Refreshrate tools, eentje die werkt...

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-02 19:49
Ik zoek dus een refreshtool die werkt op mijn pc, ik heb nu geprobeerd :

rage3dtweak , maar die is voro ati :+
Powerstrip, werkt leuk , en is de enige die werkt. Maar nadat ik hem geisntalleerd heb, wil me pc niet meer opstarten :(.
NVRefreshTool, doet geen ene zak :'(
RefreshLock, doet ook niet veel ;(
Rivatuner doet helemaal niet veel :).

Iemand nog wel een programma die het goed doet bij mij, en waar bij me pc gewoon normaal op start :?

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024

• Termi
Werkt ook niet, monitor blijft op 75 Hz staan :(.

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nieuwe detonators met een refreshrate-tab nix voor je:?

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/refresh.jpg

• Termi
J0YR1D3R schreef op 24 oktober 2002 @ 15:05:
Nieuwe detonators met een refreshrate-tab nix voor je:?

[afbeelding]
Die is alleen voor direct 3d , en ik wil in windows gewoon 100 hz draaien :).

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:09
deze werkt echt perfecto hier http://users.skynet.be/bk265512/LockDown.htm

andere lockers werkten bij mij geen van allen; deze dus wel. aanrader!

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Termi
Beiden werken niet hellaas :'(.

• Dextourius
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03-2025
hey ik heb met dat tooltje mijn refreshrate kunnen veranderen windows gaf ook een melding, maar is het ook echt veranderd?

ik kon mijn refreshrate alleen maar op 60hertz zetten en heb nu met dat tootlje op 75hertz staan maar ik zie niet echt zoveel veranderingen...??

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

Verwijderd

ik heb zelfde probleem termi, had het probleem alleen met de 40.xx detonators, monitor kwam gewoon NIET hoger dan 75hz, wel kon ik het instellen, dan gaf windows het wel aan, maar de monitor niet, vreemd genoeg.
ik heb de 30.82 (toch?) er weer opgezet en nu werkthet ook weer prima.
tis trouwens de combi: ctx 1785 met geforce2pro waar ik het probleem mee had.

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
nVidia Refresh Rate Fix MKII v2.01 E werkt ook voor 100 % :)

http://www.sheep-design.de/com/index2.htm
edit:
werkt ook met 40.xx

Arch Linux

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-11-2025

Tachyon

pop the glock

Als geen enkele van deze tooltjes werkt op jouw systeem, zou je jezelf dan niet eens gaan afvragen of het misschien niet aan de tooltjes ligt maar aan je systeem :?

Stel je de tooltjes eigenlijk uberhaupt wel in :?
Alleen installeren is niet genoeg.....

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Termi
Tachyon schreef op 24 oktober 2002 @ 19:29:
Als geen enkele van deze tooltjes werkt op jouw systeem, zou je jezelf dan niet eens gaan afvragen of het misschien niet aan de tooltjes ligt maar aan je systeem :?

Stel je de tooltjes eigenlijk uberhaupt wel in :?
Alleen installeren is niet genoeg.....
Ik stel de tootljes in :), echt waar waarom zou powerstrip wel werken en de rest niet :? Alleen het nadeel is van powerstrip is , in het begin leuk maar na een reset krijg ik alleen maar blauw schermen bij opstarten :(. Moet ik eerst naar safe-mode powerstrip deletgen, en dan weer terug vanwege powerstrip :'(. Dat is toch ook niet bepaald handig :?
joRDzz schreef op 24 oktober 2002 @ 19:27:
nVidia Refresh Rate Fix MKII v2.01 E werkt ook voor 100 % :)

http://www.sheep-design.de/com/index2.htm
edit:
werkt ook met 40.xx
Deze werkt ook al neit , monitor blijft op 75 Hz staan :'(.

VOlgens mij ben ik nu nog verder van huis , kan niet eens meer normaal 1024*768 draaien, dan zet ie hem naar 640*480@60 HZ :r :r :r

K*Tzooi, is nou er geen kip op deze aardbol die een oplossing heeft :'(.

