Thermalright SLK-800 + Delta FFB0812EHE

Pagina: 1
Acties:

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-02 19:42
Ik ben dus van plan deze koelcombinatie te halen, heeft iemand al ervaringen met de SLK800? Ik kon met de search nog niks vinden.
De ene revieuwer beweert weer dat deze beter is dan de Alpha 8045 en de andere weer slechter. Die delta fan heeft een luchtverplaatsing van 80,20 CFM!! Wel een herrieding maar da maakt nie veel uit.
Ik wil deze draaien op een 1800+ @ 2xxx met een voltmod van minimaal 2V.
Mooier is ie in ieder geval wel :P

Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/pictures/425-455G.JPG

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
deze is idd beter dan de alpha ...
Ik heb zelf de AX7, en deze is ook al beter :)

(heb ook de Alpha PAL8045 gehad ;))

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• Marsman83
Oke, kheb net nog wat reviews gelezen en ga m nu bestellen! K zal volgende week waarschijnlijk wel de resultaten eff posten.

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

TheDarkLord666 schreef op 24 oktober 2002 @ 14:18:
deze is idd beter dan de alpha ...
Ik heb zelf de AX7, en deze is ook al beter :)

(heb ook de Alpha PAL8045 gehad ;))
Ik heb ook de AX-7, beswel fijn dingetje is t, he ?:)

maar deze schijnt idd nog beter te zijn.
Kweet nog niet of ik voor een slk800 zal gaan als ik ga upgraden naar een 2400 of 2600+ (die natuurlijk wel ge-oc-ed gaat worden :) )

kheb btw ook die delta EHE, maar die maakt ECHT een boel herrie, hoor, bij mij draait ie dan ook meestal @ 7 volt :)
en dan verplaatstie ook nog wel wat lucht, hoor :) meer dan een normale 80mm fan.
En als je 2 een lan bent of t echt heet is, of als je toch nog wat hoger wil wat t aantal mHz betreft >:) dan gooi je em naar 12 volt :D
maar dat scheelt bij mij momenteel maar een graad of 3, hoor :)
tis vooral de warmte de kast uit krijgen, dat is lastiger :)

maar die SLK met een EHE --> je zal geen miskoop qua performance doen, maar t maakt echt VEEL herrie. Kijk anders eens voor een SHE, die is een stuk stiller :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

http://www.sidewindercomputers.com/tecar.html

ok, tsjek deze site :)
hier kan je allerlei fans beluisteren, erg handig dus :)
ook die Delta EHE en SHE en allerlei andere :)

Alone at last
Just nostalgia and I

• Marsman83
EHE ;)

Ja ik wou er ook een potmeter tussen maken :) anders is het volgens mij net alsof je een brommer in je kamer hebt rijden :+
Dus die zal een voltmod wel aan kunnen? K ga vandaag eff solderen, kijken of ik er iets van 2,1-2,2V uit kan halen :P Die gare coolermaster zal wel eff gaan zweten :o

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Fraggler schreef op 24 oktober 2002 @ 14:43:
EHE ;)

Ja ik wou er ook een potmeter tussen maken :) anders is het volgens mij net alsof je een brommer in je kamer hebt rijden :+
Dus die zal een voltmod wel aan kunnen? K ga vandaag eff solderen, kijken of ik er iets van 2,1-2,2V uit kan halen :P Die gare coolermaster zal wel eff gaan zweten :o
ja, ik zou er idd iets tussen zetten, want hij is LUID :)
t geluid is minder erg in t echt, hoor, want dan zit je er niet zo dicht op, maar t is still beswel hard :)
maar 5 volt doettie helaas niet :(
maarja, ik heb gewoon die draadjes omgewisseld dus, maar ik zou wel zo'n mooi regeldingetje willen :)
eens kijken of ik dat ik elkaar kan flansen :)

ja, dat moet wel lukken, hoor. mijn AX-7 met delta EHE @ 7 volt houdt mn xp2000+ 2 2250+ (167*11) @ 1.85 volt op 31 idle en 38 stressed, maarja, ik heb ook een paar casefans @7 volt
maarja, jouw hsf combo wordt nog wat beter :)

Ik vraag me enkel af hoe t staat met t vibreren van dat koelblok, want bij mij zittie met schroeven vast en er zitten kleine stukjes rubber tussen. Dus die van jou zou nog wel eens wat meer herrie kunnen gaan maken :/
oeps :D

Alone at last
Just nostalgia and I

• Marsman83
Ja en wat eig ook wel klote is, is dattie niet aan het mobo met 4 schroeven vast zit maar met de klip op de socket :( Dat ding weegt los van de koeler al 505 gram! Dat wordt zeker demonteren als ik hem naar een lan verplaats :/

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-01 00:52

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

thermal take vind ik brak.. sorry dat ik het moet zeggen. andere mensen zullen het goed vinden maar ik vind het de brakste zooi die er is.. corecrushers en slechte koel prestaties, anderen zullen weerzeggen hey niet waar koelt prima. goed zo blijf je dat altijd houden dus het is gewoon testen geblazen!

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• TDLofCC
Lezen d00d ...
ThermalRIGHT

ThermalTAKE is heeeeeeel wat anders ... Dit zijn über coolers.

