Cygwin/XFree86 owned!

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mezza
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-01-2022
Ik zat er even mee te rommelen en had het aan de praat, remote desktoppen met Cygwin/XFree86.

Dit hoort eigenlijk thuis in het Non-Windows Operating Systems on a Windows Operating System forum, maarja. ;)

Cygwin is a UNIX environment, developed by Red Hat, for Windows.
Cygwin/XFree86 is a port of XFree86 to the Microsoft Windows family of operating systems.

als je dat hebt geinstalleerd is het een kwestie van x11 forwarding aanzetten in putty en gaan met de banaan.

erg leuk, moest het even kwijt :), misschien heeft iedereen nu zo iets van, duh, dat deed/kon ik allang, maar misschien ook niet :*)

mocht er veel interrese voor zijn dan wil ik er wel een stukje over schrijven, want ik kon zelf niet zo heel veel vinden (kan ook aan mij liggen hoor), in ieder geval was de informatie erg verspreid.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ghtsmit/klein_Cygwin_Xfree86.jpg

Geef mij nog een joint zei de goudvis, misschien word ik haai

Verwijderd

Leuk. MAar X11-forwarding werkt met elke X-server hoor :)

• mezza
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-01-2022
weet ik, maar deze is gratis (niet dat dat echt een bellemering) en ik vind het leuk dat het een unix systeempje op je windows systeem is met daarin de enige echte XFree86 server 8)

Geef mij nog een joint zei de goudvis, misschien word ik haai

Verwijderd

ik heb 't wel is geprobeerd een x aantal jaar geleden....'t werkte wel maar was veeeeeel trager dan b.v xwin32 (die niet gratis en ook niet opensource is).
Is XFree86 onder Cygwin nu een beetje snel/stabiel?
als je deze draait heb je geeneens puTTY meer nodig: http://tldp.org/HOWTO/XDMCP-HOWTO/index.html
offtopic:
msn mensenger.....moet dat niet gaim zijn?
mIRC.....moet dat niet xchat zijn?
van gaim en xchat bestaan er goed windows versies....

Verwijderd

ik heb cygwin+xfree86 op een win2k box geinstalleerd....de snelheid is sinds de vorige keer dat ik het geprobeerd heb sterk verbetert. Ik gebruik dus nu ook onder windows bash, gcc, tetex, windowmaker, vim, etc...(vim, gimp, gaim en xchat bestaan trouwens ook in een win32 versie)

Verwijderd

Jammer dat 't compileren nogal wat te wensen overlaat.. niet echt te doen.. krijg echt geen reet met Cygwin gecompiled. KDE3.x kon ik ook niet geport vinden. En 't was traag bij mij. Maar ben blij dat je er wel zo over te spreken bent :)

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Toch even een vraagje:

waarom gebruiken jullie massaal het OS van ome bill, en willen jullie toch Linux X apps draaien... ik mis het echt een beetje. Waarom draai je dan niet onder linux wine/vmware/of iets gratis dat je windows programmaatjes laat werken...

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

omdat de Linux drivers voor je ATI Radeon kaartje of niet gratis zijn of je hebt langzame bagger drivers, bijvoorbeeld. En omdat het toch iets simpeler is om je spellen te spelen via windows dan via wine.

[ Voor 0% gewijzigd door GambitRS op 17-11-2002 22:27 . Reden: dubbelwoord :P ]

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Skinkie schreef op 17 November 2002 @ 22:21:

waarom gebruiken jullie massaal het OS van ome bill
Waaruit maak je dat massaal op? Mag iemand bijv. niet dualboot of meerdere WS's hebben? Ik vind je uitspraak iets te voorbarig hoor...

Verwijderd

Skinkie schreef op 17 November 2002 @ 22:21:
Toch even een vraagje:

waarom gebruiken jullie massaal het OS van ome bill, en willen jullie toch Linux X apps draaien... ik mis het echt een beetje. Waarom draai je dan niet onder linux wine/vmware/of iets gratis dat je windows programmaatjes laat werken...
Ik heb het op een pc geprobeerd die een dualboot is tussen linux en windows. Meestal draait 'ie linux....
En waarom....overstappen naar opensource software gaat gefaseerd dingen als cygwin, wine en opensource software voor windows help bij het overstappen. In een keer alles overzetten is niet altijd de beste keus.
En op m'n eigen pc heb ik zelfs geen wine staan en geen fat32/ntfs partities....dus zo afhankelijk van bill gates z'n software ben ik niet echt..('t enige wat met hulp van ms gemaakt is is het debian package msttcorefonts)
Ik draai het liefst gratis opensource software die gebruik maakt van open, gratis standaarden. (ik tik dit berichtje met behulp van mozilla wat onder debian draait en dan worden de open, gratis standaarden html, X11, etc. gebruikt.)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Tja, heb het ook gedraaid om ff te testen of mijn XDMCP setup wel werkte. Wat ik erover kan zeggen is dat het verdomd snel werkt, het is zelfs sneller dan XFree86 op mn linux bak (en dat bij een K6/2-450 met 128MB en een rotte Virge 2MB tegen een Duron 900 met 512MB en een Savage2000 32MB)
Ik zit hier nu op school met Exceed te klooien, maar ik loop liever een paar verdiepingen naarboven om daar een P133 met 16MB en linux te starten met een X-sessie, loopt stukken beter dan Exceed.

Mijn gedachte toen ik een X server voor Windows en XDMCP zocht: waarom geen Cygwin/XFree86? XFree86 kan altijd nog hetbeste met XFree86 overweg :)

Verwijderd

Skinkie schreef op 17 november 2002 @ 22:21:
Toch even een vraagje:

Het zal je nog verbazen hoeveel mensen alleen Linux gebruiken zonder het OS van 'ome Bill en z'n (Bill)maatje (:+) Steve'..

/me draait nu al bijna 4 maanden Microsoftloos.. (zelfs al wordt m'n chipset niet helemaal ondersteund (agpgart :( ))

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 november 2002 @ 09:52:
[...]

Het zal je nog verbazen hoeveel mensen alleen Linux gebruiken zonder het OS van 'ome Bill en z'n (Bill)maatje (:+) Steve'..

/me draait nu al bijna 4 maanden Microsoftloos.. (zelfs al wordt m'n chipset niet helemaal ondersteund (agpgart :( ))
Hier draaien we al bijna 4 jaar MS loos

• zyberteq
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08-2025

zyberteq

nou, dat dus

Zelf heb ik op mijn slome server gnome draaien met XDMCP
en daar log ik op in met mijn windows bak met Xmanager 1.3.9 en dat gaat best wel snel. maar omdat die server zo brak traag is, gaat het opstarten van sommige apps in apps zeer traag. maar voor de rest lekker soepel.

[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 23:13

jvhaarst

Eendracht maakt macht

XDMCP kan helaas niet via SSH, en op m'n werk wordt systeembeheer denk ik een beetje panisch als ik ze vertel dat ik door de firewall heen tunnel om lekker thuis te kunnen werken })

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Verwijderd

heeft hier niet zo veel mee te maken, maar tightvnc werkt ook lekker als je vanaf verschillende computers naar je eigen wil inloggen, hoef je niet helemaal een x server als cygwin/xfree86 voor te downloaden, kwestie van naar je eigen ip surfen en java appletje starten of een client van 1mb downloaden

Verwijderd

Skinkie schreef op 17 november 2002 @ 22:21:
Toch even een vraagje:

Omdat het kan :P

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:41
n00b vraagje... is die XFree forward ook full screen te draaien?

Een fluxbox, KDE,... staat toch niet echt met het standaard
windows kruisje rechtsboven en een windows taakbalk eronder?

*shivers* :)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• KeesV
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02 08:06

KeesV

Zonder titel

Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 19:23:
in de laatste cygwin staat ook een verhaal over cygwin.
Euh, laatste Computer!Totaal bedoel je denk ik... :+

Ik doe niet aan sigs

Verwijderd

KeesV schreef op 18 november 2002 @ 19:42:
[...]

Euh, laatste Computer!Totaal bedoel je denk ik... :+
idd.../me is toe aan koffie
Kapoen schreef op 18 November 2002 @ 19:33:
n00b vraagje... is die XFree forward ook full screen te draaien?

Een fluxbox, KDE,... staat toch niet echt met het standaard
windows kruisje rechtsboven en een windows taakbalk eronder?

*shivers* :)
Volgensmij niet, en ook kan hij volgensmij geen rootless X draaien. (XWin32 kan dat wel)
Pagina: 1