• Haay
  • Laatst online: 03-02 15:34
Het spijt mij te zeggen maar ik heb toch zwaar het idee dat jij iets verkeerd doet. Heb je je monitor wel van de DDC settings afgehaald? Want anders negeert WinXP simpelweg alle refreshfixers en -lockers die er zijn.

• Termi
Haay schreef op 25 oktober 2002 @ 14:48:
Het spijt mij te zeggen maar ik heb toch zwaar het idee dat jij iets verkeerd doet. Heb je je monitor wel van de DDC settings afgehaald? Want anders negeert WinXP simpelweg alle refreshfixers en -lockers die er zijn.
Wat zijn DCC setings :?

• Haay
  • Laatst online: 03-02 15:34
Dat zijn de specs die WinXP van je monitor afleest uit de .inf file van je monitor. Alleen op de een of andere manier zet XP alles vast op 60Hz als je een driver gebruikt die nieuwer is dan de ingebouwde driver die in XP zelf komt. Dus moet je in de display-properties --> Advanced en daar ergens bij tabje Display (bij ATI heet dat in ieder geval zo, weet niet hoe het bij nVidia drivers heet) je monitor aanklikken. Daar moet ergens een knopje staan met DDC (of DCC, ff vergeten) dat dus ingedrukt staat. Dat moet je uitzetten, en vanaf dat moment werken refreshlockers. Ik gebruik zelf RefreshLock en dat werkt helemaal perfect bij mij.

Verwijderd

Ik neem aan dat jullie dit probleem allemaal met Windows XP ervaren?
Nou is het rare dat ik Windows 98 draai, en dat ik het ook heb zodra ik de Detonator 40.72 drivers installeer.

Op de desktop werkt het prima, dan kan ik alle resoluties wijzigen, maar zodra ik een spel start, dan draai ik ineens op 60 Hz.
Alle genoemde tooltjes heb ik geprobeerd, maar geeneen werkt!
Zodra ik de 30.82 drivers terugzet, werkt alles weer goed.

Zijn er nog meer mensen die dit met Win98Se ook hebben, en hoe hebben jullie dit dan opgelost ??

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hmmmz ... Ik heb nieuwe detenators gedownload .. en heb nergens last van kan ze gewoon installen op hogere res en blij hij ook op staan maar goed verder maakt het me ook niet uit ..

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 21:48
Als je in windows gewoon 100 hz wilt ga je toch gewoon eigenschappen van je monitor doen en stel je daar de vernieuwingsfrequentie in op 100.. |:( Daarna maar eens kijken naar je refreshrate in OpenGL :?

Verwijderd

Dat is nou juist het vreemde. Zolang ik op de Windows98 desktop blijf kan ik een verversingsfrequentie van 120 Hz gebruiken (En dat doet ie ook echt, want in het monitormenu kan ik de frequentie opvragen).

Zodra ik om het even wat voor spel opstart, krijg ik weer 60 Hz, ziet er echt niet uit!
En ik heb niet eens XP, hoe kan dit nou? :?

De instellingen van de 40.72 heeft ook een tabblad waarin je de refreshrates kunt 'overriden' maar ook dat werkt niet! :(

Nu gebruik ik weer de 30.82 detonator, maar het is wel jammer want die 40.72 was beduidend sneller.

Heeft er iemand enig idee hoe dit komt en wat ik eraan zou kunnen doen?

• Termi
Het gaat niet om in spellen dat boeit me geen flikker :). Maar als ik op me desktop zit, wil ik 100 HZ in 1024*768 :). Bij spellen is het normaal dat ie naar 60 Hz gaat :). nVidia Refresh Rate Fix MKII v2.01 E dat tooltje werkt ook niet, maar heb nu het probleem, dat als ik naar 1024*768 ga, dan krijg ik het beeld van 640*480 op me monitor, dus allemaal pixeltjes :+. En danzie ik alleen maar +/- 1/4 van van me beeld :'(.

Verwijderd

bij mij werkte al die andere troep ook niet, tot ik rivatuner ontdekte, die lostte alles op :D

Verwijderd

reforce.
Zit standaard bij de nvidia Omega drivers
Werkt altijd ook met de laatste driver versies. Die nvrt werkte vaak niet.

