Toon posts:

[UPC] HeLpDeSk AAAARRG!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
tijdens het mailen krijg ik fout 550 terug van de SMTP server, dit is al sinds ik het account eigelijk heb. ... 8)7

bel ik de UPC helpdesk.... ja dit ligt aan uw mail instellingen meneer. Vervolgens wordt ik afgescheept met een bijdehande opmerking. en zelfs op het laast wist hij me nog bijna wijs te maken dat error 550 een standaard windows melding is !! |:(

Hoe kan ik die achterlijke gekken die denk dat ze iets weten laten snappen dat 550 een relay fout is ??:'(

550 Requested action not taken: mailbox unavailable (or Relaying Denied)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2002 14:07 . Reden: tesktueel ge-edit ]

Verwijderd

Dat heb ik nou ook... daar wordt je idd helemaal 8)7. En ondertussen doet de helpdesk :z

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Dit kan al gebeuren als je bijvoorbeeld in je mailpakket hebt ingesteld dat je email-adres bijvoorbeeld username@hotmail.com is en dat je mail wilt sturen via de SMTP server van UPC.

Dus... vertel even wat je allemaal aan instellingen hebt gedaan. dan kunnen we wellicht verder helpen

Signature van nature

• aren
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-06 08:40
Klopt bij de smtp server van chello mag je alleen een mail adres gebruiken dat eindigt op chello.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het idee dat alles goed staat ...

- ik mail gewoon via het UPC netwerk
- emailadres staat goed
- mailservernaam is goed
- webmail werkt met de zelfde username/pass
- Account is al meerdere keren aangemaakt
- andere pc (laptop) kan ook niet mailen met hetzelfde account.
- ook all een wachtwoord reset aangevraagd

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-08 10:08
aren schreef op 24 oktober 2002 @ 14:25:
Klopt bij de smtp server van chello mag je alleen een mail adres gebruiken dat eindigt op chello.nl
Is absoluut helemaal niks van waar !
Gebruik zelf het mailadres van mijn domeinnaam, die ik post via chello.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-08 10:08
Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 14:26:

- emailadres staat goed
- mailservernaam is goed
account naam is alleen je naam b.v.
a.janssen
Wellicht hierin een foutje ?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Verwijderd

Topicstarter
Remc0 schreef op 24 oktober 2002 @ 14:27:
[...]

account naam is alleen je naam b.v.
a.janssen
Wellicht hierin een foutje ?
zou niet uit mogen maken op de SMTP, wel op de POP... maar daar werkt het gewoon. Dus mail ophalen gaat wel, maar versturen niet ... het lijkt wel of mijn ip (want daar wordt meestal naar gekeken met een SMTP server) niet wordt gezien als Chello-netwerk

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2002 14:34 . Reden: dikke vette typo's ]

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
EDIT: LOL, ik moet eens vaker refreshen voordat ik een reply doe :D

Heb je toevallig een afwijkend IP-adres ten op zichte van anderen?

Iemand anders geeft namelijk aan dat hij met een willekeurig email-domein kan mailen via de SMTP-servers van Chello.

Dit zou dus in principe alleen mogelijk moeten kunnen zijn als men relaying op basis van IP doet.

[ Voor 0% gewijzigd door GraveR op 24-10-2002 14:48 . Reden: Geen refresh gedaan, dus feitelijk geblaat :D ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 14:29:
[...]

zou niet uit mogen maken op de SMTP, wel op de POP... maar daar werkt het gewoon. Dus mail ophalen gaat wel, maar versturen niet ... het lijkt wel of mijn ip (want daar wordt meestal naar gekeken met een SMTP server) niet wordt gezien als Chello-netwerk
Kun je niet van een andere SMTP server gebruik maken, die van Zonnet ofzo?

• GraveR
  • Laatst online: 22-08-2025
Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 14:42:
[...]

Kun je niet van een andere SMTP server gebruik maken, die van Zonnet ofzo?
Dat zou onmogelijk moeten zijn, aangezien de mailserver dan een open relay is met de kans dat deze mailserver(s) geblocked worden.

