Waar geluidsinstallatie huren?

Pagina: 1
Acties:
  • 269 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-08 21:32
Ik ben op zoek naar een speakerset (ongeveer 1500W totaal), versterker, mengpaneel en cdspeler voor op een carnavalswagen. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het huren van geluidsinstallaties?

Wat gaat me dit ongeveer kosten?
Is het een probleem dat het om een carnavalswagen gaat?
Wie is er eindverantwoordelijk (verzekeringstechnisch bij schade?)

Liefst in de buurt van Den Bosch

edit:

regio vergeten

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Verwijderd

Je kan eens een in gouden gids kijken. Als je dan er een hebt gevonden kunnen zei die vragen wel voor je beantwoorden. Ik denk dat het bij ieder bedrijf anders is wat je vragen betreft.

• Swop1200
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06-2023
Mengpaneel voor op een carnavalswagen? Toe maar! CD-speler, versterker en speakers lijken mij ook al wel voldoende, tenzij je het echt luxe wilt aanpakken. 1500watt is ook vrij veel, maar ik weet niet hoe groot je wagen zal zijn.

Probeer er viavia aan te komen, huren zal vrij prijzig zijn (met carnaval zal het bij die bedrijven ook erg druk zijn, dus op tijd reserveren als ik jou was)
Succes!

• scorpiopraxis
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-01-2022

scorpiopraxis

Join the Loveparade

Kijk maar eens op http://www.megashow.nl bedenk wel dat je ook een aardige aggregaat nodig hebt..

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-08 21:32
Swop1200 schreef op 24 oktober 2002 @ 14:23:
Mengpaneel voor op een carnavalswagen? Toe maar! CD-speler, versterker en speakers lijken mij ook al wel voldoende, tenzij je het echt luxe wilt aanpakken. 1500watt is ook vrij veel, maar ik weet niet hoe groot je wagen zal zijn.
Mengpaneel is idd luxe, maar dan kun je tenminste met 2 spelers klooien en een beetje leuke overgangen maken. We hadden vorig jaar 1000 Watt en toen werden we overstemd. "t Is toch elk jaar een beetje een wedstrijd om de hardste muziek :)
De wagen wordt trouwens een metertje of 15 lang, 4 breed en 6 hoog.
Probeer er viavia aan te komen, huren zal vrij prijzig zijn (met carnaval zal het bij die bedrijven ook erg druk zijn, dus op tijd reserveren als ik jou was)
Succes!
Laatste paar jaren via via geregeld, maar dan is er altijd wel wat (cd speler die overslaat, speakers die ermee ophouden). Nu willen we dus een goeie installatie, en dat mag best wat kosten (150-200 euro of zo)
scorpiopraxis schreef op 24 oktober 2002 @ 14:28:
Kijk maar eens op http://www.megashow.nl bedenk wel dat je ook een aardige aggregaat nodig hebt..
We hebben 2 agregaten op de wagen, een voor beweging en 1 voor de muziek :-)

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
pak dat mooie boekkie, genaamd gouden gids, en bel rond

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:08

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Swop1200 schreef op 24 oktober 2002 @ 14:23:

Succes!
1500Watt veel :? ...
Het is voor buiten hoor...
Ik zou eerder aan 3000Watt beginnen, minimaal.
Ik woon in het midden van het land (daar waar de carnaval wel leeft maar niet zo als in het zuiden), en hier rijden de "middel" en "grote" jongens rond met vermogens varierend van 5 tot 10 KWatt. Vorig jaar zelfs 1 met 15KWatt. :9~ (en een groot aggregraat erachteraan...

Een en ander is natuurlijk afhankelijk van je kar en vooral afhankelijk van wat je buren hebben aanstaan!...
Heb jij 1500Watt en je buurkar staat op vol vermogen 5000Watt op te steken dan ben je nergens.
Zelfde vergelijking trouwens ook met 5 KWatt bij jou en 10KWatt bij je buren...
Maar goed, die 10KWatt komt niet echt veel voor. Gezien het aggregator probleem.

Weet je wat je moet doen? Je moet een paar karren koppelen dmv een draadloze audio zender (tegenwoordig veel te koop). Heb je allemaal dezelfde muziek en in plaats van dat je elkaar tegenwerkt werk je met elkaar mee...!

Over een huur adres kan ik ook maar 1 ding zeggen: gouden gids of surf even met google...

Alles kan stuk.