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:45
Bij de 40.72 zit t standaard bij de direct 3d opties :?

| I've got permission to color outside the lines |

• Termi
Joep schreef op 26 oktober 2002 @ 08:16:
Bij de 40.72 zit t standaard bij de direct 3d opties :?
Maar dat doet ie alleen bij direct3d en ik wil zo graag gewoon in windows :Y).

• BenJoep
  • Laatst online: 21:45
Termi schreef op 26 oktober 2002 @ 13:25:
[...]

Maar dat doet ie alleen bij direct3d en ik wil zo graag gewoon in windows :Y).
Dat kan je toch normaal al instellen lieve schat ;)

| I've got permission to color outside the lines |

• Termi
Joep schreef op 26 oktober 2002 @ 18:36:
[...]

Dat kan je toch normaal al instellen lieve schat ;)
Goed, ik kan het wel instellen, maar er gebeurt geen ene zak :). IK kan wel 100 Hz aan selecteren en apply doen, maar dan staat ie nog op 60 Hz. Het enigste tooltje dat tot nu toe werkt is powerstrip. Maar deze moet ik steeds uninstallen en weer installeren om me pc normaal te laten opstarten :).

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:11
NV Refresh ook niet?
meuktracker: NVRefreshTool 2.0

Als dit het ook niet doet zou ik echt eens gaan kijken of het eigenlijk wel mogelijk is om hoger te gaan, is het je vroeger wel eens gelukt?

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
RefreshForce :)

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-01 21:14
in windows kun je et gewoon instellen bij monitor, ik snap je probleem niet helemaal, je kunt bij adapter je vernieuwingsfrequentie instellen van de monitor :/

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-12-2025
voor de duidelijkheid, het probleem:
in de display properties kies je voor bv 100 Hz, maar op de een of andere manier werkt het niet, maar hij toont wel 100 Hz in windows (monitor info zegt iets anders, bij mij 75 Hz)

dit komt enkel voor bij detonator 4x.xx, velen weten het waarschijnlijk gewoon nog niet

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-01 14:15
sorry hoor, maar refreshlock werkt als een trein. je moet het alleen even goed instellen. kijk er nog eens goed naar.
refreshlock doet niks met je drivers registery settings of wat dan ook. hij locked hem echt op de ingestelde refresh rate. zelfs als je in windows de refresh rate lager of hoger gooit weigert hij te veranderen :)

• catfish
sorry hoor refreshlock doet niks, prog zegt wel zoals allemaal dat ie op 85 staat, maar mijn iiyama zegt nog steeds 75...

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-01 14:15
catfish schreef op 26 oktober 2002 @ 22:47:
sorry hoor refreshlock doet niks, prog zegt wel zoals allemaal dat ie op 85 staat, maar mijn iiyama zegt nog steeds 75...
heb je a. monitor drivers geinstalleerd en b. override aangezet? loop het programma nog eens goed door.

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:03
Weet niet of die al gepost is

Refreshforce
werkt met alle kaarten en alle drivers tot zo ver ik weet

meuktracker: RefreshForce 1.00

• catfish
zoals ik dus zei, werkt niet, ook refreshforce doet het niet, het prog delete alle andere instellingen (staat enkel nog 85 in de keuze) maar monitor zegt nog steeds 75 :(

• Morph666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11-2025
heel erg UTFS vind ik dit hooor.....

Als je niets nuttigs aan een draad toe te voegen hebt reageer dan ook niet

[ Voor 0% gewijzigd door Pollewob op 26-10-2002 23:50 ]

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
OnTracK schreef op 26 oktober 2002 @ 18:53:
NV Refresh ook niet?
meuktracker: NVRefreshTool 2.0

Als dit het ook niet doet zou ik echt eens gaan kijken of het eigenlijk wel mogelijk is om hoger te gaan, is het je vroeger wel eens gelukt?
Dit is bij mij ook 't enige werkende proggie mbt refreshrate proggies. Rest doet bij mij ook geen flikker, jammer dat deze niet meer ontwikkeld wordt. Vooralsnog voldoet ie iig prima! :)

