10 Mbit/100 Mbit stress

Pagina: 1
Acties:

• Zyphrax
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04-2023
De XP computers zijn met elkaar verbonden door middel van een 100Mbit Switch van Safeway. Dit werkt prima. Nu staat er een computer beneden ook XP en die probeer ik te connecten naar de switch. Omdat de computer beneden gebruik ik een kabel van ongeveer 20meter. Het probleem wat zich nu voordoet is dat zowel de switch als XP blijft springen tussen 10Mbit en 100Mbit. Als je in het connectie venster kijkt zie je dat (verspringt de hele tijd) en als je op de switch kijkt knipperen de lampjes wat volgens het boekje ook duidt op een probleem met 10/100Mbit detectie.

Als ik via de netwerkkaart dwing om op 10Mbit te draaien, werkt het. Als ik dwing om op 100Mbit te draaien werkt het niet. Het moet op de een of andere manier aan de kabel liggen of dat de switch lange kabels niet tof vind (hoewel het boekje meld dat 100meter geen probleem is).

Ik heb ook geprobeerd aan een andere XP computer (die staat boven bij de switch) de kabel te hangen, maar hetzelfde probleem.

Kabel zelfs doorgemeten 8)7 en die is prima.

Any sufficiently advanced technology is equivalent to magic.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Kan die kaart wel 100mbps :? graag meer info over netwerkkaart :)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

wel CAT-5 kabeltje gebruikt? :?

(zal wel, maar we moeten fout-mogelijkheden elimineren he?)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 13:45:
wel CAT-5 kabeltje gebruikt? :?

(zal wel, maar we moeten fout-mogelijkheden elimineren he?)
wellicht veel storing, of slecht gemaakt kabeltje ;)

• Zyphrax
De kaarten kunnen prima 100Mbit aan, want met korte kabel werkt het prima.

Het is CAT-5 :)

De kabel hebben we nu al tig keer nieuwe connectors opgezet en de kleuren in de juiste volgorde. Bovendien is de kabel doorgemeten dus in principe goed.

Is dit echt iets typisch van deze lengte ofzo in combinatie met de SafeWay switch?

Om gedwongen met die ene computer op 10Mbit te draaien vind ik nou ook niet echt een mooie oplossing. Ik werk met roaming profiles, kortom aardig wat dataverkeer dus graag zo snel mogelijke verbinding.

Verwijderd

Heb je zelf de kabel gemaakt , en er niet op gelet dat 1-2 3-6 4.5 7-8 getwiste aderparen zijn.

In XP kun je de kaart ook geforceerd op 10 , of op 100Mb zetten

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Heb je al in een ander poortje op de switch geprobeerd?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Zyphrax
We hebben overgens ook een andere kabel die vrij lang is (15 meter ongeveer), die geeft ook problemen alleen op een andere manier. Die doet het op zich wel. Ik kan de computer beneden pingen. Alleen heb ik daarbij +/- 8% packet loss (gemeten met ping -t op 575 packets onderbroken). Bij die kabel kan ik wel bedenken wat mogelijk het probleem is: hij loopt door de meterkast, dus waarschijnlijk veel storing.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Illegal_Alien schreef op 24 oktober 2002 @ 13:56:
Heb je al in een ander poortje op de switch geprobeerd?
en een andere nic, en een andere kabel etc ;)

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Dit is volgens mij gewoon een kabel met een slechte verbinding (contactjes) en of met veel storing op de lijn.

Meh ...

• Zyphrax
Poort op de switch is goed. Andere poorten ook geprobeerd, zelfde resultaten. Ook switch aan/uit gedaan (sometimes you get desperate).

wit-oranje | oranje | wit-blauw | blauw | wit-groen | groen | wit-bruin | bruin

aan alle twee de kanten, dus niet crossed. Het moet gewoon een straigt-kabel zijn.

Geforceerd werkt op 10Mbit, maar bij 100Mbit niet.
De kabel is doorgemeten met een Mod-tab SLT3S op poort 568B

• Zyphrax
Storing kan ik aardig uitsluiten de XP computer waarop ik o.a. test en de Switch staan nog geen meter uit elkaar, geen bijzondere apparatuur die zou kunnen storen. Korte kabel werkt daar prima, lange alleen niet.

