Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:55

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

Topicstarter
Er zijn weer nieuwe detonator drivers van Nvidia uit, nummer 41.03. Deze borduurt verder op de 40.xx serie maar lijkt praktisch alle compatibiliteit problemen te verhelpen. Ik heb ze zelf nog niet getest.

Hier is de download link:

http://download.nvidia.com/Windows/41.03/41.03_win2kxp.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NeMeSiS_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 11:48

_NeMeSiS_

Millennial

thuis eens even testen dan.. misschien wordt mijn score in 3dmark2001se wel wat hoger dan dat hij nu is :| :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stomme vraag misschien, maar hoe kom je vanuit de Nvidia site op die driver?? Waar moet je precies op klikken, want als ik de gewone weg volg, word ik naar de "oude" driver gedirect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:55

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 12:52:
Stomme vraag misschien, maar hoe kom je vanuit de Nvidia site op die driver?? Waar moet je precies op klikken, want als ik de gewone weg volg, word ik naar de "oude" driver gedirect.
Via de Nvidia site is hij nog niet te vinden, zal wel komen als alle beta testers (wij dus) hem getest hebben en hij geen bugs bevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze drivers hebben ----------------eindelijk----------------- ingebouwde refresh rate overrides!

Liet even op zich wachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Zit er al een tijdje in EN het werkt alleen voor D3D. Echt nuttig is het dus niet (tenzij je alles op D3D speelt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal ze is ff sjekke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 13:41
ik check ze hier ook wel ff, nu met een geforce 2 ti (64mb ddr), morgen met me aopen geforce 4 ti4400 128mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding][/quote]

Wat houd aggresive in?.Heb hem namelijk nu op aggresive gezet ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-07 09:15
Jake schreef op 24 oktober 2002 @ 13:57:
Zit er al een tijdje in EN het werkt alleen voor D3D. Echt nuttig is het dus niet (tenzij je alles op D3D speelt).
En dat doen toch aardig wat mensen lijkt me zo. Wat gebruikt er nou openGL? De quake engines en als je dat graag wil UT, en dan houd het wel zo'n beetje op. Er zijn nog meer spellen dan FPS-en hoor :)

Blijft natuurlijk wel een punt dat je het ook voor OpenGL in zou moeten kunnen stellen, maar ik dacht dat je in de quake-engine hard die refresh-rate kon instellen?

Over deze driver: Weet iemand hoe het nu zit met de image quality? Mensen riepen dat de 40.X serie lagere beeldkwaliteit had, en door texture sharpening weer aan te zetten dat weer normaal was, maar daardoor ook alle performance gain weer weg. Is dat nog steeds zo? Iemand die daar een url over heeft waar dit getest is (met plaatjes, zodat het verschil te zien is)?

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Niet online
Ik bedoel met "Echt nuttig is het dus niet (tenzij je alles op D3D speelt).":

Je moet als je naast D3D ook OGL speelt alsnog een refresh-rate fix hebben, ook al is het maar voor 2 spelletjes. Leuk dat het erin zit maar je schiet er weinig mee op (tenzij je niet met refreshrate fixes om kan gaan...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 14:16

Erikie

www.erikie.nl

opengl wordt nauwelijks gebruikt?! hej... je vergeet wat : maya / softimage / xsi / lightwave / 3dmax / ga zo maar door..

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 20:31

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Erikie schreef op 24 oktober 2002 @ 15:42:
opengl wordt nauwelijks gebruikt?! hej... je vergeet wat : maya / softimage / xsi / lightwave / 3dmax / ga zo maar door..
Quake DoomIII Wolfenstein Halflife etc.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Erhnam schreef op 24 oktober 2002 @ 15:51:
[...]

Gewoon ff de console in en met one line commands de refresh rate instellen.

Ik ben ze nu ook aan het downen.
Afgezien van wat extra features zal het wel niet echt veel meer performance opleveren.
Denk ik. :{

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo
  • Laatst online: 23-07 09:15
Erikie schreef op 24 oktober 2002 @ 15:42:
Ah, maar dat is (over het algemeen) in een window. Daar ligt het probleem niet.
Dat zijn dus allemaal Quake-engine games, waar je dus zelf de refreshrate kan instellen, zoals Phaerion zegt.

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ik verlies enkele 3DMarks met deze versie:
http://service.madonion.com/compare?2k1=4855503

Verder is de AGP instellingen tab gerepareerd en zijn de D3D / OpenGL instellingen vereenvoudigd.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Hebben jullie trouwens ook lage scores voor 3Dmark game 1, en dan vooral in high detail?

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met mijn geforce 2 Ti zijn deze drivers ook weer trager, maart dat zijn alle 40.xx drivers voor mijn gf 2, gebruik gewoon de 29.42 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu nog een refresh fix graag
URL ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Niet online
Bij mij werkt deze gewoon: http://www.pagehosting.co.uk/rf/

Moet je wel je monitor drivers goed installen geloof ik. Voordeel van deze fix is dat de refreshrates niet weg zijn, zodat ik op mijn TV-out nog gewoon alle resoluties heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn resultaten bij 3d mark 2001 se
30.82 4220 3d marks
41.03 4242 3d marks

dus niet zo veel verschil
specs
amd 1000mhz
768 mb ram
geforce 4 mx440

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jake schreef op 24 oktober 2002 @ 17:46:
Bij mij werkt deze gewoon: http://www.pagehosting.co.uk/rf/

Moet je wel je monitor drivers goed installen geloof ik. Voordeel van deze fix is dat de refreshrates niet weg zijn, zodat ik op mijn TV-out nog gewoon alle resoluties heb.
hiero ziet ie de juiste resolutie niet 1152x864 maar hij is nu 1152 x 870 kweenie waar dat door komt en dat progje hier boven werkt ook niet vanwege die 870

Ach ik koop wel een nieuwe monitor dat zal het misschien oplossen flikker ik deze gewoon weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:17

MaDLiVe

.-Observer-.