• catfish
eindelijk iets dat werkt :)
(nvrefreshtool dus)
thanx

Verwijderd

Hij is al genoemd... Reforce werkt met ALLE nvidia drivers en je TVout res kan je ongewijzigd laten. Ik zou hem zeker even proberen.
Uninstall ook de locker as je um niet meer gebruikt.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01 14:03
Waarom zet iedereen niet gewoon bij dxdiag bij override het vast op 100, dit werkt bij mij gewoon ideaal, alleso p 100hz hmet spellen in elke reso, thats fine 4 me ( het werkt met alle det 40.xx drivers etc hoor :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 oktober 2002 @ 23:58:
bij mij werkte al die andere troep ook niet, tot ik rivatuner ontdekte, die lostte alles op :D
CS_MaDDog,
Ik heb die Riva Tuner binnengehaald, maar hoe stel je nu die 'refreshrate override' in? Er is geen manual, en ik ben een beetje dom...... 8)7

• duronbug
  • Laatst online: 03-02 18:48

duronbug

Step on it.....!

Catfish, ik heb dus precies hetzelfde probleem als jou. Ook maar tot 75 hz, en ook al iets van 10 verschillende tools geprobeerd zonder resultaat. Ook die laatste die bij jou wel werkt, werkt bij mij ook niet.

Sinds de 40.xx serie kan ik met geen mogelijkheid mn refresh hoger dan 75 hz krijgen. Ook niet gewoon in windows. Nu is die 75hz op 1280x1024 voor mij voldoende, maar ik had het mooier gevonden dat ik op de lagere resoluties een hogere refresh kan krijgen.

Ik snap nog steeds niet dat nvidia nog steeds niets tot nauwelijks wat aan dat refresh rate probleem heeft gedaan. En als je het mij vraagt doen ze er ook nooit meer wat aan :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 23:11:
[...]

CS_MaDDog,
Ik heb die Riva Tuner binnengehaald, maar hoe stel je nu die 'refreshrate override' in? Er is geen manual, en ik ben een beetje dom...... 8)7
je opent rivatuner -> je ziet dan een textregel met "Detonator XP detected".
Dan klik je daarnaast op het pijltje naast "customize..." -> klik op het 60 hz logootje met het schroevendraaiertje.
Dan zie je onderaan een enkel vinkje dat staat voor "Select all display modes" (dit kun je zien door er enkele secondes zonder te bewegen op te gaan staan), er wordt nu voor iedere beschikbare resolutie een vinkje gezet.
Nu klik je weer onderaan op de 2 vinkjes die elkaar overlappen, deze staan voor "Enter minimum refresh rate for all selected display modes".
Nu kan je het aantal hertz aangeven dat je wenst, standaard zal waarschijnlijk 60 hz ingevuld zijn, ikzelf heb voor 100 hertz gekozen.
Let wel: in iedere applicatie, windows/games, wordt nu deze resolutie gebruikt.
Je al nu moeten restarten en het werkt...

als je nog vragen hebt hoor ik het wel...
succes. :)

Verwijderd

mijn topic was gesloten aangezien de mod dit topic beter vond. ttattatattataaaaaanx.
maargoed. de nieuwe versie van Reforce laat zien welke monitor active is. dan kan je daarmee precies selecteren welke monitor welke refresh rate dient te krijgen. (heb een dual monitor setup, en in de lijst van reforce verschenen ongeveer 11 monitors)

maargoed. alles werkt nu. EINDEFUCKINGLIJK.

Verwijderd

Mijn monitor kan niet eens hoger dan 60hz dat ding is zo oud als ik weet niet wat :D

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
volgens mij geldt dat optietje ook gewoon in windows hoor. Heb je het ook geprobeerd dan? En als je rechtsklikt op je bureaublad en vervolgens op geavanceerd heb je daar een tab adapter of monitor ofzo en daar moet je een vinkje weghalen en de refresh instellen op wat je wilt. Misschien is het ook gewoon zo dat je monitor niet hoger wil als 75hz op 1024x768? Wat heb je eigenlijk voor monitor?

