Toon posts:

Oude speakers gevonden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst oude speakers gevonden, en ze werken nog. Het zijn grote Sony speakers en ze doen het nog hardstikke goed. Geven goed volume. Ik wil ze best wel gebruiken. Laat het nou net zo zijn dat ik naar Staffhorst ga om een surround set (5.1) van een goed merk ga kopen. Kan ik in principe deze boxen gebruiken als rear boxen? En zou dat mooi klinken?

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Gaat het om speakers of boxen ?

Mother, will they like this song?

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 09:11

_WgV_

It's a magical world!

Dat ligt eraan hoe oud ze zijn en in hoeverre ze lijken op de boxen die je gaat kopen.
(denk ik)

#StopBurningStuff

Verwijderd

Topicstarter
Boxen zijn dus van sony en zo'n jaar of 10 oud...

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 12:57:
............ze doen het nog hardstikke goed.

..........zou dat mooi klinken?
Volgens mij heb je de vraag zelf al beantwoord.... |:(

Verwijderd

Topicstarter
Nee joh, niet zo raar doen. :P Ik bedoel natuurlijk zou het in combinatie goed klinken. Ze kunnen namelijk flink volume leveren en klinken niet dof dat is het enigste... |:(

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

We weten niet wat je voor versterker hebt, we weten niet wat de rest van je set is, we weten niet waar ze voor gaan dienen, we weten niet hoe de ruimte er uit ziet, en al wisten we dat wel, zoiets [b]blijft[b] een kwestie van luisteren...

Daarbij is de leeftijd van geen enkel belang. Ik heb zelf boxen op mijn kamer staan van B&W, die zijn geloof ik 20 jaar oud, maar klinken nog altijd als een huis. Wat wel belangrijk is is dat ze nog in goede staat zijn. Geen deuken in de konus, geen scheuren in die buitenste rubberen rand (dat heeft een naam he ! :D) etcetera, daar draait het om !

Mother, will they like this song?

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 12:57:
Kan ik in principe deze boxen gebruiken als rear boxen? En zou dat mooi klinken?
Het zou uiteraard kunnen, en nee ik denk dat het niet gaat klinken.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Topicstarter
Waarom is zouden ze niet mooi klinken? Vanwege dat het sony is?

Verwijderd

Ik had dus 2 verschillende (merken, hoeveelheid watt) boxen vroeger maar dat klonk dus echt niet!, de ene maakte een mooi geluid in z'n 1tje en die andere dus ook maar samen....

Verwijderd

TheLunatic schreef op 24 oktober 2002 @ 12:59:
Gaat het om speakers of boxen ?
even een stomme vraag hoor 8)7 maar wat is het verschil ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 16:46:
Waarom is zouden ze niet mooi klinken? Vanwege dat het sony is?
Wat een shit zeg, Sony maakt erg goede boxen hoor, heb er zelf ook 2 van de 4 in me kamer staan van Sony en klinkt prima (lees als erg lekker) dus dat het van Sony is wil niet zeggen dat het slecht is in de muziek/geluid-scene

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 23:31:
[...]

Wat een shit zeg, Sony maakt erg goede boxen hoor, heb er zelf ook 2 van de 4 in me kamer staan van Sony en klinkt prima (lees als erg lekker) dus dat het van Sony is wil niet zeggen dat het slecht is in de muziek/geluid-scene
Als ik af en toe topics lees hoor ik alleen maar negatieve reacties. Ik vind het geluid van de sony boxen wel acceptabel, maar toch mis ik dat extra gevoel wat je krijgt bij die mooie b&w boxen!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 21:37:
[...]

even een stomme vraag hoor 8)7 maar wat is het verschil ?
Speakers is dus wat er in zit. (Elektronica) en de box verzorgt het accoustische geluid. (box=doos :P)

[hk-modus]breezahh box[/hk]

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:39

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 23:31:
[...]

En dan hoor ik graag met welke merken jij die speakers hebt vergeleken in dezelfde prijsklasse. Ik denk dat ik het antwoord al weet...

Maar voor de topicstarter:
Neem het gaat niet klinken, om 2 redenen:
1.) Sony is over het algemeen best beroerd met speakers
2.) De speakers hebben een heel ander klankkarakter dan de rest van de speakers waardoor je je geluidsveld verpest.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• DBA907
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10-2025
Neem de speakers mee naar de audiozaak en test of ze bij de andere speakers passen die je mooi vind. Maar ik denk niet dat het wat wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Nee het is duidelijk, en het budget wordt uitgebreid. Dus 2x front + 2x rear + 1x center van B&W en de subwoofer! :P

(Ik vind dat als je al zoveel investeerd in een goede opstelling je niet op geluidsweergave moet inkorten)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 23:36:
[...]

Speakers is dus wat er in zit. (Elektronica) en de box verzorgt het accoustische geluid. (box=doos :P)

ach ja, natuurlijk :D

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-08 23:28

remco_k

een cassettebandje was genoeg

[...]
errrmm... Elektronica ? ... dat zijn niet de speakers hoor...

De speaker is de losse speaker. De electronica in de box is het scheidingsfilter en de box... is... de box+speaker+scheidingsfilter...

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik hield het even simpel... :D

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

[...]

Er zit in woofer,mid,tweeter (drivers) + electronica (filter) + behuizing = speaker

in het woordenboek:

speaker = luidspreker

speakerbox = luidspreker als afzonderlijk opgesteld of opgehangen kastje

box = verkorting van speakerbox

Dus het is gewoon speaker :7

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

Pagina: 1