Toon posts:

Debian channel bonding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb denk ik een probleem.

ik heb debian en wil channel bondig toepassen, nu heb ik bonding als module geladen en ook ifenslave gebruik ik.

v.b. ifenslave -E bond0 eth0 eth1.

mijn bonding komt mooi tot stand en alles werkt dan ook goed. tot dat ik een UPT kabel eruit pluk.
als ik dan vanuit een andere machine ping naar mijn server die dus channel bonding doet dan doet alles het goed, maar na een paar keer van stekker gewisseld te hebben dan doet ie het niet meer.

Ik probeer dan eerst een stekker eruit te halen en dan de andere en dan allebei. en dan ook een voor een terug stoppen. Vaak krijg ik dan dat het enige tijd duurt voordat de andere interface de verbinding weer oppakt.

Wie kent dit ook en hoe kan ik dit verhelpen.

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:27

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Het lijkt me zowiezo niet echt de bedoeling van Channel bonding, als er nou door een defect een poort uitvalt, okee, dan heb je nog een poort, dat werkt.
Maar 2 poorten tegelijk eruit, dan weer 1 voor 1 erin en dan moet alles direct gebond weer up en running zijn? Ik vind het wat veel gevraagd eigenlijk, maar thats just me...

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Wanneer je een kabel uit de interface trekt dan gaat die interface down. wanneer je dit met meerdere kabels doet dan zal je eerst de interfaces weer up moeten brengen eer dat je de bond kan opbrengen.
Bij RedHat was daar een scrippie voor: ifup eth0 / ifdown eth0. Maar dat kan ook met ifconfig eth0 up/down

[ Voor 0% gewijzigd door Equator op 25-10-2002 08:03 . Reden: FF regeltje aangepast ;) ]

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb het al,

in je modules.conf zet je de volgende optie mee.

alias bond0 bonding
options miimon=100 mode=1

hiermee geeft je bonding de mogelijkheid om te kijken als er een master netwerk kaart uitvalt dan word de slave device de master zelf de mac adressen worden dan overgenomen.
Komt de master weer online dan is dat dan de slave, trek je allebei kabels eruit dan wacht donding net zolang tot dat een netwerk device up is en deze word dan de master.

Nu werkt alles perfect. ;)