Draadjes voor ADSL over ISDN

Pagina: 1
Acties:

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-06 22:21
Hoeveel draadjes moeten er in je ADSL modem als je gebruik maakt van ADSL over ISDN.

Het NT 1 kastje staat nl. beneden, en ik wil het modem boven op zolder hebben staan. Ik heb echter geen ruimte meer voor extra draad.

• Appesteijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je ADSL splitter komt voor je NT1 kastje en het is geen probleem om vanaf je splitter een telefoondraad naar zolder te trekken.(ALs het natuurlijk maar geen flat ;) )

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 09:11

_WgV_

It's a magical world!

4 draadjes, een gewone analoge telefoonkabel gaat er van je splitter naar je adsl modem.

#StopBurningStuff

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 09:11

_WgV_

It's a magical world!

En je kan dit ook vinden op www.mxstream.nl
Hier staat een gebruiksaanwijzing.

#StopBurningStuff

Verwijderd

Hangt er van af wat voor kabel je naar boven hebt lopen. Als je een standaard isdn kabel hebt lopen (8-aderig), dan kan het. Heb ik zelf ook gedaan, 4 aders voor ISDN, 4 voor het ADSL-modem. Wil je weten hoe, dan wil ik weten wat voor kabel naar boven loopt......

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

qless

...vraag maar...

2 draadjes is genoeg, adsl staat namenlijk op de buitenlijn en dat zijn ook bij isdn maar 2 draaden.

(na een nt1 heb je er wel 4 nodig voor isdn, maar das de s0 bus)

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-06 22:21
Naar boven gaat:

10 aders:
- 4 voor isdn
- 2 voor telefoon
- 2 voor telefoon
- 2 voor telefoon (dus volledig in gebruik, en dat blijft)

8 aders (CAT5)
- 4 in gebruik voor netwerk (10/100)
- 4 nog niet ingebruik, dus die kan ik gebruiken zonder storingen op mijn netwerk kabel uit de huiskamer?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ja, die laatst 4 (2 ervan iig) kan je gebruiken voor adsl.

Op deze manier heb ik het hier al een halfjaar aangesloten, werkt perfect.

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 16:52

Pogostokje

* twiet *

Je moet er wel rekening mee houden dat je ISDN signaal heel veel meer volt is dan je computer/netwerk signaal.
Met andere woorden, je hebt een verhoogde kans op storingen (in een professionele omgeving zal je dit soort kabeltje-delen NOOIT tegenkomen), maar belangrijker is dat je niet de draadjes kortsluiting laat maken want je blaast gegarandeerd in 1 klap je netwerkkaart op. ;)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Pagina: 1