(Open relays worden gebruikt door spammers)

Verwijderd

aren schreef op 24 oktober 2002 @ 14:25:
wat een onzin |:( UPC biedt welliswaar waardeloze service, maar zo waardeloos ook weer niet ;)

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Als je het hebt over 'de helpdesk', over welke heb je het dan? Over de 'normale' Chello-helpdesk, waar de kennis ligt, of over dat debiele eerstelijns filter in Amsterdam met die mensen die geen training hebben gehad en niet bepaald veel verstand van zaken hebben?

Welke server gebruik je voor inkomende mail en welke server gebruik je voor uitgaande mail?

Weet je zeker dat je username klopt?

Weet je zeker dat je password klopt?

Account al eens helemaal verwijderd uit Outlook en er opnieuw ingezet? (Nee in theorie zou dat inderdaad niet uit mogen maken, maar in praktijk blijkt het soms te helpen... :|)

Kun je op subscriber.chello.nl WEL inloggen op je mail?
Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 14:49:
wat een onzin |:( UPC biedt welliswaar waardeloze service, maar zo waardeloos ook weer niet ;)
Heerlijk he, dat generaliseren. ALLE upc-werknemers zijn zeker precies hetzelfde?

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 10:57

Crazy D

I think we should take a look.

GerbenW schreef op 24 oktober 2002 @ 18:46:
Heerlijk he, dat generaliseren. ALLE upc-werknemers zijn zeker precies hetzelfde?
Reageer daar nou niet op. Dat is hetzelfde als zeggen dat de NS kut is. Terwijl er vast wel een trein zijn die wel op tijd rijdt, met een conducteur die wel vriendelijk is ;)
(maar om eerlijk te zijn is mijn ervaring met UPC/Chello helpdesken ook niet echt fantastisch. "Mijn internet doet het niet, de modem zegt dat ie geen signaal heeft". Antwoord: ja dan moet u uw firewall uitzetten.....).

Ontopic: kun je geen ander nummer bellen? :P 550 is idd een gewone mailserver error, en chello checkt bij mijn weten op ip basis dus die opmerking van of je soms een afwijkend ip adres hebt vind ik zo dom nog niet :) En aangezien webmail wel werkt, is er met je login niets mis (naja tenzij ze op de chello mailservers kunnen afvangen dat jij alleen maar mag mailen via webmail :P maar dat lijkt me sterk ;)).

Exact expert nodig?

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Tja... je hebt gelijk, eigenlijk hoor ik niet te happen op zo'n opmerking, maargoed. :/ Lol @ opmerking over firewall trouwens :+

Maareh, nee er is geen ander nummer. Als je belt kun je trouwens beter optie 5 (technische assistentie) kiezen ipv 4 (problemen met de verbinding), dan kom je meteen bij de tweedelijns uit (als je in de regio Noord Holland zit iig). Wel zo handig...

Of de mailserver controleert op ip lijkt me trouwens sterk. Op de helpdesk kunnen ze zo kijken of de combinatie van je username+password werkt. Misschien werkt die gewoon niet.. Of je gebruikt verkeerde mailservers...

Verwijderd

Topicstarter
Als je het hebt over 'de helpdesk', over welke heb je het dan? Over de 'normale' Chello-helpdesk, waar de kennis ligt, of over dat debiele eerstelijns filter in Amsterdam met die mensen die geen training hebben gehad en niet bepaald veel verstand van zaken hebben?
0900-bla bla bla , dat nummer had ik, optie 5
Zelf heb ik 2 jaar als 3de lijns voor de freeler helpdesk gewerkt, maar dit werkt gewoon echt niet !
dit probleem is overigens niet van de hak op de tak onstaan, als sinds de eerste dag van aansluiten, zelf was is er niet bij dus kon die monteur lekker zijn gang gaaan, alles wel ingesteld (maar wel fout) en dus ook niet getest.
Aster-X schreef op 24 oktober 2002 @ 14:26:

- emailadres staat goed
- mailservernaam is goed
ik snap het princiepe wel, maar het werkt gewoon niet.
Of de mailserver controleert op ip lijkt me trouwens sterk.
toch is het zo ;) , mijn ip adres ligt in de 62.194.XXX.XXX range (van oudsher de A'dam range als ik me niet vergis ), terwijl ik zelf in Lelystad woon. vond ik ook al een beetje vreemd, aangezien wij als Flevoland in regio arnhem zijn ingedeeld. maar ook via deze smtp (smtp2.arnhem.chello.nl) kan ik niet emailen.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2002 01:26 . Reden: ik had een aantal GRUWEL typo' s gemaakt ]

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Voor in- en uitgaande mail gebruik je mail.chello.nl ??

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Kun je op de subscriber-pagina (http://subscriber.chello.nl) wèl inloggen? Linksboven kun je op het envelopje klikken.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 10:57

Crazy D

I think we should take a look.

offtopic:
[quote]GerbenW schreef op 24 oktober 2002 @ 19:54:Lol @ opmerking over firewall trouwens :+[/quote]
Helaas hebben ze dat dus echt een keer gezegt toen ik geen signaal meer had :S
Net zoals dat ik mn virusscanner moest uitzetten, die ik niet heb en dat ook al 3 keer had gezegt |:(

Kun je wel via de smtp voor A'dam users mailen dan? (als je ip range in die van A'dam ligt).

M'n Chello ligt hier stof te happen voor het geval Cistron er om wat voor reden een paar dagen uitligt :P Dus ik kan t ff niet testen ;) Maar pop before SMTP en/of authenticated SMTP doet Chello niet aan (iig kan ik van buiten het Chello domein niet mailen), er zit dus iig een check op dat je wel een Chello lijntje gebruikt. En als je ip adres dan nogal afwijkt met de rest van de mensen die bij Arnhem "horen", kan ik me voorstellen dat het daar mis op gaat. Mjah je mag toch verwachten dat de helpdesk je helpt, en zo te horen ging dat niet zo goed ;) Sowieso nog een (paar) keer bellen, misschien dat je dan iemand krijgt die wel weet wat het probleem is?

Exact expert nodig?

Verwijderd

* is de mail client niet per ongeluk nog aan een of andere oude verbinding gelinkt zonder dat je dat in de gaten hebt met deels verkeerde instellingen?
* installeer de mail-client eens opnieuw nadat je een backup van jouw mailbox gemaakt hebt....

Verwijderd

Topicstarter
nope dat is het allemaal niet jongens ... kijk maar in de vorige reply's
Mjah je mag toch verwachten dat de helpdesk je helpt, en zo te horen ging dat niet zo goed Sowieso nog een (paar) keer bellen, misschien dat je dan iemand krijgt die wel weet wat het probleem is?
true. ik heb zelf op een isp helpdesk gewerkt, daar werden toch dit soort problemen opgelost. wij zagen het echt als een uitdaging dit soort problemen. maar aangezien ik niet bij chello werk kan ik die checks niet allemaal zelf uitvoeren. niet om het een of ander maar als ik daar op die helpdesk zou werken, dan was het opgelost (ik niet hoe de taken daar zijn vastgelegt hoor, ik praat uit eigen ervaring.... ohw ja dit was ook geen flamebait) ;).

-webmail werkt.
-ook nieuw account op andere pc installed
- de smtp van adam is ook mail.chello.nl geworden...

status...... the same

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Account al eens opnieuw aangemaakt?

De accounteigenschappen staan bij mij als volgt:

Afbeeldingslocatie: http://www.gerbs.net/pics/got/tech/2002-10/mail1.png

Afbeeldingslocatie: http://www.gerbs.net/pics/got/tech/2002-10/mail2.png

Afbeeldingslocatie: http://www.gerbs.net/pics/got/tech/2002-10/mail3.png

Afbeeldingslocatie: http://www.gerbs.net/pics/got/tech/2002-10/mail4.png

Afbeeldingslocatie: http://www.gerbs.net/pics/got/tech/2002-10/mail5.png

Effe checke? :)

• Rattlehead
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-07 22:11
Wat ik ook al eens mee heb gemaakt, was dat Norton anti-virus verkeerd was ingesteld en daardoor de mailbox blokkeerde. Misschien heb je die geïnstalleerd?

