Toon posts:

samsung geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wie kan mij vertellen of het type nr. MR18R0828AN1-CK8 en type nr. MR16R0828BN1-CK8 compatible zijn.
De een is met ECC en de ander zonder. Dit moet volgens mij niet uitmaken. Maar is er wel een verschil tussen deze 2 waardoor ze niet zullen werken?

Groeten

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Als je ECC in het bios uitzet zou het volgens mij gewoon moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
Tweakertje schreef op 24 oktober 2002 @ 12:35:
Als je ECC in het bios uitzet zou het volgens mij gewoon moeten werken.
Ja oke dat zal ik dan zowiezo maar doen, maar je weet geen link ofzo waar ik deze 2 kan vergelijken. Heb met echt de tering gezocht, maar zoiets bestaat niet of ik kan het gewoon niet vinden.
iig bedankt alvast

Verwijderd

nou, heb jij opeens een goed idee ;) ga jij ff zo'n vergelijkings tabel maken :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 13:13:
nou, heb jij opeens een goed idee ;) ga jij ff zo'n vergelijkings tabel maken :)
haha, ja ik weet het. beetje veel werk om dit te gaan onderhouden. maar ja, wie weet is er ooit iemand zo gek geweest he ;)

maar het zou dus wel moeten werken of niet ?

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Voor de afwisseling hebben een paar gekke jappaners weer eens een tabelletje gemaakt: http://www.biwa.ne.jp/~yok/TOUKOU-REPORT/TZ/RDRAM.PDF

Verwijderd

Topicstarter
Tweakertje schreef op 24 oktober 2002 @ 13:23:
Voor de afwisseling hebben een paar gekke jappaners weer eens een tabelletje gemaakt: http://www.biwa.ne.jp/~yok/TOUKOU-REPORT/TZ/RDRAM.PDF
ja, bedankt. die had ik gezien ja, maar werd er niet echt veel wijzer van.
jij wel?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 13:25:
[...]

ja, bedankt. die had ik gezien ja, maar werd er niet echt veel wijzer van.
jij wel?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Normaal gesproken kun je ECC en non-ECC RIMM's gemengd gebruiken. De non-ECC RIMM zal er voor zorgen dat de ECC functionaliteit uit wordt geschakeld en voor de rest zijn deze RIMM's hetzelfde op het aantal Mbit per device/chip na (128 tegen 144Mbit) waarvan gewoon de 16 extra Mbits op de ECC RIMM niet gebruikt worden. Timings zijn hetzelfde (PC800-45). Ik durf alleen niet met 100% stelligheid te beweren dat het gaat werken, dit hangt ook v.d. chipset af (i820, 840 of 850?) , welk mobo je hebt en hoe je de RIMM's plaatst. Twee identieke non-ECC'ers en twee identieke ECC'ers per paar geplaatst op een dual channel bord gaat veelal wel werken, maar als je twee kanalen hebt en je plaatst in de ene één ECC en de andere één non-ECC RIMM weet ik niet of je bord moeilijk gaat doen. Proberen dus maar ik zou het persoonlijk wel durven gokken :) (maar dat zegt natuurlijk helemaal niks)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1