• Swop1200
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06-2023
mmmja, sorry. 1500Watt is misschien wat weinig voor een grotere wagen.
* Swop1200 heeft zelf nog nooit meegewerkt aan carnavalswagen.
* Swop1200 woont wel in het zuiden :*) .

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:08

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Swop1200 schreef op 25 oktober 2002 @ 08:31:
mmmja, sorry. 1500Watt is misschien wat weinig voor een grotere wagen.
* Swop1200 heeft zelf nog nooit meegewerkt aan carnavalswagen.
* Swop1200 woont wel in het zuiden :*) .
* remco_k denkt: swop zou dan juist moeten weten dat 1500Watt nie genoeg is.;)

Alles kan stuk.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
org ervoor dat je wel een DJ-cd speler hebt MET antishock.
kijk op http://www.new-line.nl eens bij de verkoop en verhuur, staan ook ervaringen van de verkoper en gebruikers bij de producten.

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

ik zou even kijken naar wat voor speakers, dan zeggen die watts ook wat meer...

• JeroenT
  • Laatst online: 02-08 07:37

JeroenT

hoi!

Neem gewoon speakers met een zo hoog mogelijk SPL (dB bij 1 Watt gemeten op 1 meter ja) :P dan kom je best ver met 1500 Watt.

>:)

• djazete

djazete

steel

gemeten op 1 meter he ;)

• jeffreystegeman
  • Laatst online: 22-11-2002
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~door6112/Pics/boxen2.JPG

bij mij :D

AMD Athlon XP 1800@1533 | Asus A7V333 raid | G-force TI4600 + Vivo| 60 Gb Maxtor hhd 7200 rpm | 3 X 256 PC2400 DDR ram | Coolermaster DP5-7H53F CPUcooler| 8 systeemkoelers 80 mm | 550 Watt voeding |32x12x40 LiteOn CD-ReWriter | A-Open CD-rom 52X

• jeffreystegeman
  • Laatst online: 22-11-2002
nog even iets voor degene onder ons die alleen maar over watts praten.

als ik 1500 watt eruit blaas dan kan het zo zijn dat dat maar 80 decibel geeft. oftewel, een leuk geluidje maar de rest eromheen kan er niet zoveel van horen.

als ik 600 watt eruit blaas dan kan het zo zijn dat dat wel 110 decibel geeft. dan heb je genoeg geluidsniveau om de hele straat ervan mee te laten genieten.

het aantal watts zegt dus NIETS.

kijk liever naar het aantal decibels.

is maar even een tip.

AMD Athlon XP 1800@1533 | Asus A7V333 raid | G-force TI4600 + Vivo| 60 Gb Maxtor hhd 7200 rpm | 3 X 256 PC2400 DDR ram | Coolermaster DP5-7H53F CPUcooler| 8 systeemkoelers 80 mm | 550 Watt voeding |32x12x40 LiteOn CD-ReWriter | A-Open CD-rom 52X

• djazete

djazete

steel

dat werd hierboven ook al gezegd op wat subtielere wijze ;)
maar idd... die watts zeggen niet zo gek veel.. dr hoort nog iets bij (aantal dB SPL @ 1watt @ 1m gemeten)

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

DJT

Stel anders je vraag ook even in dit forum: http://www.licht-geluid.nl/forum/active.asp

• NightOwlNL
of kijk gewoon in de gouden gids, das de beste plek om aan een adres te komen, staan ook op internet *hint*

Verwijderd

probeer eens bij B&V in emmeloord zij verhuren d&b electro voice voor meer info www.benvgeluid.nl ook verhuren ze licht van klein tot groot

Verwijderd

tel 0527 617784 of 0629448204

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10-2025

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

(jarig!)
Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 11:33:
probeer eens bij B&V in emmeloord zij verhuren d&b electro voice voor meer info www.benvgeluid.nl ook verhuren ze licht van klein tot groot
Euhm wil nix zeggen maareh:
Liefst in de buurt van Den Bosch
Emmeloord is aardig uit de richting volgens mij ;)

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Verwijderd

hee probeer d&b c7 met b2 sub eronder
rond de 136 db en klinkt perfect nikx dat jou dan wegblaast

Verwijderd

al dat gedoe over die watts watt zegt helemaal niks kijk naar decibel en hoe iets klinkt

Verwijderd

heb ff gekeken bij megashow.nl voor die laser zou je het kunnen doen maar voor dat geluid veel te groot voor op een wagen
en is ook een beetje oud zo te zien

• NightOwlNL
uhm, even een vraagje, wat is er mis met de gouden gids doorspitten???? niemand zegt van ja je hebt gelijk :)
Pagina: 1