[XP] Formatteren van 720kB floppy

Pagina: 1
Acties:

• Gullie007
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb hier echt een enorme stapel 720 kB floppy's liggen die ik wil formatteren en ik heb hier een computer met Windows XP. En dat schijnt dus niet samen te gaan... Hij wil alleen maar de 1,44Mb versie formatteren... :(

Heb natuurlijk al wat zoekwerk verricht (overigens hier op GoT niets gevonden?! Zal toch niet de eerste zijn het met probleem? :? ), en zelfs Microsoft zegt "You Cannot Format 720 KB Floppy Disks in Windows XP". Dus...

Ik heb het al geprobeerd met een oude format.com, maar dat mocht ook niet baten (even leek hij het te gaan doen, maar hij gaf een foutmelding). Enig idee hoe ik wel op deze computer al die floppy's kan formatteren? Is er een programma dat het ondersteund?

Ik zeg alvast bedankt! :)

System Specs Desktop | System Specs Laptop

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Booten van een dos flop en die ouwe diskettes dan formateren?

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-03 17:54

Willem2

Ω is futile

heb je format /f:720 al geprobeerd vanaf de prompt?

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• Gullie007
  • Niet online
pjlgt schreef op 24 oktober 2002 @ 13:39:
Booten van een dos flop en die ouwe diskettes dan formateren?
Dat was het eerste wat ik inderdaad heb heb geprobeerd (dat bedoelde ik met die oude format.com), maar toen kreeg ik dus een foutmelding. Helaas.
edit:
Suf foutje...

• Gullie007
  • Niet online
Willem2 schreef op 24 oktober 2002 @ 13:43:
heb je format /f:720 al geprobeerd vanaf de prompt?
Ja, maar dan krijg ik 'gewoon' de melding dat het niet doet: "invalid parameter"...

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ga je floppies tweaken! Gaatje erin boren en je kunt 'm op 1.44MB formatteren :) Woei, dat heb ik vroeger veel gedaan...

• Gullie007
  • Niet online
Milly schreef op 24 oktober 2002 @ 15:33:
Ga je floppies tweaken! Gaatje erin boren en je kunt 'm op 1.44MB formatteren :) Woei, dat heb ik vroeger veel gedaan...
Heheheh, ken 'r nog één. :) Goeie ouwe tijd! :P

Maar goed, liefst formatteer ik ze gewoon op 720kB. Moet toch op d'een of d'andere manier wel lukken, of wat?!

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-03 01:06
Gullie007 schreef op 24 oktober 2002 @ 13:48:
[...]

Dat was het eerste wat ik inderdaad heb heb geprobeerd (dat bedoelde ik met die oude format.com), maar toen kreeg ik dus een foutmelding. Helaas.
edit:
Suf foutje...
Toch niet de format.exe van winxp gebruikt?

Misschien was de flop niet helemaal jofel?

Allerlei bootdisken

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• Gullie007
  • Niet online
Vorlon schreef op 24 oktober 2002 @ 16:38:
[...]

Toch niet de format.exe van winxp gebruikt?

Misschien was de flop niet helemaal jofel?

Allerlei bootdisken
Nope, was 't ook niet. Op www.bootdisk.com heb ik idd de bootfloppy van Dos 6.22 gepakt (leek me oud genoeg ;)), en ik heb verschillende floppy's geprobeerd.

Windows XP wil gewoon niet op 720kB formatteren, ik kan het simpelweg niet selecteren in 't Format-menuutje.

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Begrijp ik het nou goed en probeer je de format.exe die bij die floppy zit te gebruiken om onder XP te formatteren? Want dat gaat natuurlijk nooit werken...

• Gullie007
  • Niet online
Nee, 't zit zo: Ik wil 720 kB floppy's formatteren. Maar... de gewone formatteer-functie van Windows XP ondersteunt geen 720 kB (da's dan gewoon via rechter-muisklik op de A:\drive in Explorer, hè).
Dus zoek ik naar een andere manier, zoals die hierboven bijvoorbeeld beschreven zijn. (o.a. dus via een opstartdiskette zonder tussenkomst van Windows, maar dat werkte gek genoeg ook niet)

Heb ook nog op www.tucows.com gekeken voor een handige format-utility, maar dat had ook geen zin.

Iemand een idee? Ben vast niet de enigste die dit verzint, toch?! :)

Verwijderd

WinImage kan wellicht de inhoud van een 720KB floppy wissen.

• Gullie007
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 17:47:
WinImage kan wellicht de inhoud van een 720KB floppy wissen.
Whoa! Dat is 'm! Perfectos! _/-\o_ _/-\o_

Ik had het ondertussen toch ook nog een keertje via DOS geprobeerd, maar blijkbaar was het bestand dat ik downloadde niet goed (of ik heb de foutmelding die hij gaf niet goed gelezen, kan ook :+ :)), maar via een andere opstartdiskette die ik nog had liggen (een Win95 exemplaar), deed 'ie het ook.

Maar via die WinImage werkt het natuurlijk een stuk gemakkelijker, mijn dank is groot!

Pagina: 1