Vraagstuk 1:
Ik heb de standaard navigatieknoppen van het formulier uitgeschakeld omdat ik m'n eigen navigatieknoppen wil gebruiken (vind ik strakker).
De volgende opdrachtknoppen heb ik ingevoerd:
eerste record: DoCmd.GoToRecord , , acFirst
vorige record: DoCmd.GoToRecord , , acPrevious
volgende record: DoCmd.GoToRecord , , acNext
laatste record: DoCmd.GoToRecord , , acLast
De standaard navigatiefunctie van access schakelt "vorige record" uit als het eerste record in beeld is en "volgende record" als het laatste in beeld is.
Welk stukje code moet ik er nog in plakken om hetzelfde effect te bewerkstelligen?
--------------------------------------------------------------------------------------
Vraagstuk 2:
Als ik de standaard "record verwijderen" functie van access aan een formulier opdrachtknop geef plakt ie daar de volgende code achter:
DoCmd.DoMenuItem acFormBar, acEditMenu, 8, , acMenuVer70
DoCmd.DoMenuItem acFormBar, acEditMenu, 6, , acMenuVer70
Hij maakt de velden leeg maar er blijft een leeg record achter.
Hoe zorg ik er voor dat ie daadwerkelijk het record verwijdert en daarna een soort van set focus op het eerste record?
Ik heb de standaard navigatieknoppen van het formulier uitgeschakeld omdat ik m'n eigen navigatieknoppen wil gebruiken (vind ik strakker).
De volgende opdrachtknoppen heb ik ingevoerd:
eerste record: DoCmd.GoToRecord , , acFirst
vorige record: DoCmd.GoToRecord , , acPrevious
volgende record: DoCmd.GoToRecord , , acNext
laatste record: DoCmd.GoToRecord , , acLast
De standaard navigatiefunctie van access schakelt "vorige record" uit als het eerste record in beeld is en "volgende record" als het laatste in beeld is.
Welk stukje code moet ik er nog in plakken om hetzelfde effect te bewerkstelligen?
--------------------------------------------------------------------------------------
Vraagstuk 2:
Als ik de standaard "record verwijderen" functie van access aan een formulier opdrachtknop geef plakt ie daar de volgende code achter:
DoCmd.DoMenuItem acFormBar, acEditMenu, 8, , acMenuVer70
DoCmd.DoMenuItem acFormBar, acEditMenu, 6, , acMenuVer70
Hij maakt de velden leeg maar er blijft een leeg record achter.
Hoe zorg ik er voor dat ie daadwerkelijk het record verwijdert en daarna een soort van set focus op het eerste record?
[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 28483 op 24-10-2002 14:13 . Reden: layout aanpassing ]