DPC Muon hitparade van 23 oktober Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 352 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat je voor die vraag even op het Forum moet zoeken. Daar staan heel veel vragen die hier gesteld zijn al beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _DPC_Scorpion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 10:27

_DPC_Scorpion

A.F.C.A

dat forum had ik allang gevonden

was ook meer benieuwd hoe de meeste DPCérs het doen

Een Ajacied ben je niet voor even, een Ajacied ben je heel je leven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:25

DukeBox

loves wheat smoothies

_DPC_Scorpion schreef op 25 oktober 2002 @ 11:26:is het nu nuttig om al mijn results samen te voegen (van 40 pc's) in 1 result.dat en die weer op alle machines te zetten?
Ja en nee.. als het lalemaal goede results zijn (>2%) dan kan het nuttig zijn, maar het neemt ook een hoop geheugen meer in beslag. (bij de 1000 results kost het bvijna 2 mb meer)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-04 16:57

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Hmmm jammer dat de site van Steven (tijdelijk) down is...
ik zag net dat 1 van mijn doosjes een nieuwe 'Best MUON' heeft geproduceerd _/-\o_

3.018515

Ben benieuwd hoe lang deze blijft staan :O :+

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK heb gewoon op al m'n machines die top1000 results.dat file gemikt en laat ze gewoon crunchen nu.. volgens mij heeft het niet veel zin al die results.dat files te gaan mergen.. de beste resultaten heb je toch al staan..

Mocht trouwens Stephen met een nieuw setje top250/top1000 files komen mik ik gewoon de nieuwe top1000 results.dat file over m'n bestaande results.dat (die met de oude top1000 plus de door die machine berekende resultaten) heen.. dan kunnen m'n machines weer vers van de 1000 beste resultaten uit gaan.. Ik weet het. Ik raak de door mij berekende resultaten wel kwijt op dat moment.. maar wat zal het..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _DPC_Scorpion

_DPC_Scorpion

A.F.C.A

DukeBox schreef op 25 oktober 2002 @ 12:02:
[...]
Ja en nee.. als het lalemaal goede results zijn (>2%) dan kan het nuttig zijn, maar het neemt ook een hoop geheugen meer in beslag. (bij de 1000 results kost het bvijna 2 mb meer)
dam 80 % vanmijn results is 2,8 en meer

nou ik ga wel ff knutsellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MetalRush schreef op 25 oktober 2002 @ 12:02:
Hmmm jammer dat de site van Steven (tijdelijk) down is...
ik zag net dat 1 van mijn doosjes een nieuwe 'Best MUON' heeft geproduceerd _/-\o_

3.018515

Ben benieuwd hoe lang deze blijft staan :O :+
Damn das wel een mooie score!
Maar pas maar op ik wil de 1e plaats terug! >:)
Happy hunting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eens even zitten zoeken naar opmerkingen (met betrekking op de results.dat file en de manier waarop die gebruikt wordt) van Stephen op zijn forum en vond de volgende quotes van hem:

"Simple, the results.dat files is used by the program for the genetic learning alogorithm (or what you want to call it). It is all of your results..."

"Whenever I refer to an algorithm "selecting one of the better results in the database", I refer to a particular function fairlygood() in . This can actually select any of the results in the database, but is strongly biased towards choosing the higher-scoring ones.

To get an idea of what it does, generate a few random numbers between 0 and 1, and then raise them all to the power 0.1 (rand(0 to 1)^0.1). You'll see a load of numbers come up - mostly around the high end of the [0,1] interval (about 0.9) but a few lower ones thrown in. This is the sort of scheme that routine uses."

Als ik deze opmerkingen dus goed begrijp is het dus het meest zinnig om regelmatig je results.dat file te overschrijven met de laatste versie 'top250'.... correct???

EDIT-
Ik zit net eens te kijken in die top250 file.. we hebben binnen DPC al betere resultaten staan dan het minste resultaat uit die top250 file.. Als Stephen niet binnenkort een nieuwe top250 maakt, is het dan zinnig dat wij onze resultaten (beter dan 2.927560) verzamelen en een eigen top-file bakken???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 21:09
Ik ben een beetje in de war nu:

HOE moe ik nu een offline PC flushen.... ik wor gek van die dat en txt files...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jack Flushell schreef op 25 oktober 2002 @ 13:51:

Van die offline machine de results.txt file naar een floppie verplaatsen, die op een ONline machine in je muon folder zetten (of mergen met een daar al bestaande results.txt) en vervolgens manualsend.exe starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Jack Flushell schreef op 25 oktober 2002 @ 13:51:

Mail die results.txt van je anders maar naar mij.... flush ik het wel ff voor je >:) ;) :X 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _DPC_Scorpion

_DPC_Scorpion

A.F.C.A

idd en die oude result.txt van je offline pc wegpleuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe stats online! 24 okt stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar nog steeds geen refresh op de FP .. sinds vanmorgen 6 uur .. :(

IK WIL STATS !! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Verwijderd schreef op 25 oktober 2002 @ 14:21:
maar nog steeds geen refresh op de FP .. sinds vanmorgen 6 uur .. :(

IK WIL STATS !! :+
Komen er NU aan... de page bij stevenbrooks.org is momenteel off-line (teken dattie aan het bijwerken is :P )

Pagina: 1 2 Laatste