• waslijn
  • Laatst online: 17-07 12:54
Gisteren precies hetzelfde gehad bij een 'kennis' in Rotterdam. Als ik een nieuw account toevoeg van een andere provider werkt het perfect. Alleen de smtp van Chello geeft problemen. Bel je de helpdesk zeggen die dat je outlook maar opnieuw moet installeren want aan hun ligt het niet :r

• djkolk
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 07:08
volgens mij moet smtp server
smtp.chello.nl
staan, als ikk mij niet vergis.
suc6

• djkolk
  • Laatst online: 12-05 07:08
ik heb me vergist,
mijn oude instelling is smtp.brabant.chello.nl als smtp-server.
Nu zie ik op de service-site van chello dat zowel jij als ik in verschillende delen van het land mail.chello.nl moeten invullen.
met mijn oude instelling (smtp.brabant.chello.nl) heb ik nooit problemen dus ik laat hem maar zo staan.
suc6 met de oplossing

• smashnl
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-06-2023
ik heb bij chello een andere pop3 en smtp
smtp.arnhem.chello.nl / smtp2.arnhem.chello.nl
pop2.arnhem.chello.nl

de smtp2 heb ik er uit gegooit en veranderd in smtp gewoon heb ik betere verbinding

dat mail.chello.nl gebruik ik al lang niet meer

yep it's me

• Pc123
  • Laatst online: 23:21
Allemaal 100% onzin wat je zegt, dat wordt allemaal automatisch geredirect naar de nieuwe centale mailserver mail.chello.nl.

Verwijderd

Topicstarter
GerbenW schreef op 25 oktober 2002 @ 15:47:
Account al eens opnieuw aangemaakt?

De accounteigenschappen staan bij mij als volgt:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Effe checke? :)
ik weet je w8woord niet !!! ;)

nee, werkt ook niet mijn eigengegevens.
Gisteren precies hetzelfde gehad bij een 'kennis' in Rotterdam. Als ik een nieuw account toevoeg van een andere provider werkt het perfect. Alleen de smtp van Chello geeft problemen. Bel je de helpdesk zeggen die dat je outlook maar opnieuw moet installeren want aan hun ligt het niet
verder nog ideeen ?? :)

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Meerdere pc's in huis waar je het op kunt proberen? Anders zou je eens Windows 98 ofzo in een VMWare-venster kunnen instelleren, kijken of je dan wel je mail kunt ophalen (met frisse winsock-instellinkjes en een frisse outlook install dus :)). Als het dan wel lukt weet je meteen dat het toch aan Windows ligt. Als het dan nog niet lukt moet je mailbox maar eens worden gereset ofzo...

Verwijderd

als test: installeer eens het kleine programma Eprompter en kijk eens of je de mail op de server kunt lezen. bij de pop clients kun je ook een smtp invullen en geef dan eens een reply naar een kennis of vriend. Als dit werkt ligt het niet aan Chello....
http://www.eprompter.com/

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-08 13:16
anders stuur eens een mail via een telnet sessie

Local echo aanzetten is btw. geen overbodige luxe.

telnet mail.chello.nl 25
MAIL FROM: j.jansen@chello.nl <enter>
RCPT TO: p.jansen@chello.nl <enter>
DATA <enter>
testmail <enter>
. <enter>

je stuurt nu een mailtje van j.jansen@chello.nl naar p.jansen@chello.nl
email adressen kun je natuurlijk wijzigen naar wat je wil, maar zorg ervoor dat het MAIL FROM adres eindigd op @chello.nl

ik heb daar nog wel eens problemen mee gezien.
als dat ook niet werkt, dan moet het simpelweg wel aan de account liggen, al snap ik niet waarom...

I want to live forever, so far.. so good.

Pagina: 1