[PS] Dikke afgeronde vierkant

Pagina: 1
Acties:

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-08 17:15
Sorry, sorry, ik heb gezocht via Omega, gekeken op fotosoep.nl en nog veel meer. Maar ik heb het echt nergens kunnen vinden.

Mijn probleem:
Ik heb een stuk tekst en er moet heel simpel een nieuwe layer overheen met een dikke afgeronde vierkant in een bepaalde kleur rood. Ik heb dus "The Rounded Rectangle Tool" gedaan, radius op 20 px, maar dan lukt het me niet meer om dit path dik te maken in zeg 10 pixels in de kleur die ik wil...

Het zal wel heel simpel zijn maar ik ben echt al een half uur aan het zoeken.. Ik begin echt aan mezelf te twijfelen, want het zal wel supersimpel zijn....

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

stroke is het woord :)

en natuurlijk even een selectie maken van het path onder het tabblaadje path

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ja, en dan die onder layer effects gebruiken want dan kun je er nog wat aan instellen

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• RSD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02-2017

RSD

of blending options toch?

Verwijderd

Of illustrator ;)

Dit soort shit is het makkelijkste te realiseren in Illustrator of een ander vector pakket, daarna gewoon copy + paste in PSD en voila!

• Nozzman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-01 15:16

Nozzman

The bastards have landed.

Idd: illustrator ernaast gebruiken. Of anders in quickmask een mooie selectie poetsen.

»NOZZMAN.NL cartoons » portfolio

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-08 10:43

DeFeCt

je wéét toch

In PS7 heb je illustrator toch niet meer nodig voor dit soort zaken?
Onder shapes pak je gewoon die vierkant met afgeronde hoekjes, graden instellen van de hoek en hoppatee, stroke erop en klaar of quickmask met een kleinere vierkant (je zou dezelfde kunnen kopieren en scalen) erover heen, fill en hup klaar.

Flickr

Verwijderd

ga naar paths maak een selectie van een normale 4 kant vul die met wit
contract de selectie met 10 px vul dat met zwart.
doe guasian blur tot je mooie rondingen hebt en ga dan met de levels kolooien breng de schuifjes tichting midden totdat de hoeken er netjes uitzien.
maak er een selectie van en ga terug naar layers waar je die selectie vult met jouw kleur rood.
het is wat meer werk maar het komt er mooier uit te zien dan gewoon simpel stroke.
op deze manier kan je het 4 kant ook nog editen met eventuele filters.
succes....
Pagina: 1