Toon posts:

lengte verlengkabels

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje die ik met search en faq niet kon vinden.

Ik wil graag van mij pc naar audio-installatie. Dus van 3,5 mm plug naar tulppluggen.

Nu vraag ik mij af of het technisch mogelijk is een afstand van ca. 10 meter kan overbruggen met een kabel. Optie die ik ook in gedachte heb, maar niet een must-have zoals de audio, is ook de tv out gebruiken. SVHS met kabel zelfde lengte. Maar zal zelf even wat speurwerk doen, is al meer over te lezen.

Dus:
- lengte 10 meter technisch mogelijk?
- iemand een idee waar zo'n kabel te kopen/maken? (ben zelf geen soldeerder)

Verwijderd

Is in principe geen probleem, afhankelijk van welke eisen je stelt voor de kwaliteit van het geluid.

In principe verkopen ze in elke audiozaak een overgang tussen een 3,5 mm jack naar tulppluggen. Vervolgens kun je met een tulpverlengkabel elke afstand overbruggen die je wilt. Ook deze kabels zouden ze bij een beetje audiozaak toch moeten hebben. Dit moet in principe niet al teveel problemen opleveren lijkt me.

Verwijderd

Yups, is mogelijk, geluid gaat goed naar stereo en tv out heb ik ook een 10 meter s-video kabel vanme pc naar me tv lopen.

• ramonp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 14:35
Je hebt tegenwoordig ook van die draadloze audio/video oplossingen. Dus dan heb je helemaal geen draden meer lopen :)

Verwijderd

10 s-video kabel voor 10€ bij informatique. Werkt perfect hier. Kwaliteit is ook perfect.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 18:57

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

* WFvN heeft 27 meter AUDIO-kabel tussen z'n pc en de TV in hangen... stereo en audio gaan daar doorheen... geen SVHS maar Composiet welliswaar... maar de kwaliteit is goed.

Verwijderd

neem wel een extra afgeschermede kabel
heb je minder last van eventuele storingen [of het veroorzaken daarvan]

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08 20:10
ramonp schreef op 24 oktober 2002 @ 12:46:
Je hebt tegenwoordig ook van die draadloze audio/video oplossingen. Dus dan heb je helemaal geen draden meer lopen :)
Das uberduur volgensmij.

http://www.elektronicaonline.nl/
S-VHS verlengkabel male-female met vergulde pluggen
10 meter CABLE-523/10 € 6,00
Iemand daar al eens iets gekocht? ik heb die winkel al aantal maandjes bij mijn favo's staan maar durf niet echt te bestellen, alles is daar gewoon zo aso goedkoop, kijk zelf maar eens.

Deze spullen zou je nodig moeten hebben (misschien scartstuk niet maar kabels wel)
2x tulp female naar 3,5mm jack male
20cm CABLE-406 € 0,90
S-VHS verlengkabel male-female met vergulde pluggen
10 meter CABLE-523/10 € 6,00
2x tulp male naar 2x tulp male verguld (zonder blisterverpakking)
10 meter HQS-3611/10 € 13,10
scart naar S-VHS, audio en video, omschakelbaar
Bestelnummer SCART 56G € 5,50

Voor €25.50, das geen geld natuurlijk.

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
lijkt me een betrouwbare winkel

ze geven zelfs "reverenties" op

• ramonp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 14:35
Novah schreef op 24 oktober 2002 @ 20:59:
[...]
Das uberduur volgensmij.

[...]
Ik heb het een keer op de beurs gezien voor 99 eurootjes.
Is idd wat prijzig, maar ja je kan maar iets willen :+

Verwijderd

Ik heb hier 20 meter lopen. Vergulde pluggen en afgeschermde kabel. S-VHS was 54 € en de 3,5 plug naar 2 tulpjes 43 € geloof ik. Werkt kwalitief zeer goed en storingsvrij in tegenstelling tot de draadloze oplossing (Had ik eerst en is er na ee maand ergernis uitgegooid).

• Linchpin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:08
Novah schreef op 24 oktober 2002 @ 20:59:

http://www.elektronicaonline.nl/

Iemand daar al eens iets gekocht? ik heb die winkel al aantal maandjes bij mijn favo's staan maar durf niet echt te bestellen, alles is daar gewoon zo aso goedkoop, kijk zelf maar eens.
Heb er een tijdje geleden een optische kabel en scart-plug besteld. Werd allemaal keurig geleverd.

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
Linchpin schreef op 26 oktober 2002 @ 11:48:
[...]

Heb er een tijdje geleden een optische kabel en scart-plug besteld. Werd allemaal keurig geleverd.
hebben ook een bestaand kvk nummer, is dus betrouwbaar

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08 20:10
Mooi, ik ga daar gelijk wat bestellen want zon pc naast je tv suckt zwaar, hopelijk word het netjes gelevert, tgaat niet via rembours.
Pagina: 1