En die 80HP draait wel op 5v hoor .. kom maar langs :P

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-01 00:52

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

rofl.. sorry inderdaad ik las het fout :)

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• Marsman83
LOL door al dat ge-copy/paste heb ik niet eens gezien dat er thermalright stond! 8)7
Ik dacht nog, oh mooi nu heb ik alles van thermaltake :P , maar dat maakt natuurlijk niks uit. K ga hem nu bestellen met nog wat leuke spulletjes :) Wat is het toch een verslaving he dat tweaken :*)

Verwijderd

Haha ik zou er zeker een potmeter tussen hangen of gewoon op 5V laten draaien. Dan is het nog wel te doen, op 12V absoluut niet. Geloof mij: ik dacht eerst ook " dat geluid maakt niet zoveel uit", maar na 2 maanden denk je daar toch iets anders over.

• Marsman83
Ik zet er overigens wel een verzilverde spacer tussen omdat die koeler zo zwaar is. Maakt dat veel uit kwa temp? En moet ik tussen de spacer ook wat koelprut doen eig?

Verwijderd

Fraggler schreef op 24 oktober 2002 @ 16:56:
Ik zet er overigens wel een verzilverde spacer tussen omdat die koeler zo zwaar is. Maakt dat veel uit kwa temp? En moet ik tussen de spacer ook wat koelprut doen eig?
Temp wordt iets hoger

En tussen de spacer en wat koelprut doen?? Nee natuurlijk niet aap :D :D

• Marsman83
Ow ja weet ik veel :X , kheb nog nooit een spacer gebruikt, had gehoord dat dat bij de zwaardere koelers wel handing kon zijn.

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

TheDarkLord666 schreef op 24 oktober 2002 @ 15:47:
Lezen d00d ...
ThermalRIGHT

ThermalTAKE is heeeeeeel wat anders ... Dit zijn über coolers.

En die 80HP draait wel op 5v hoor .. kom maar langs :P
Ik heb t toch echt geprobeerd, maar t werkt niet, hoor :)

Nja, vaag, maar @ 7 volt valt t ook wel te doen :)
maar die 5 volt kan je daar ook mee starten, of moet je beginnen met 7 en dan naar gaan? moet je em zegmaar op gang brengen? :)

Alone at last
Just nostalgia and I

• Rick2001
  • Laatst online: 26-01 14:40

Rick2001

9950X delidded en direct die

Okyah schreef op 27 oktober 2002 @ 21:53:
[...]

Ik heb t toch echt geprobeerd, maar t werkt niet, hoor :)

Nja, vaag, maar @ 7 volt valt t ook wel te doen :)
maar die 5 volt kan je daar ook mee starten, of moet je beginnen met 7 en dan naar gaan? moet je em zegmaar op gang brengen? :)
Als je hem inderdaad eerst op 7volt laat lopen, dan zal hij op 5volt ook gewoon blijven draaien.

Ennu, een potmeter vindt je niet zomaar voor deze fan.
Dan zou je een potmeter moeten hebben van zeker 10 tot 15watt en die zijn niet zo gemakkelijk te vinden.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 1x9100PRO 4TB - 1xNM1090PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB+400G

• TDLofCC
offtopic:
Rick2001 ... je het mail ... :P

• Rick2001
  • Laatst online: 26-01 14:40

Rick2001

9950X delidded en direct die

TheDarkLord666 schreef op 28 oktober 2002 @ 07:10:
offtopic:
Rick2001 ... je het mail ... :P
/offtopic

Ik zie geen mail.... 8)

/offtopic

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 1x9100PRO 4TB - 1xNM1090PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB+400G

• Marsman83
Nog eff ter informatie: Ik heb de fan/heatsink combo nu een tijdje en hij koelt echt mega goed!
Mijn XP2200+ houd is standaart op 5volt zo'n 30 graden idle en 34-35 graden stressed! Op 1,75 @ 2029Mhz staat ie idle op 34 graden en stressed 38 graden! Echt een aanrader dus :p Ben er hardstikke tevreden mee. Overigens is het inderdaad aan te raden op er een fan control of potmeter ertussen te zetten! Zoveel scheelt het niet eens als je m op 7volt laat draaien in plaats van 12 volt. Hoogstens 1 a 2 graden. Wel is die heatsink beetje lastig te monteren, je moet echt met een schroevendraaier IN die klip gaan en dus niet alleen op dat haakje wat ik eerst deed. Dan gaat ie vrij makkelijk op t socket, toch had ik liever de 4 gaten in het mobo gebruikt om dit monster te monteren!

Verwijderd

Ik ga precies dezelfde combo bestellen over een week, zal wel wat benches neerzetten dan.

edit: heb nog even een beetje doorgekeken, en heb even naar die YS Tech 120mm
gekeken met 131 CFM, kan je die makkelijk met een slot converter erop plakken? ik zat net die geluids fragmenten te luisteren en no way dat ik een EHE of zelf SHE ga halen.

Volgende: wordt de cool prestatie een stuk werminderd als je zon grote 120 MM FAN erop zet? Of wordt dat gerechtivaardig door de 50 CFM meer die die er doorheen blaast?

Als dat goed zou werken koop ik zon 120 MM fan plus en converter, die hebben meer een lagere bass achtig geluid dan zon piep frequentie, en die lage geluiden zijn makkelijk met bv een deken te isoleren.

Any clues?

Edit; Ben zo het idee aan het krijgen dat er geen 80 > 120 converters zijn, alleen 80 > 92 right?

Verwijderd

80mm naar 120mm ==> http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=468

maar volgens mij kan je die niet plaatsen op een SLK-800, want ik meen dat die met klemmen vast zit. :?

Verwijderd

oizo: ik begreep je klem verhaal niet helemaal, sorry voor me ignorance :)

Ik las dat de slk800 60, 70, en 80 fan montage punten heeft, dat vond ik zo dope aan dat ding, je kan er echt alles op doen.

Kan je me uitleggen waarom ie niet zou passen?
Pagina: 1