Contactjes zijn volgensmij prima omdat de kabel prima resultaat geeft bij doormeten.

Andere Nics ook geprobeerd door met andere computers te testen (bovendien weet ik dat de kaarten prima zijn) en korte kabel werkt wel.

• Extremiel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-01-2025
Zyphrax schreef op 24 oktober 2002 @ 14:01:
wit-oranje | oranje | wit-blauw | blauw | wit-groen | groen | wit-bruin | bruin
Daar zit de fout lees de faq maar eens door...

• Zyphrax
Zo vond ik het op een site en in een boekje. Ik ga meteen even kijken. De faq van het netwerk forum?

• Extremiel
yep

• TheManinBlack
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Extremiel schreef op 24 oktober 2002 @ 14:07:
[...]

Daar zit de fout lees de faq maar eens door...
Als het aan allebei de kanten hetzelfde is, dan maakt het niks uit welke kleuren combinaties je gebruikt, "lees de faq maar eens door".
Het is alleen beter om je aan de standaard kleurencode's te houden.

• Extremiel
Bij korte kabels maakt het weinig uit maar ga je langer dan een meter of 3-4 dan gaat het mis (spreek uit ervaring)

Verwijderd

Bij langere kabels op 100M/bit moet je zorgen dat: groen-wit/blauw en blauw- wit/groen goed zit. (Zyphrax je hebt mail)

• TAMW
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-07 21:02
TheManinBlack schreef op 24 oktober 2002 @ 14:14:
[...]

Als het aan allebei de kanten hetzelfde is, dan maakt het niks uit welke kleuren combinaties je gebruikt, "lees de faq maar eens door".
Het is alleen beter om je aan de standaard kleurencode's te houden.
Dat maakt wel uit! Heeft met de twist in de aderparen te maken.

• TheManinBlack
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hmmmmm......... vreemd. Ik heb ooit eens een netwerk moeten aanleggen. Toen vertelde iemand mij dat precies deze kleurencombinatie de standaard was. Toen was ik nog naief, dus ik geloofde direct wat hij zei. Het netwerk draait nog steeds perfect op 100 Mbit, met Cat 5 kabels van rond de 20 meter, waarvan de langste zo'n 40 meter is.

Verwijderd

TheManinBlack schreef op 24 oktober 2002 @ 14:24:
Hmmmmm......... vreemd. Ik heb ooit eens een netwerk moeten aanleggen. Toen vertelde iemand mij dat precies deze kleurencombinatie de standaard was. Toen was ik nog naief, dus ik geloofde direct wat hij zei. Het netwerk draait nog steeds perfect op 100 Mbit, met Cat 5 kabels van rond de 20 meter, waarvan de langste zo'n 40 meter is.
Wij hebben hier ook alles moet om maken.. omdat het allemaal niet meer werkte toen we over gingen naar 100 mbit switches.

• Zyphrax
We zijn het nu aan het uitproberen. Over een minuut of 5 zullen we het weten. Ik ben benieuwd, hoop dat dit de oplossing is. In ieder geval alvast bedankt voor jullie hulp _/-\o_ .

Verwijderd

Extremiel heeft gelijk aangezien de kabel niet voor niks met getwiste aderparen werkt, wat er voor zorgt dat het wel uitmaakt hoe je de stekker aan de kabel zet. Ik zeg ook altijd tegen anderen gebruik gewoon de standaard manier van aansluiten en de kans op storing is het minst.

• Zyphrax
Het werkt!!! :) nu tussen de computer boven en de switch. We gaan het nu ook even proberen op de kabel die nu al van boven naar beneden loopt. Die via de meterkast loopt. Hopenlijk is bij die de packet loss dan ook weg.

• Extremiel
gefeliciteerd!

• Zyphrax
Ook boven-beneden werkt nu, iedereen bedankt voor zijn/haar tips

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 21:01

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Congrats, ik heb net ook een 10/100 switch in mijn netwerk gezet ipv 10 Mbit hubje. Het werkt direct omdat ik waarschijnlijk ook aan de standaart aansluiting heb gehouden, ik wist niet dat het wat uitmaakte, ik dacht 1:1 is altijd goed maja.... het werkt gelukkig :)
Pagina: 1