Toon posts:

Beste capture en bewerkingsprogramma?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat is het meest gebruikersvriendelijke capture en bewerkingsprogramma voor video (camcorder)?

Bij voorkeur dient het programma Type-2 DV formaat af te leveren?

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-08 23:09

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Adobe Premiere.
zie www.adobe.com

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

robbertb

winter

Beste misschien inderdaad Adobe Premiere
Maar meest gebruiksvriendelijkst en meer aan te raden voor de niet profs: Pinnacle Studio8

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Capture, onverslaanbaar: www.ScenalyzerLive.com. Je kunt het DV type zelf kiezen en een tape wordt naar losse scenes geschreven gebaseerd op de timecode. In geval van 2 of 4Gb limiet, begint het programma automatisch een nieuwe file.

Bewerking, ieder z'n voorkeur denk ik.

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

robbertb

winter

BigSurf schreef op 24 oktober 2002 @ 12:47:
Capture, onverslaanbaar: www.ScenalyzerLive.com. Je kunt het DV type zelf kiezen en een tape wordt naar losse scenes geschreven gebaseerd op de timecode. In geval van 2 of 4Gb limiet, begint het programma automatisch een nieuwe file.

Bewerking, ieder z'n voorkeur denk ik.
Heb je pinnacle Studio wel eens geprobeerd? Werkt overigens volgens mij alleen met pinnacle kaarten

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
robbertb schreef op 24 oktober 2002 @ 13:33:
[...]

Heb je pinnacle Studio wel eens geprobeerd? Werkt overigens volgens mij alleen met pinnacle kaarten
Voor capture? Nee, ik gebruik Scenalyzer Live voor het capturen en Premiere 6.5 :) voor het editen. Editen doe ik op m'n laptop (Asus L3800s) via firewire benader ik de DV files die op m'n desktop staan (daar heb ik wat meer ruimte). De andere laptop firewire poort zit aan mijn camera Sony TRV125e (Digital8, DVin enabled ;) ) die weer analoog gekoppeld is aan een tv, zie ik meteen de resultaten.

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 17:38
[...]

weet iemand dit zeker?

Verwijderd

Niemand gedacht aan AVID DVxpress... ff wenne maar nog profi ook!!
versie 3.5 werkt goed met XP de rest het best onder 2000.
FF kazaa checke om te testen ofzo........})

Verwijderd

Windows movie maker :D Simpel maar effectief

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 23:55:
Windows movie maker :D Simpel maar effectief
In vastlopen jah! >:) das in ieder geval bij mij met m'n Hauppauge kaart, en dat ligt niet aan de drivers

• traviandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-03-2025

traviandus

vague

[...]
Nee, werkt ook met standaard Firewire kaarten/poorten. De versie voor analoge camera's zal inderdaad waarschijnlijk alleen met Pinnacle kaarten werken.

Is een heel fijn programma.. voor beginners. Als je een beetje meer wilt (beelden mixen, bluescreening) dan is Adobe Premiere een aanrader (in combinatie met Adobe AfterEffects voor als je echt iets moois wilt maken)
Pagina: 1