu moet ik dus beginnen met discover en read-edid, en daarna xserver-svga? Kan ik dat het beste via apt-get doen? Ik vind dat zelf heel handig, en dselect een beetje vreemd..

Edit: Ik installeer van CD1, en de rest haal ik van http :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, maar met apt-get gedaan. Ik ben nu in de Xserver-common config, nadat ik xserver-svga had geinstalleerd. Daar vraagt ie of ik de Xwrapper en nog wat dingen door debconfig wil laten doen. Is dat aan te raden? Vorige keer heb ik hier gewoon maar ja gezegd..

Verder: Framebuffer uitzetten, of niet? Verder nog dingen die per se op een bepaalde waarde moeten?

• smoking2000

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

als je dselect voor het eerst gebruikt wil hij al meteen een x aantal packages installen
als je dat hebt gedaan dan staat alles wat je nodig hebt er op, lijkt mij dat het met apt-get ook moet kunnen, ik gebruik het niet, te lui :) dat is ook de reden dat ik hem adviseer voor eerste keer gebruikers, maar als je al vertrouwt ben met apt-get dan moet je het zeker niet laten, is wel beter, maarjah luiheid kent geen grenzen :D
het belang van discover en read-edid is dat deze packages worden gebruikt door het .deb script en zo x practisch automatisch configt.
ja als je die base packages hebt kan je zelf de bovengenoemde 2 installen en daarna xserver-svga

Verwijderd

Topicstarter
Maar moet ik de Xwrapper files door debconf laten beheren? En andere dingen door debconf laten doen, is dat aan te raden?

• smoking2000

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

doe ik wel altijd ja

Verwijderd

Topicstarter
Ok, xserver is geconfigureerd. Nu kde apt-getten? Of eerst kdm en dan kde?

• smoking2000

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

ipv kdm, gdm
gdm is een herimplementatie van xdm dus er zijn veel bugs uit, maar als je je pc regelmatig wilt uitzetten dan is kdm een betere optie, hier kan je in het inlog scherm je pc uitzetten is wel zo makkelijk

Verwijderd

Topicstarter
Maar draait KDE ook op gdm dan? Of moet je die dingen losser van elkaar zien? Maar eerst gdm apt-getten en dan kde. Gewoon apt-get install kde? Geen extra dingen erbij zetten?

• smoking2000

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

yep zonder problemen, je displaymanager regelt o.a. je inlog en is niet afhankelijk van je desktop keuze. kan kde samen met gdm installen., alleen kde heeft een dependency op kdm maar deze kan je uitzetten en gdm daarvoor in de plaats doen

Verwijderd

Topicstarter
Ok, hij's bijna klaar met kde installeren. Hierna kan ik gewoon meteen startx doen? Of moeten er nog dingen geconfigged worden?

• smoking2000

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

als je de xserver al hebt geconfigt (wat het geval is toch?) kan je meteen startx doen, wil het dan nog niet lukken, dpkg-reconfigure xserver-svga (again)

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt!!! (T.net lag er ff uit bij mij)
Perfect zo! Maar nu ga ik eens kijken of ik er KDE 3.xx op kan gooien. Maar dat komt wel.
In ieder geval heel erg bedankt voor de hulp!

Weer een Debian user erbij :)

• smoking2000

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

Ok dan!
Nogmaals ur welcome, hoe groter de userbase van Debian de beter!
Suc6 met kde3!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 14:06

deadinspace

The what goes where now?

Ehm, je kunt xserver-svga beter niet gebruiken... Dat is de XFree 3.3.6 (generieke!) SVGA X server...
* Je wilt een specifieke driver voor je videokaart, niet zomaar wat generieks
* Je wilt XFree 4.zoveel, 3.3.6 is een fallback.

Het is aan te raden om die 3.3.6 zooi gewoon weg te pleuren en gewoon 4.nogwat te gebruiken, met de "nv" driver, of evt de "nvidia" driver.

• smoking2000

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

En daar kom je nu al mee :(

Verwijderd

Topicstarter
deadinspace schreef op 24 oktober 2002 @ 17:46:
Ehm, je kunt xserver-svga beter niet gebruiken... Dat is de XFree 3.3.6 (generieke!) SVGA X server...
* Je wilt een specifieke driver voor je videokaart, niet zomaar wat generieks
* Je wilt XFree 4.zoveel, 3.3.6 is een fallback.

