Toon posts:

Problemen met Hp Brander ...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik Krijg bij het branden van een cd een "power caliberation area error" ik snap niet precies wat dat inhoud,...

sommige mensen zeiden dat mijn laser dan naar zijn grootje was...

maar ik weet het niet zeker..

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
volgens mij is je fikker inderdaad kapot

Verwijderd

welke versie hp heb je? 7200 misschien? Dan kun je em weg gooien namelijk want das bekend van de serie onder de 8000. Die oude cdwriters met typenr onder de 8000 zijn namelijk philips van binnen en die zijn gaar na een aantal jaar.

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Tja ik ben ook bang dat je brander de geest gaat geven :(
Dezelfde foutmeldingen kreeg ik ook met mijn HP 6020e (ofzow .. een externe scsi 6x lezen :) en 2x branden) toen die net 1,5 jaar oud was ofzow. (en echt veel heb ik er zelfs niet mee gebakken :(

Verwijderd

die 6xxx serie is ook van philips en de loopwerken daarvan raakte uit calibratie door de warmte van de laser en de warmtewrijving van het ronddraaien van de cdrom. Dit is geen uitzondering. Op cdmediaworld.com staat meer erover geschreven. Er zijn zelfs rechtszaken geweest. Dat is (volgens mij) de reden van HP geweest om van philips onderdelen over te stappen op Sony writers waar die problemen niet mee zijn.
Dus alle series beginnende met een 7 of lager hebben een philips erin zitten en die zullen vroeg of laat vrijwel allemaal diezelfde calibratiefout krijgen en dan zijn er nog wel manieren om het te repareren. Dat is ook te lezen op de site die ik net genoemd heb.

Ik hoop dat ik hiermee wat meer geholpen heb.

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Nicotine aanslag op de lens soms ?

maw Rook je ?

Murphy was an optimist

Verwijderd

Mijne is ook zojuist overleden :(

Verwijderd

zugt...... < 8000