Anonymous proxy vragen !

Pagina: 1
Acties:

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:26
Ik heb een paar vraagjes over het gebruik van A. Porxy servers

1> Als je bv. eem a. poixy gebrukt voor illegale toestanden . kan je ip dan achterhaald worden door het bedrijf dat de A. Proxy in de lucht houd?

2> Wie houden die proxy's in de lucht?

3>Is het wel legaal als je bv bij vraag 1 je ip doorgeeft aan 3de instanties

Of isset zo dat er geen log bestand is wie er van de proxy gebruik maakt?

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

SonyEricsson schreef op 24 oktober 2002 @ 14:20:
Ik heb een paar vraagjes over het gebruik van A. Porxy servers

1> Als je bv. eem a. poixy gebrukt voor illegale toestanden . kan je ip dan achterhaald worden door het bedrijf dat de A. Proxy in de lucht houd?

2> Wie houden die proxy's in de lucht?

3>Is het wel legaal als je bv bij vraag 1 je ip doorgeeft aan 3de instanties

Of isset zo dat er geen log bestand is wie er van de proxy gebruik maakt?
1. jah dat lijkt me wel... wil je iets illegaals doen, dan heb je wel wat meer nodig als een a.proxy

2. euhm..diegene die ze aanbieden houden ze ook in de lucht he? ;)

3. illegale dingen doen mag sowieso niet, dus ga nou niet vragen of het legaal is dat ze dan jou ip aan anderen verstrekken... 8)7

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

Verwijderd

Kijk hier eens voor een leuk tooltje..http://www.multiproxy.org/
Dan surf je via meerdere proxy's tegelijkterijd. Dan wordt het wel erg lastig om jouw IP te achtehalen.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Deze vragen kun je simpel beantwoorden door simpel na te denken. Als je verbinding maakt met een proxy server, zal die server informatie naar jouw op moeten sturen, dat lukt niet zonder IP. Die IPs kunnen ze natuurlijk opslaan in logfiles, dus zodoende is jouw IP gewoon bekend bij de proxy.
Bij annonieme proxys is je IP dan niet bekend bij de website waar je naartoe surft (wel de proxy zelf), maar bij de proxy dus wel :PP

Wie ze in de lucht houden?
Het zelfde antwoord als op de vraag: Wie houden webservers in de lucht. Alhoewel bedrijven niet zo snel een annonieme proxy op zouden gaan zetten.
Anyway: Iedereen kan zoiets opzetten dus.

Vraag 3: Dat hangt van de wetgeving van het land af.. lijkt me.

🌞🍃