Het is aan te raden om die 3.3.6 zooi gewoon weg te pleuren en gewoon 4.nogwat te gebruiken, met de "nv" driver, of evt de "nvidia" driver.
OK, maar is het dan aan te raden om zeg maar weer van voren af aan te beginnen, of is het ook te patchen?

• smoking2000

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

oude dr af en de nieuwe dr op,
leve de modulaire opbouw van Linux!

Verwijderd

Topicstarter
Maar waar haal je die nv driver vandaan, en hoe installeer je Xfree86 4.2.nogwat? Moet je dan toch ipv xserver-svga xserver-xfree86 hebben? Haalt ie dan automagisch de goede versie ervan op?

• smoking2000

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

mischien moet je het maar even laten draaien zoals je het nu hebt, het werkt toch?
lekker zo laten draaien. Pas al je de juiste man pages gelezen heb en genoeg kennis hebt vergaart om het over tegooien naar XFree 4.x dan pas doen tot die tijd lekker laten als het is, niet te moeilijk voor jezelf maken. al hoewel de nieuwe versies vaak betere (hardware)ondersteuing hebben

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb er nu ipv xserver-svga xserver-xfree86 op staan, met de "nv" driver. Alles geconfiged, alleen nu kent ie het commando startx niet. :? Iemand een tip?
Edit: Tja, ik doe dit naast mn SuSE installatie, dus een goedwerkend systeem hoef ik niet echt hiermee, daarom blijf ik klooien ermee.. Maar ik zal nu verder maar een beetje aankutten, bedankt voor alle hulp!

• smoking2000

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

rebooten naar debian? start ie automtisch X? als dat niet werkt.........dan moet ik er wat langer over na denken

Verwijderd

Topicstarter
Ok, hij is nu weer in X, maar hoe kan ik zien welke Xfree86 versie ik heb, en of hij het dus goed gedaan heeft allemaal?

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Sorry dat ik niet elke minuut op GoT aanwezig ben :?
Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 17:52:
OK, maar is het dan aan te raden om zeg maar weer van voren af aan te beginnen, of is het ook te patchen?

Van voren af aan? Met je X config? Ja. Met Debian? Neuh :)

Doe eens " dpkg -l xserver-* ", dan laat hij alle packages zien die met xserver- beginnen. Voor geinstalleerde packages staat ii.
xserver-xfree86 is de XFree 4.1.0 X server, met drivers voor heel veel videokaarten. xserver-common hoort daarbij. Alle anderen zijn XFree 3.3.6 packages (XFree 3.3.6 heeft aparte X servers voor alle families kaarten, in tegenstelling tot de XFree 4.x).

Je hebt dus alleen xserver-xfree86 en xserver-common nodig, de rest mag weg. Dan verplaats je /etc/X11/XF86Config* naar ergens anders (homedir ofzo), bij wijze van backup (en haal ze uit /etc/X11 maar helemaal weg), en configureer XFree met dpkg-reconfigure xserver-xfree86 (of andere methode, whatever), evt gevolgd door wat finetunen met de hand.

De "nv" driver zit bij XFree 4.x zelf, de "nvidia" driver zul je moeten downloaden van de nVidia site. Doe eerst maar de "nv" driver, die is makkelijker en volstaat voorlopig wel (geen 3D).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het ongeveer zo gedaan zonder je verhaal (sorry deadinspace ;) ) en het werkt inderdaad. Ik zit nu vrolijk in XFree86 4.1.0, met KDE 2.2
Idd zijn die nv drivers er standaard in. Het draait nu dus lekker. Ik ga nu wel proberen om er KDE 3.1.nogwat op te zetten, en de nvidia drivers.
Vraagje daarover: kan ik die er gewoon overheen installeren, en worden die dan automatisch gebruikt?

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Daarvoor moet je de readme bij de nVidia drivers lezen, en het grote nVidia topic hiero raadplegen (ik heb zelf geen nVidia kaarten). Er zit in Debian wel een paar packages mbt nVidia spul, het zou kunnen dat die de drivers bevatten (dat is dan misschien makkelijker).

