Hoeveel kost een lege cd/dvd

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 13:42
En dan heb ik het over de zilveren cd's, de cd's die je dus in de winkel koopt met muziek ofzo erop. niet cd-rs.

Zelfde met dvd, hoeveel kost zo'n schijf nu voor de drukkerij?

De prijs van dvd's is namelijk zo buitensporig hoog dat je zou denken dat die cd's super duur zijn. Het kan ook komen door te lage aanbod(weinig films op dvd en weinig afspeelaparaten verkocht).

Ik zat me dat af te vragen want als de prijs van DVD zo blijft dan gaat het een zeer snelle dood tegenmoet, ik ga dus echt niet 60 gulden betalen voor een film op een cd die voor de fabrikant niet eens 2 gulden kost.

Als dvd's richting de 40 gulden gaan daan zie ik meer perspectief(hoewel het nog steeds schandalig hoog is maar ja, wat wil je doen aan de uitgeverijen die de prijs constant hooghouden via prijsafspraken)

Verwijderd

CD (zonder hoesje) voor muziek: ik denk onder een kwartje

Ik heb CD-R's gezien, 100 op spindel voor f20,- dus muziekCD's zullen ook wel zoiets zijn

• Slein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 21:35

Slein

NERD

Zag eergisteren dat asci ook cd's voor je kan laten persen (dus niet branden). Er staat best wel wat interessante info op www.asci.nl (-> Produkten -> CD produkties).
Je kan bijvoorbeeld ZELF voor minder dan f3400,- 1000 cd's laten persen. Die cd's zelf kosten maar f1310,- als ik het goed lees. Nu nog een bandje vormen... :)

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08 13:15
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 30 oktober 2000 22:13 schreef Goldme het volgende:
Ik zat me dat af te vragen want als de prijs van DVD zo blijft dan gaat het een zeer snelle dood tegenmoet, ik ga dus echt niet 60 gulden betalen voor een film op een cd die voor de fabrikant niet eens 2 gulden kost.

Als dvd's richting de 40 gulden gaan daan zie ik meer perspectief[/quote]Uh, ik denk toch echt niet dat de DVD een snelle dood tegemoet gaat. In de VS bijvoorbeeld waren ze 2 of 3 jaar geleden al heel populair. Maar een tip: op computerbeurzen zijn DVD-films meestal tussen de f 35,- en de f 45,-. :) Ze hebben misschien iets minder keuze dan in de winkel, maar 't is er dus echt een stuk goedkoper.

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-08 10:48
Een boel van de prijs voor een DVD zijn auteursrecht en dat soort shit.

Ik ga volgende week naar Turkije, daar doen ze niet zo moeilijk over rechten enzo ;););):)

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 13:31

Tjark

DON'T PANIC

Als je overal alleen voor het materiaal zou hoeven te betalen dan is _alles_ veel goedkoper.

pff 200,- voor een duron die misschien 5,- aan materiaal kost ;)

Je betaalt altijd voor ontwikkelingskosten, auteurskosten, etc. Om dan nog maar van de winst van de winkelier nog te zwijgen.

*insert signature here

Pagina: 1