Deze drivers zijn eigelijk (op de refreshrates fixes na) alleen nuttig voor gf3> kaarten. Dus kijk niet gek op als je met je gf2 in score achteruit gaat ipv. vooruit ;)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPayne
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 12:11

MaxPayne

Supertweaker

NVRefreshTool 2.0 werkt ook niet met deze drivers!! :(
Hij installeerd ze wel en het werkt DEELS ( ik kan nl. niet meer alle refreshrates instellen EN alleen 60/75/85/10 en 120Hz!! Dit terwijl ik dit kon instellen in stapjes van 1Hz..) en als ik mijn systeem boot zo als gevraagd wordt dan staat hij weer op standaard instellingen |:(
Iemand die een ander tooltje weet wat WEL werkt (geen refreshForce, want dat werkt ook niet bij mij!) 8)7

It's a plane, its a bird..no it's super tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben aan het downloaden nu, ben in twijfel of ik em ga instaleren. ik wacht wel gewoon tot een officiele versie weer uitkomt, ben het gepingel een beetje zat van nvidia, iedere paar weken nieuwe driver uitbrengen, eropzetten, refreshrates fixen, reboot, wordt er beetje moe van. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:58

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Downloading :) Ik heb het niet zo op beta drivers maar laten we het eens proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

ben het gepingel een beetje zat van nvidia, iedere paar weken nieuwe driver uitbrengen, eropzetten, refreshrates fixen, reboot, wordt er beetje moe van.
Het moet niet! :)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Idd ;) Ik ben tot nu toe tevreden ;) Zit ingebouwde refresh rate in en ga nu benchen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

heeft deze support voor de 3dbril (elsa revelator)? De enige driver die ik kan vinden die er mee werkt is de 21 :(

MechWarrior || Monsters Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-07 16:45
Gewoon Powerstrip voor die refresh rates :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

ubermaestro schreef op 24 oktober 2002 @ 20:45:
Gewoon Powerstrip voor die refresh rates :Z
Dat weten de meeste ook wel. Het is gewoon nou eens een plus punt dat dit in de drivers erbij zit en dat je geen 2de prog hoeft te installeren :)

+ punten hier:

Quake 3 15 frames meer (het is wat ;) )
3d mark 2001 700 punten meer

- punt:

Counterstrike is helemaal aan het flippen. Raar beeld, geel en vervormd beeld. Heb al aan driver instellingen lopen rotsooien maar geen effect.

* We Are Borg pakt oude drivers erbij + refresh rate fix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Laatst online: 21:43
Deze drivers werken veel beter met everquest dan de vorige,ik kan nu weer normaal spelen.Keep up the good work nvidia

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bah met flashpoint zijn opeens alles letters heel vaag, ff sjeke of dit met de 30.82 wel anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 18:48
ut2k3 geeft bij het laden van een level ook rare streepjes als je je muis beweegt. lijkt wel een soort distorted mousecursor. De 40.72 driver had hier geen last van. Verder nog geen rare dingen kunnen ontdekken. Ben nu counterstrik mod aan het downloaden. Ff kijken of die het hier zo wel goed doet met deze driver.

Facebook :: Twitter :: PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

riotrick dit had ik juist met de 40.72 (wel de demo, de volle versie niet meer)
ligt denk ik dus niet aan de 41.03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:24
We Are Borg schreef op 24 oktober 2002 @ 20:55:
[...]
Counterstrike is helemaal aan het flippen. Raar beeld, geel en vervormd beeld. Heb al aan driver instellingen lopen rotsooien maar geen effect.

* We Are Borg pakt oude drivers erbij + refresh rate fix
Dit had ik idd ook was net of CS of ie onder invloed bent: allemaal van die mooie kleurtjes :) lucht, muren de grond allemaal fucked up.... maar das alleen in D3D bij mij met OpenGL niks geen last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NeMeSiS_
  • Laatst online: 09-09 11:48

_NeMeSiS_

Millennial

Als ik met deze drivers 3dmark2001se draai schokt het echt als een gek... daar had ik met de 40.xx geen last van.. dus ik install me oude drivers weer... herstart.. en nog steeds schokken :( .... help ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Laatst online: 12-09 15:52
voor refresh rates, pak eens REFRESHLOCK.
dat loopt niet te etteren met registery instellingen, maar forced hem gewoon op die refreshrate. werkt met alle kaarten en drivers etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
Ik heb nix ingesteld, gewoon in dxdiag override op 100, alles loopt 100hz dan, ik vind het wel best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubermaestro
  • Laatst online: 03-07 16:45
Iemand nog meer problemen met tv uit ? Het werkt gewoon goed, maar zodra ik powerdvd afsluit krijg ik een blauw scherem :?
Pagina: 1