Verwijderd

Topicstarter
deadinspace schreef op 24 oktober 2002 @ 19:45:
Daarvoor moet je de readme bij de nVidia drivers lezen, en het grote nVidia topic hiero raadplegen (ik heb zelf geen nVidia kaarten). Er zit in Debian wel een paar packages mbt nVidia spul, het zou kunnen dat die de drivers bevatten (dat is dan misschien makkelijker).
Heb idd op de nVidia site gekeken, en daar maar de source tars vandaan gehaald. Ben nu ook KDE 3.0.4 aan 't downloaden..
Laatste vraagje: KDE bestaat uit een hele hoop .deb's. Kan ik om ze te installeren ook gewoon doen: "dpkg -i *" in een bepaalde map? Daar staan dan 5 .debs ofzo. Dat scheelt een hoop werk nl.

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Try and find out :P

Verwijderd

Topicstarter
Heb het gedaan, alleen hij had heel erg veel dependencies die niet geinstalleerd waren. Nu start heel KDE dus niet meer op.. Nou ja, we gaan gewoon verder :P

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Nouja, het zou dus moeten werken, maar misschien had je niet alle packages?

Verwijderd

Topicstarter
deadinspace schreef op 25 oktober 2002 @ 12:39:
Nouja, het zou dus moeten werken, maar misschien had je niet alle packages?
Jawel, ik heb het met de officiele en met de kant en klare van ftp.shoikan.org geprobeerd, maar hij wil een heel groot aantal niet installeren omdat daar andere packages voor nodig zijn die niet geinstalleerd zijn..

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Andere packages die niet geinstalleerd zijn maar uit het Debian archief moeten komen? Die downloadt hij niet als je dpkg gebruikt nee, apt is de downloadende frontend. Maar ik heb zo het vermoeden dat daarover ook wel iets in de documentatie van die site staat?

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik word nu helemaal ziek van het Debian-download systeem. Ik probeer nu Testing of Unstable te krijgen, maar ik snap er na twee uur nog niks van.
Ik ben nu zover dat ik begrijp dat er geen kant-en-klare testing images zijn waarvan je direct kan installeren. Dus toen bedacht ik dat ik het beste met floppy-images kan gaan werken en de rest downloaden, maar die zijn er ook niet voor testing of unstable.
Welke godvergeten images kan ik gebruiken om direct Testing of Unstable te installeren? Het hoeven geen volle images te zijn, het mogen ook floppy of base-CD-images zijn.
Ik heb deze dingen gevonden:
http://people.debian.org/...t-bf2.4-with-basedebs.iso -Maar dat blijkt gewoon Woody te zijn, maar dan de base-image.
http://ftp.nl.debian.org/...s/stable/main/disks-i386/ -Dit zijn wel floppy-images, maar dan weer van Woody
http://ftp.nl.debian.org/debian/dists/testing/main/ -Dit is dus Testing, maar hier zijn geen disks-i386 van :?
Enz. Ik kan dus nergens iets vinden waarmee ik direct, zonder upgraden, Sarge of Sid kan installeren.

En nee, dit keer kon ik het niet in een manual vinden.

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Direct installeren naar Testing of Unstable is niet mogelijk (nouja, er heeft wel eens iemand snapshots gemaakt meen ik). Stable installeren en dan upgraden is de gewoonlijke methode.
Als je gewoon de Debian install doet, en dan op het einde geen tasksel of dselect runt, dan is er maar heel minimaal geinstalleerd. Dan je sources.list aanpassen, dselect starten, update kiezen, select kiezen, install kiezen en je draait Testing of Unstable (net welke je in je sources.list hebt gezet).

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb bedacht dat ik maar het beste gewoon Woody kan houden (kernel up-to-date heb ik niet zo veel belang bij) en dan XFree86 en KDE kan updaten. Maar de vorige keer dat ik probeerde om KDE 3 te installeren ging het mis. Is er een mogelijkheid om KDE 2.2 eerst helemaal te installeren, alvorens dat te gaan upgraden naar 3.0.4? Ik heb 3.0.4 inmiddels gedownload, maar ik weet zeker dat ie weer gaat zeiken over dependencies. Kan ik met apt-get KDE 2.2 _helemaal_ installeren??

Edit: Want 2.2 is AFAIK nergens meer te downloaden in .debs :?

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 18:59:
Ok, ik heb bedacht dat ik maar het beste gewoon Woody kan houden (kernel up-to-date heb ik niet zo veel belang bij)
Je kunt gewoon een kernel van kernel.org downen en compilen en installen op Woody hoor. Ik draai ook 2.4 op Woody bakken.
Is er een mogelijkheid om KDE 2.2 eerst helemaal te installeren, alvorens dat te gaan upgraden naar 3.0.4? Ik heb 3.0.4 inmiddels gedownload, maar ik weet zeker dat ie weer gaat zeiken over dependencies. Kan ik met apt-get KDE 2.2 _helemaal_ installeren??

