Toon posts:

pc start niet op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hiervoor de search gebruikt, maar niet en pc worden genegeerd, en bij zoeken op boot en/of start krijg je ongelooflijk veel results.

ik heb een soltek sl75-drv5 met athlon xp1800+ plus ati radeon 8500 pro, geheugen 256 mb ddr, kast plus voeding 300 watt.

De pc start niet meer op nadat ik een harde schijf erbij heb gezet :? Het ging om een WD40 gig. Ik ging alles afkoppelen en gewoon kaal starten met videokaart, geheugen en mobo en processor, alle kabels eruit gehaald (ide) maar het werkt niet. De powerswitch heb ik ook goed staan maar als ik op de knop druk van "on" gaat ie niet aan. Soms begint de fan heel even (0,3 sec) te draaien, en mijn powerswitch zelf is niet kapot want met een schroevendraaier contact maken tussen de pinnetjes werkt ook niet.

• Swop1200
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06-2023
Fans draaien niet goed? Geeft je voeding wel power? Misschien is die kaduuk...

Verwijderd

Topicstarter
Voeding zou power moeten geven want de fans gaan wel even draaien. Ik heb geen metertjes om het te testen. Je krijgt idd zelfs geen bios te zien. Alles is net nieuw en het heeft win 2k gedraaid tot die hd erin ging. MAar met die hd afgekoppeld doet hij dus ook niks.

Verwijderd

Topicstarter
en ik heb de voeding ff uit elkaar gehaald, maar niks te zien.

• -FuBaR-
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-01-2014

-FuBaR-

is it safe?

goed kijken of je mobo misschien ergens tegen de kast zit en dus kortsluiting maakt. Eerst maar alle kabels checken en dan een voor een de HW weer aansluiten. Anders de losse componenten in andere PC's testen.

The consumption of alcohol may cause a disturbance in the time-space continuum, whereby gaps of time may seem to literally disappear.

Verwijderd

Topicstarter
het mobo maakt geen kortstuiting met de kast, ik heb alles gecheckt en nix raakt elkaar. Ik heb het mobo met 6 schroeven vastgemaakt, ik heb zo'n vermoeden dat het de voeding zou kunnen zijn. Deze is weliswaar nieuw maar deze was redelijk goedkoop

• Swop1200
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06-2023
Als het kan, ff proberen je mobo aan te sluiten met een andere voeding (desnoods in een winkel) dan. Ik denk dat het dat moet zijn, vooral wanneer tie heel goedkoop was. Jammer.

Verwijderd

Topicstarter
morgen leen ik een voeding van een vriend van mij (230 watt) deze is nie echt sterk want mijne was 300, ik denk dat ik em zonder ide aansluitingen erop zat anders blaas je hem zowat op i'm afraid....

Verwijderd

Nieuwe halen bij de vobis heheheh LOL

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 17:17
ik heb dit ook een keer gehad toen ik net mn comp in elkaar had geschroefd. De fans leken heel ff te gaan draaien maar hij ging gewoon weer uit.
Bleek dat die kleine stekkertjes op mn mobo (powerknop, resetknop enz.) verkeerd waren aangesloten |:( nouja, stond ook een beetje vaag aangegeven op dat ding :)

Dus kijk nog ff of je wel alle stekkertjes goed hebt aangesloten....

Verwijderd

wat denk je van de cooler even goed bekijken?

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
tja maar schroevendraaier werkt ook niet zegt ie.

Verwijderd

Voeding natiirlijk sowieso niet echt krachtig voor een machine met stroomslobberaars als een Athlon XP en een Radeon 8500...... Zou eerder gaan testen met een krachtiger dan met een zwakkere voeding...

Verwijderd

Topicstarter
ja maar de voeding heeft het dus gedaan, die 300 watt. Affijn ik testen met die 230 zonder dingen erop aansluiten (alleen processor,koeler en videokaart) maar precies zelfde symptonen. Ik denk dat power connector mobo gewoon brak is (soltek drv5)

edit de 300 watt voeding is dus helemaal niet stuk

• Destn
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-07 10:50
Heb ik ook nog gehad, er stond nog een stand-off te veel en die maakte kortsluiting.
Als een een BIOS reset geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
ja heb mobo weer teruggezet naar fabrieksinstelling maar dat werkte niet

Verwijderd

Topicstarter
dit is echt raar, ik heb die 230 watt weer opgeruimd en die 300 watt weer aangezet, nu doet de pc het opeens weer, verklaring? Geen idee.

nu nog netwerk fixe :S
Pagina: 1