[php]Controle op username

Pagina: 1
Acties:

• AEZscf
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:17
Ik heb een script gemaakt waar je je kan aanmelden als member. Nu wil ik het zo maken dat een username maar uit 1 woord mag bestaan en geen "." mag bevatten. Dit omdat er dan een profiel beschikbaar word via www.url.nl/username.

Heb al gezocht hier op de site of ik dit voor elkaar kon ktrijgen maar kan neits vinden met die rare search functies.

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-07 14:28

thomaske

» » » » » »

hier moet je eens kijken daar staat vast wel iets bij wat je kan gebruiken!

[edit]
voortaan dus eerst maar eens zoeken met google of op php.net !!!

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

• Banpei
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08 10:35
Misschien ook wel handig om op andere dingen ook te gaan checken, zoals \n, \r en \t en als je op Windows bezig bent ook op \, ?, * en nog een paar van die leuke tekentjes. :)

• AEZscf
Ja maar waar moet ik naar zoeken dan, ik kan er echt niets vinden wat daar mee te maken heeft.
Heb al zitten denken. Het moet iets zijn die een true of false boolean geeft als er bijvoorbeeld een . of een spatie in voorkomt.
Als je mij en bee4tje op weg helpt, dan kom ik r verder zelf wel uit, maar ik weet niet bij welke functie ik moet kijken

• Banpei
Op de pagina die thomaske aangaf staan functies om in strings te zoeken en characters te vervangen uit een string. Genoeg te vinden dus. :/

• AEZscf
ja maar hij moet hem niet vervangen, hij moet gewoon een melding geven op het beeld, bijvoorbeeld: "Er bevind zich een spatie in u gebruikersnaam, ga terug en probeer het opnieuw." of "Er bevind zich een punt in u gebruikersnaam, ga terug en probeer het opnieuw.

Welke functie is daar het beste voor. Als ik dat weet dan kan ik verder, ik heb daar al gekeken maar kon het niet vinden

• 0cool
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-06-2024
Deze methode kan (en ik weet dat het omslachtig is)

expode je username aan de hand van een punt, dus iets van

list($a,$b) = explode(".",$username);
if ($b!="")
{
echo "punt erin";
}

niet getest, maar snel verzonnen

You thought your secrets were safe. You were wrong

Verwijderd

ehm, btje bagger dit allemaal guys,
wat denken we van regexpjes,
je kunt met een regexp gewoon controleren of een string aan bepaalde eigenschappen voldoet, zie de tutorial van drm voor een korte intro van 3 minuten:

http://gerard.yoursite.nl/got/regex-tut/

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:34

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Dan moet deze ook wel werken:
code:
1
print substr_count("This is a test", "is";); // geeft 2

uit: http://nl.php.net/manual/nl/function.substr-count.php

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-07 14:28

thomaske

» » » » » »

Sloepe schreef op 24 oktober 2002 @ 14:51:
ja maar hij moet hem niet vervangen, hij moet gewoon een melding geven
[..]
Pff.. wat heb je nu allemaal al gedaan?

ga naar de link die ik hierboven gaf, lees het lijstje door (nederlandstalig, makkelijker kan niet!) dan zie je een aantal functies die checkt op het voorkomen van een bepaalde string in een andere string. Klik op die functie, en dan zie je hoe hij werkt.

Ik zou het trouwens erg vreemd vinden als je dit nog niet gedaan hebt.

Wij geven niet de oplossing, we helpen je erna toe (zodat je het (hopelijk!) de volgende keer zonder onze hulp kan)

HTH!

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

• Banpei
Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 14:56:
ehm, btje bagger dit allemaal guys,
wat denken we van regexpjes,
je kunt met een regexp gewoon controleren of een string aan bepaalde eigenschappen voldoet, zie de tutorial van drm voor een korte intro van 3 minuten:

http://gerard.yoursite.nl/got/regex-tut/
Als hij al moeite heeft met een functie te vinden die het zou moeten doen in een lijst met string functies, dan wil ik em dus absoluut geen regular expressions aanraden. :+

Verwijderd

je moet toch ooit die dingen leren :)
http://www.phpbuilder.com, dan bij articles, functions, en regular expressions, goeie, en simpele, intro op reg exp, daar kan je dit vraagstuk goed mee oplossen...
Pagina: 1