Edit: Want 2.2 is AFAIK nergens meer te downloaden in .debs :?
KDE 2.2 is wat in Woody zit, zou dus gewoon moeten werken.

Zie btw moto-moi in "Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen" ... Je kunt blijkbaar gewoon met apt van kde.org KDE 3 installen. Je zult het hoe en wat op de site moeten lezen (zal ook wel bij staan of het al of niet met Woody werkt), maar dat zou een hoop kunnen schelen.

Verwijderd

Topicstarter
deadinspace schreef op 01 november 2002 @ 01:52:
Je kunt gewoon een kernel van kernel.org downen en compilen en installen op Woody hoor. Ik draai ook 2.4 op Woody bakken.
Ja, ik heb Woody al geinstalleerd met een 2.4 kernel (dat is 2.4.18 he, die erin zit??) maar die kernel is het probleem niet echt..
KDE 2.2 is wat in Woody zit, zou dus gewoon moeten werken.

Zie btw moto-moi in "Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen" ... Je kunt blijkbaar gewoon met apt van kde.org KDE 3 installen. Je zult het hoe en wat op de site moeten lezen (zal ook wel bij staan of het al of niet met Woody werkt), maar dat zou een hoop kunnen schelen.
Het gaat dus om KDE. Maar als ik KDE3 apt-get, dan gaat ie waarschijnlijk nog steeds zeiken over de dependencies, want in feite doe je niks anders dan packages terplekke downloaden en installeren.
Heb jij dat wel eens gehad, dat je bij et installeren van iedere package wel 4 dingen had die niet had?
Nou ja, iig bedankt voor de tip, ik zal er eens naar kijken..
Het probleem is dus, dat KDE 2.2 niet helemaal geinstalleerd is, alleen de base. Als ik dan ga upgraden moet ie packages upgraden die hij niet heeft, en dan gaat ie over z'n nek..

Verwijderd

Topicstarter
Idd gevonden: http://davidpashley.com/debian-kde/faq.html#id2785940
Maaaaaaar, als ik dat in mn sources.ist zet, en ik doe apt-get install kde (heb wel eerst uninstall gedaan zoals daar beschreven) dan wil ie gewoon weer kde 2.2 downloaden, want tussen alle packages ze ik kdelibs3 staan, en die is van KDE 2.2.
Toen heb ik dus de rest van mn sources.list eruit gedonderd, muv deze regel en de security update, maar nu zegt ie dat ie KDE daar niet vandaan kan halen. :?
Maar ik zie nu dat ik tussendoor apt-get update had moeten doen, dus misschien had dat invloed.
Maaar, kan iemand even zijn sources.list voor alles via http hier posten, door het geklooi is die van mij een teringzooi geworden. Ja, volgende keer backup ik het ;)

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Met apt-get update haalt hij de lijsten van packages op van de servers in je sources.list. Dus als je sources.list hebt aangepast is het wel handig apt-get update te runnen ja ;)

code:
1
2
deb http://www.debian.nl/debian stable main contrib non-free
deb http://www.debian.nl/debian-non-US stable/non-US main contrib non-free

Is wat ik er op mijn desktop in heb staan (ik heb alleen even unstable aangepast naar stable).

Verwijderd

Topicstarter
Hoe moeilijk kan het zijn om KDE te installeren zeg |:( Ik heb geprobeerd via http te installeren, maar dat lukte niet: hij had 'kde' wel in het archief staan, maar kon em niet downloaden.
Toen heb ik *weer* geprobeerd om het met .debs te installeren, ik had 3.0.4 nl. al gedownload. Maar dan krijg ik steeds weer dat ie gaat zeiken over dingen die al dan niet geinstalleerd zijn, terwijl ik echt kde2 heb verwijderd.
Hij zegt ook steeds dat ie ... niet kan installeren om dat ... nog niet geconfigured is. Hoe zorg ik dat dat wel gebeurt? Ik gebruik nu 'dpkg -i *.deb' en dan 'cd' ik natuurlijk eerst naar die map. Iemand een slim idee? Ik snap al helemaal niks van de dpkg --help manpage. Wat een onduidelijk zooitje zeg :{
Pagina: 1