VPN over een VPN oftwel vpn over mxstream

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Ik wil een vpn en/of een vpn tunnel aanleggen over mxstream maar ik voordat ik hiermee ga beginnen wil ik weten of dit uberhaupt wel mogelijk is. Omdat mxstream opzich al een vpn is. iemand ervaring met dit soort praktijken.

Advanced sheep-counting strategies

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Het kan als je een adsl router gebruikt of een pc om inet mee te delen. Vanaf een PC VPN inbellen naar MXstream en vervolgens nog een VPN verbinding maken kan niet (dacht ik). Vanaf een andere PC een VPN verbinding maken kan wel.

Verwijderd

VPN tunneling kan gewoon hoor. VPN over VPN tunneling ook.

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Ik denk dat deze naar NT wordt gemoved :)

Wat voor ADSL modem heb je? Als je een Alcatel Speedtouch hebt kun je deze tweaken naar de Pro versie. Dan werkt 'ie als NAT router en belt hij automatisch in, het hele VPN gebeuren heb je dan niet meer nodig voor je internet verbinding en kun je dus gebruiken voor een andere VPN tunnel.
Ik weet niet of het mogelijk is een VPN 'over' een VPN te maken.

Suc6!

#

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Volgens mij kan je zonder problemen een VPN in een VPN in een VPN in een VPN enz. maken, mits beide eindpunten van elke tunnel te identificeren zijn. D.w.z. als je achter NAT zit kan je computer geen eindpunt van de tunnel zijn - dan zal je moeten poortmappen, precies wat Zap zegt.

/Edit - Ik bedenk ineens dat ik precies dát gedaan heb waarvan jij vraagt of het mogelijk is. Ik heb ook Mxstream ("ADSL van KPN" moeten we het tegenwoordig noemen) en ik kan via VPN op mijn server komen. Als ik een poort map naar een client in mijn netwerk, kan ik daar ook een VPN naartoe maken.

De andere kant een VPN uit doe ik ook: vanuit mijn thuisnetwerk naar m'n werk.

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Welk OS, en zit er een router tussen, die al een VPN naar de ISP opzet?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:33

Predator

Suffers from split brain

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.