Welk filesystem ondersteund redhat 8 en mag de hd niet groter zijn als 2048mb?? want dat geeft hij aan bij de anaconda setup?? (heb helemaal geen linux ervaring vandaar)
Verwijderd
Standaard heeft RedHat 8.0 het ext3 filesystem. Maar hij ondersteunt waarschijnlijk nog meer bestandssystemen. De maximum grote van ext3 is 4 terabyte. Zie ook hier. Misschien heb je ergens nee tegen gezegd en gebruikt linux nu ext1? Die heeft een maximum grootte van 2 GiBi.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2002 14:29 . Reden: Typo ]
Lijkt me sterk dat ext3 geen partitie's kan aanmaken die groter zijn dan 2048 mb. Aangezien ik partitie's heb die wel 15 gig zijn.
Verwijderd
dat is ook het standaard FS dat RH gebruikt gaat tot in de TerraBytes goed 4 ofzo inderdaadalbiez schreef op 24 oktober 2002 @ 14:30:
[...]
Lijkt me sterk dat ext3 geen partitie's kan aanmaken die groter zijn dan 2048 mb. Aangezien ik partitie's heb die wel 15 gig zijn.
<miereneuk> De maximumgrootte van ext3 is 16 TB (met standaard blocksize, op Alpha's en sommige andere systemen is tot 32 TB mogelijk), maar de 2.4 kernel is beperkt tot 2 TB (op elk filesystem) </miereneuk>
Maar wat meer informatie zou niet gek zijn. Wat voor een systeem is het precies, wat heb je allemaal gedaan en waar loop je nou precies vast?
Kheb ook de topictitel iets gewijzigd btw.
Maar wat meer informatie zou niet gek zijn. Wat voor een systeem is het precies, wat heb je allemaal gedaan en waar loop je nou precies vast?
Kheb ook de topictitel iets gewijzigd btw.
Verwijderd
Is het geen kwestie van lilo die je /boot het liefste vooraan je hd heeft staan? Installeer je linux misschien op een 2e/3e/enz. partitie op je hd?
Pagina: 1