De XP computers zijn met elkaar verbonden door middel van een 100Mbit Switch van Safeway. Dit werkt prima. Nu staat er een computer beneden ook XP en die probeer ik te connecten naar de switch. Omdat de computer beneden gebruik ik een kabel van ongeveer 20meter. Het probleem wat zich nu voordoet is dat zowel de switch als XP blijft springen tussen 10Mbit en 100Mbit. Als je in het connectie venster kijkt zie je dat (verspringt de hele tijd) en als je op de switch kijkt knipperen de lampjes wat volgens het boekje ook duidt op een probleem met 10/100Mbit detectie.
Als ik via de netwerkkaart dwing om op 10Mbit te draaien, werkt het. Als ik dwing om op 100Mbit te draaien werkt het niet. Het moet op de een of andere manier aan de kabel liggen of dat de switch lange kabels niet tof vind (hoewel het boekje meld dat 100meter geen probleem is).
Ik heb ook geprobeerd aan een andere XP computer (die staat boven bij de switch) de kabel te hangen, maar hetzelfde probleem.
Kabel zelfs doorgemeten
en die is prima.
Als ik via de netwerkkaart dwing om op 10Mbit te draaien, werkt het. Als ik dwing om op 100Mbit te draaien werkt het niet. Het moet op de een of andere manier aan de kabel liggen of dat de switch lange kabels niet tof vind (hoewel het boekje meld dat 100meter geen probleem is).
Ik heb ook geprobeerd aan een andere XP computer (die staat boven bij de switch) de kabel te hangen, maar hetzelfde probleem.
Kabel zelfs doorgemeten
Any sufficiently advanced technology is equivalent to magic.