[flash] lijnen in foto

Pagina: 1
Acties:

• pulse80
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-03 08:11

pulse80

we weten niks

Topicstarter
op deze site van AIR is te zien dat er lijnen geschetst worden waarna de foto verschijnt. het lijkt me een beetje veel werk om elke lijn stukje bij beetje te trekken per keyframe. weet iemand een handige manier om dit resultaat te bereiken? en hoe heet deze techniek?

i'm not here this isn't happening

Verwijderd

hehe, ik vrees dat er wel veel uurtjes achter zitten :)
Bij mijn weten is er niet echt een 'methode' om dit snel te bewerkstellen. Ik denk dat het gewoon frame-by-frame animatie is, met misschien een aantal shape tweens ertussen (waarschijnlijk met gebruik van shape hints).

Voor de anderen, je moet na de intro op de linkerbutton drukken :)

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Je kunt ook het hele geval uittekenen, er een shape overheen leggen (mask) en vervolgens de maskshape zo bewegen dat de tekening tevoorschijn komt.

Verwijderd

pulse80 schreef op 24 oktober 2002 @ 14:28:
op deze site van AIR is te zien dat er lijnen geschetst worden waarna de foto verschijnt. het lijkt me een beetje veel werk om elke lijn stukje bij beetje te trekken per keyframe. weet iemand een handige manier om dit resultaat te bereiken? en hoe heet deze techniek?
je bedoeld die AIR lijntjes in het begin van de intro ?

in dat geval is dat zo gedaan

2 layers, 1 layer met de lijntjes AIR en de andere layer met een mask.
de masklayer heeft een motion en beweegt zo langzaam overde AIR lijntjes zodat deze langzaam te voorschijn komen...

dit heet masken en t is echt in 5 minuutjes gemaakt :)

edit: oei ik zie nu welke lijntjes je bedoeld... die huiskamer ???
precies tzelfde als die AIR lijntjes in het begin...

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Valt wel mee.. je laat de 3d modellen als lineart-vector uitspugen. Vervolgens gooi je die in flash. Maakt een nieuw keyframe > wis een element > new keyframe > wis een element etc etc.

Tis meer lopende band werk dan dat het echt vreselijk veel werk is. Ik moet ff thuis op de HD kijken want heb ergens een filmpje dat deze (mijn werkhok) element voor element gebouwd wordt: http://www.moodbenders.nl/room.swf

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

het valt inderdaad wel mee, ik heb het ooit eens volgens ozbos' methode gedaan maar dan met handgemaakte tekeningen voor een presentatie

http://www.xangadix.net/index2.php?id=01127

Stoer; Marduq

• pulse80

pulse80

we weten niks

Topicstarter
OzBoz schreef op 24 oktober 2002 @ 16:54:
Valt wel mee.. je laat de 3d modellen als lineart-vector uitspugen. Vervolgens gooi je die in flash. Maakt een nieuw keyframe > wis een element > new keyframe > wis een element etc etc.

Tis meer lopende band werk dan dat het echt vreselijk veel werk is. Ik moet ff thuis op de HD kijken want heb ergens een filmpje dat deze (mijn werkhok) element voor element gebouwd wordt: http://www.moodbenders.nl/room.swf
tja.. ik heb een foto waar ik het op wil toepassen dus het uitspugen van lineart-vector is geen optie denk ik aangezien er van de foto geen 3d model bestaat?

Ik dacht nog aan Adobe Streamline maar die exporteert alleen maar .psd en .tiff

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

pulse80 schreef op 24 oktober 2002 @ 22:33:
[...]

tja.. ik heb een foto waar ik het op wil toepassen dus het uitspugen van lineart-vector is geen optie denk ik aangezien er van de foto geen 3d model bestaat?

Ik dacht nog aan Adobe Streamline maar die exporteert alleen maar .psd en .tiff
Ik heb dit ook heel sweet overgetrokken in illustrator hoor :) Nix geen 3dpakket oid aan tepas gekomen, maar bij de site van de goden van Air wel, vandaar mijn opmerking. Gewoon even met de hand je foto tracen in illustrator (of flash, maar dat vink kut).

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• pulse80

pulse80

we weten niks

Topicstarter
OzBoz schreef op 24 oktober 2002 @ 23:16:
[...]

Ik heb dit ook heel sweet overgetrokken in illustrator hoor :) Nix geen 3dpakket oid aan tepas gekomen, maar bij de site van de goden van Air wel, vandaar mijn opmerking. Gewoon even met de hand je foto tracen in illustrator (of flash, maar dat vink kut).
ik ga het ff proberen in illustrator dank je wel :)

edit: strak gedaan btw die werkplek van je

Pagina: 1