Verwijderd

NVRefreshTool werkt bij mij wel gewoon

huidige Det. is de laatste WHQL driver 40.72

Denk er wel ff aan dat dit tooltje niets anders doet dan het veranderen van een registry key !!

als je al die tooltjes achter elkaar probeert kan je het dus gewoon vergeten met je refresh fix.
Dus : eerst je Det. driver verwijderen, registry schoonpoetsen (zoek naar Nvidia en gooi elke sleutel eruit) zijn wel proggies voor die de det. drivers volledig verwijderen maar ik doe het liever gewoon zelf. (err.. det. drivers verwijderen we via configuratiescherm --> software, en op geen enkele andere manier HÉ)

Als dan alles Nvidia / driver schoon is kan je de driver erweer op gooien en NVRefreshTool erover heen gooien.

Bij mij werkt het... :X

( det. destroyer --> http://www.guru3d.com/fil...db.php?action=file&id=202 )

Detonator Destroyer is the only tool that completely removes detonator drivers from your Windows 95 (All versions),Windows98,Windows 98SE,Windows ME system. It removes all versions of detonators from 6.XX up. This program does not support Windows XP yet !

*edit
zit er nu aan te denken.. Hier heb je zoiezo niets aan omdat dat refresh probleem alleen in XP zit toch ..?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2002 23:54 . Reden: toevoeging ]

Verwijderd

Waarom al die tools, je kunt onder XP (net als in 98SE overigens) gewoon ZELF in je register bij elke resolutie het minimale aantal Herz instellen dat je monitor aankan. Zelf wil ik bijvoorbeeld in alle resoluties op 85 Herz spelen dus wil ik XP vertellen dat dit de minimale refreshrate is die mijn monitor op die resolutie aankan ;). Ik zet dit vast in het register. Dan fop je eigenlijk je besturingssyteem ;).

De manier: zoek via regedit de sleutel:

HKEY_LOCAL_MACHINE\\system\\CurentControlSet\\Control\\Class.
in deze sleutel staan verschillende subsleutels.

ga op de eerste subsleutel staan en ga dan met je cursortoets naar beneden, net zolang tot je aan de rechterkant van je regeditor het woord monitor ziet staan.
Bij mij is dat de sleutel:

{4D36E96E-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

In deze sleutel zitten 1 of meerdere subsubleutels, bijvoorbeeld 0000, en 0001 en 0002. In die sleutels(s) zit weer een sleutel "modes". In deze sleutel ga je het instellen. Begin met het wijzigen van de sleutel 0000, als dit achteraf niet blijkt te werken, kun je altijd nog 1 van die andere sleutels wijzigen (0001 of 0002) want dat betekent dan dat die 0000 sleutel niet gebruikt wordt door XP maar dan wordt 1 van die andere sleutels gebruikt (0001 of 0002). Dan doe je later bij 1 van die sleutels gewoon hetzelfde. klik op die sleutel "modes" en maak daarin de sleutels aan waarvoor je je refreshrate vast wil stellen. Bijvoorbeeld, stel dat je bij 1280x1024 een refreshrate wilt hebben van 85 Hz, dan doe je dat als volgt. Maak in die sleutel "modes", een map aan (=sleutel) en noem die "1280,1024" (zonder aanhalingtekens natuurlijk). Maak vervolgens in die map een tekenreekswaarde aan (="string" op z'n engels) en noem die "85.0-85.0,85.0-85.0" (ook weer zonder aanhalingstekens). Dit kun je voor elke resolutie doen.

Als het nou niet werkt, heeft dit verder geen nadelige gevolgen maar dan heb je in de verkeerde sleutel zitten wijzigen, dit heeft verder geen gevolgen (zoals ik al eerder zei, zijn er meerdere sub sleutels in die sleutel met die lange code naam, bijvoorbeeld 0000 of 0001 of 0002 en slechts 1 van die sleutels is in gebruik). Dat is niet erg, dan maak je die sleutels met je resoluties en die tekenreeks waardes gewoon weer aan in 1 van die andere sleutels. (0001 of 0002).

Indien je in je beeldscherminstellingen hebt aangegeven dat alleen die refreshrates weergeven moeten worden die door je monitor ondersteund worden, zie je daar de ref.rate staan die je zojuist hebt ingesteld.

En nee, dit heb ik niet van het internet. Ben al 3 jaar bezig met het bestuderen van het Windows register. En schrijf onder meerdere aliassen, voor verschillende internet sites, artikelen hierover.
Pagina: 1