[RAM] 256 MB wordt gezien als 128 MB door AOpen AX6BC mobo

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 21:01

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Topicstarter
Ik heb dus een 256 MB ram module gekocht van Infineon single sided. Alleen als ik het in mijn mobo doe dan geeft de teller 128 MB aan. Ik heb al wat gekloot met de instellingen van CAS ed. Maar dat hielp allemaal niet. Ik weet dat mijn mobo volgens het boekje maximaal 256 MB per slot aan kan. Alleen ik zie het probleem niet en ik heb de Technische PMG FAQ ook gelezen.

Trouwens bij deze module staat in het post screen nu ook: SDRam SPD CAS Latency time is "2"
Dat stond er eerst niet bij mijn oude reepjes.

Specs:
Aopen mobo AX6BC
Award Bios

Versie van bios weet ik zo niet als dat van belang is kan ik dat even checken...

Verwijderd

Misschien kan je bord alleen Single Sided geheugen zien :(

• ramonp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 19:46
Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 14:05:
Die heeft ie toch |:(

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:10

ArCadE

No banana available

Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 14:05:
Volgens mij bedoel je dat de 256Mb alleen werkt als het een double sided is. Dus max 128Mb per side ondersteuning door het bord.

[ Voor 0% gewijzigd door ArCadE op 24-10-2002 14:08 . Reden: typo...... ]

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Iemand met hetzelfde mobo als ik heb! :D
Helaas kan de BX chipset erin alleen maar doublesided dimms aan, dus ziet hij slechts de helft van het geheugen.

Ik had hetzelfde probleem met wat geheugen dat ik gekocht had bij alternate, maar ik mocht het terugsturen en ruilen. Misschien dat jij hetzelfde mag doen?

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Topicstarter
ArCadE schreef op 24 oktober 2002 @ 14:07:
[...]

Volgens mij bedoel je dat de 256Mb alleen werkt als het een double sided is. Dus max 128Mb per side ondersteuning door het bord.
Dat zou best eens kunnen, ik weet niet hoe en wat mijn mobo ondersteund waar kan ik dat vinden??

Want eerder had ik dus een 512 MB met aan beide kanten chips erin gestoken en die gaf hij ook aan als 128 MB toen ik in het boekje snuffelde (later |:() bleek het max 256 MB te ondersteunen. Toen heb ik dus 256 MB single sided besteld met de hoop dat dat zou werken.

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:47
Dat is waarschijnlijk inderdaad het probleem. Dat betekent dat je moederbord maximaal 128 MBit chips ondersteund. Daar moet je er 16 van hebben, wil je 256MByte krijgen.

Als je maar 8 chips hebt, heb je 256 Mbit chips.

Oplossing is dus ruilen voor double-sided 256MB module

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Topicstarter
Tweakertje schreef op 24 oktober 2002 @ 14:14:
Iemand met hetzelfde mobo als ik heb! :D
Helaas kan de BX chipset erin alleen maar doublesided dimms aan, dus ziet hij slechts de helft van het geheugen.

Ik had hetzelfde probleem met wat geheugen dat ik gekocht had bij alternate, maar ik mocht het terugsturen en ruilen. Misschien dat jij hetzelfde mag doen?
Hmmzz dat is wel fucked up zeg. Want ik heb eerst 512 MB besteld deed als 128 MB gebeld meet AAarde Computers, ok we sturen een nieuwe. Weer dus 512 gekregen werkt dus weer als 128. En vandaag weer pakketje binnen 256 MB die werkt ook al op 128 MB!!! Dus als ik weer bel dan worden ze daar ook wel pissed denk ik want dat is dan de 3e keer dat zie iets opsturen met de kosten op hun rekening! sjit ik durf eigelijk niet eens meer te bellen...

• Leon T
  • Niet online

Leon T

Ni!

EVILSalami schreef op 24 oktober 2002 @ 14:20:
[...]

Hmmzz dat is wel fucked up zeg. Want ik heb eerst 512 MB besteld deed als 128 MB gebeld meet AAarde Computers, ok we sturen een nieuwe. Weer dus 512 gekregen werkt dus weer als 128. En vandaag weer pakketje binnen 256 MB die werkt ook al op 128 MB!!! Dus als ik weer bel dan worden ze daar ook wel pissed denk ik want dat is dan de 3e keer dat zie iets opsturen met de kosten op hun rekening! sjit ik durf eigelijk niet eens meer te bellen...
Als je het ze lief vraagt, het hele verhaal verteld en een aardige shopsurvey invult, willen ze het misschien wel voor je doen O+

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Topicstarter
Tonne schreef op 24 oktober 2002 @ 14:17:
Dat is waarschijnlijk inderdaad het probleem. Dat betekent dat je moederbord maximaal 128 MBit chips ondersteund. Daar moet je er 16 van hebben, wil je 256MByte krijgen.

Als je maar 8 chips hebt, heb je 256 Mbit chips.

Oplossing is dus ruilen voor double-sided 256MB module
Hoeveel procent schat je dat een double sided 256 MB wel gaat werken??? Want ik heb geen zin dat heet wéér niet gaat werken, anders stuur ik alles terug en dan krijg ik mijn geld terug zei een gozer van aaarde aan de telefoon (goeie service trouwens die gasten)

Als ik 100% zeker wist dat een 256 MB double gaat werken zou ik zo bellen, maar als het dan nog niet werkt dan moet ik weer gaan bellen. Ondertussen heb ik die 512 MB dingetjes hier gehouden tot ik zeker wist dat de nieuwe zouden werken, dat deden ze dus niet nou moet ik ze allemaal in 1 keer terug sturen terwijl ik telkens aan de tel. zei dat ik dat meteen zou doen :( hmzz en nu heb ik 3 reepjes van hun hier liggen!

• Leon T
  • Niet online

Leon T

Ni!

Dat weet ik 100% zeker, ik heb hier namelijk 2x een dubbele 256mb dimm erin zitten...

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Topicstarter
dan denk ik dat ik zo maar even ga bellen :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Gebruik eens de search.. "440bx ziet helft geheugen"

Je hebt een 256Mbit reepje, terwijl de 440BX maximaal 128Mbit kan addresseren. Je zou jouw 256MB 32Mx8 singlesided reepje moeten inruilen voor een 256MB 16Mx8 doublesided exemplaar :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.