switchen tussen consoles

Pagina: 1
Acties:

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:14

Sagat

Is pappa x2!

Topicstarter
Nee, geen topic van 'ik heb nu een playstation, is de gamecube in goede vervanger' maar het volgende.

Zoals meerdere mensen hier ben ik een blijde bezitter van meerdere consoles. Hiervan gebruik ik momenteel het meeste de cube, de ps2 en de dreamcast. Omdat ik het frommelen achter mijn video helemaal zat was heb ik een scart splitter (geen idee of dit de correcte term is :? ) gekocht die mijn vrije video scart aansluiting omzet na 5 stuks. Buiten de eerste genoemde consoles zit er ook nog een scart kabel op voor mijn snes/n64 en een voor mijn dvd speler.

In princiepe ben ik zeer blij met deze oplossing maar er zit een nadeel aan. Het geluid is iets minder helder dan bij een rechtstreekse aansluiting. Dus mijn vraag is eigenlijk de volgende, hoe hebben jullie dit luxe probleem opgelost :)

10 second ninja DONE

Verwijderd

DVD versterker

Meerder ingangen en aansluitingen (-:

Verwijderd

Niet
Heb de luxe niet :+

Heb je al gekeken of er verschil is tussen de RGB kabel en de gewone SCART kabel :?
Ik denk dat als je een RGB kabel van de splitter naar de TV zet het beter zal worden

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:33
Ik denk dat alle kwaliteit slechter word :), misschien moet je is op zoek gaan (ik weet niet of ze bestaan :) ), een scart splitter met externe voeding :). Die heb je wel voor coax :p, maar weet niet voor scart.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Bij de cube krijg je zo'n blokkie (scart) waarin je de twee audio kabels prutselt en de video/composiet. Je kan natuurlijk de audio kabels gewoon in een stereo hangen?

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Termi schreef op 24 oktober 2002 @ 13:58:
Ik denk dat alle kwaliteit slechter word :), misschien moet je is op zoek gaan (ik weet niet of ze bestaan :) ), een scart splitter met externe voeding :). Die heb je wel voor coax :p, maar weet niet voor scart.
Het probleem zit hem niet in de voeding, maar in de storing veroorzaakt door stekker in contact... Scart (ofwel svhs kabel) kan makkelijk 15 meter overbruggen zonder kwaliteitsverlies...

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:14

Sagat

Is pappa x2!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 13:51:
Niet
Heb de luxe niet :+

Heb je al gekeken of er verschil is tussen de RGB kabel en de gewone SCART kabel :?
Ik denk dat als je een RGB kabel van de splitter naar de TV zet het beter zal worden
RGB verhaal is niet van toepassing omdat mijn tv maar een scart aansluing heeft. Deze loopt naar mijn video, waar dan nog een vrij scart poort op zit. Hierop sluit ik dus of de splitter aan, of de console rechtstreeks. Video is stereo, dus deze heb ik aangesloten op mijn stereotoren. (tv is mono :/ )

10 second ninja DONE

Verwijderd

Hmm ik zag net iets leuks kijk bij psxshop.nl hebben ze speciale blokken voor gameconsoles misschien is dat wat
Pagina: 1