Netwerk om gek van te worden !

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Beste medetweakers,

Ik zit hier met de GoT user gangsterjoey te proberen een succesvolle netwerkverbinding te maken, maar er zijn nog heel wat mankementen:

- Als ik in zoeken naar "zoeken naar computers in werkgroepen" ga, dan komt zijn pc wel tevoorschijn, maar als ik daar dan op dubbelklik opent zich een venster "Verbinding maken met Swa" ... en dan moet ik een gebruikersnaam en wachtwoord invoeren, maar heb GEEN IDEE welke :?

- Als ik opstart hoef ik niets te doen... geen wachtwoord of niets in te voeren. Geen netwerk bevestiging niets :?

- Vreemd, verdere problemen zijn er wel, maar ik kom er niet op. Die komen later wel ter sprake :)

- Onze firewalls staan uit. We hebben beide dezelfde netwerkkaart (Realtek 1839C met zelfde drivers en 100Mbit verbind)

-Ik heb WinXP Pro SP1 en mijn overbuurman niet, die heeft WinXP Pro normal ... is dat erg ?

De meeste mensen deugen!

• gangsterjoey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
'verbinding maken met swa' slaat op mijn computernaam, die is SWA .... :)

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

• The Eagle
  • Laatst online: 13:53

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je buurman zal wel win2k of NT4 hebben? dan aanmelden met een username en passwoord dat op dat station bekend is (neem aan dat je geen gezamenlijke server hebt staan). Dit zou er volgens mij op neer komen dat je:
- met zijn login en passwoord aan moet melden
- hij een 2e user moet maken die hij toegang geeft tot zijn PC.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Cassius
  • Niet online
The_Eagle schreef op 24 oktober 2002 @ 11:42:
Je buurman zal wel win2k of NT4 hebben? dan aanmelden met een username en passwoord dat op dat station bekend is (neem aan dat je geen gezamenlijke server hebt staan). Dit zou er volgens mij op neer komen dat je:
- met zijn login en passwoord aan moet melden
- hij een 2e user moet maken die hij toegang geeft tot zijn PC.
Nee, hij heeft WinXP Pro :) (zonder SP1) staat in mijn post :P

Maar ik kan mooi niet in zijn map. En hij kan geen bestanden in de mijne zetten :|

De meeste mensen deugen!

• Cassius
  • Niet online
Dubbelpost |:( ... mijn tweede keer in een jaar :(

De meeste mensen deugen!

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

guest account aanzetten (winXP pc) wil nog wel eens helpen.
en anders die home netword wizard draaien op beide pc's

Multimonitor is relax :P

Verwijderd

dat probleem heb ik ook met mijn broertje! :( kweet alleen niet wat de oplossing is

• The Eagle
  • Laatst online: 13:53

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dan moet je toch echt ff je vraag aanpassen, want daar staat duidelijk dat JIJ WIN XP Pro hebt... En dan weet ik denk ik ook wel zeker dat je zelf geen 2e user hebt voor je eigen PC (waar je dus niet op komt). Ergo: bij jou een 2e user aanmaken (voor hem) en met die naam inloggen. Zal wel werken denk ik.

SUc6

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Cassius
  • Niet online
Matigjes, maar waarom zou een guest account helpen (vind het niet zo fijn om meerdere accounts te hebben, hou mijn pc het liefst schoon :| ) --> sorry als het eigenwijs overkomt, maar zo voel ik erover ...

home network wizard proberen we dadelijk idd even, thnx :)

De meeste mensen deugen!

• Cassius
  • Niet online
The_Eagle schreef op 24 oktober 2002 @ 11:47:
Dan moet je toch echt ff je vraag aanpassen, want daar staat duidelijk dat JIJ WIN XP Pro hebt... En dan weet ik denk ik ook wel zeker dat je zelf geen 2e user hebt voor je eigen PC (waar je dus niet op komt). Ergo: bij jou een 2e user aanmaken (voor hem) en met die naam inloggen. Zal wel werken denk ik.

SUc6
Aha, dat zei iemand anders ook al... (post is trouwens veranderd) ... toch misschien maar proberen :P ...

De meeste mensen deugen!

• gangsterjoey
-->Ik heb ook WinXP Pro.... en die netwerkwizard heben we al gedaan...daarna deed het internet het bij mij (eerst alleen MSN&Imesh...).

-->marzzman heeft de internetverbinding...

-->moet ik ook mijn gastacoount inschakelen?

|| Specs ||

• Cassius
  • Niet online
gastaccounts ingeschakeld bij beide ... ik heb mijn twijfels of dat wat uitmaakt :| ... Dus ik moet daar een wachtwoord voor opgeven of niet ?

Heel klein beetje uitleg nog plz :) (absoluut geen netwerk goeroe)

De meeste mensen deugen!

• gangsterjoey
kee, gastaccount ingeschakeld....

|| Specs ||

• Cassius
  • Niet online
Ik snap niet wat dat gast account moet helpen. Heb er weer teveel mappen bij ;( en scheelt niet ??? Ik heb al afgemeld en weer aangemeld met die gastaccount, maar ook daar kan ik er niet in. Ik snap er niets van.

- Maar Swa kan wel bij mij in mijn mappen ... Doet hij iets fout waardoor ik bij hem er niet in kan :?

De meeste mensen deugen!

• gangsterjoey
Als marzzman een mapje deelt, kan ik er wel in...maar als ik er een deel, dan moet hij een wachtwoord ingeven :?

en nee; ik heb geen beveiliging ingesteld oid...

|| Specs ||

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 13:06

Rum

wat bij mij hielp is het uitvoeren van die netwerk-wizard inclusief het maken van zo'n diskette. Deze diskette vervolgens meenemen naar de andere PC en daar vanaf de diskette de wizard nogmaals uitvoeren. Toen werkte alles! Ook beide XP Pro, bij beide géén geust-account actief!!!

Verwijderd

Hoe zijn beide pc gepartitioneerd ?
Als 1 van de 2 op NTFS draait en de anders op FAT32, dan zal degene met FAT32 GEEN schijf op NTFS kunnen benaderen.

Hope it helps

• gangsterjoey
Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 12:13:
Als 1 van de 2 op NTFS draait en de anders op FAT32, dan zal degene met FAT32 GEEN schijf op NTFS kunnen benaderen.

Hope it helps
en hoe kan je dat zien? volgens mij heb ik FAT32

|| Specs ||

• Cassius
  • Niet online
We hebben beide FAT32 --> we proberen die netwerk diskette wel even :) !!!

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Beide FAT 32 ?

OKee dan :9 Raggen met die diskette >:)

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 13:06

Rum

Hope it helps
Waarom zou dat niet kunnen? De sharing onder windows heeft nix met het filesystem te maken...

Er zijn zat bedrijven die NT-servers draaien op NTFS met gebruikersmappen die vanaf welk windows-systeem te bereiken zijn... Zelfs onder MS-Dos is dat nog mogelijk!

• gangsterjoey
Ok, we hebben de netwerkdiskette-methode geprobeerd, nou ff kijken of hij het doet...

|| Specs ||

• Cassius
  • Niet online
Ja, ik kon zojuist in de map van Swa met zijn log in pass die hij ook gebruikt voor Windows XP --> nu zou het moeten werken *D

De meeste mensen deugen!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:02
heeft je maat uberhaupt wel shares aan staan? Ik had precies hetzelfde om van win98 op XP te komen, kreeg ook die login waar ik niet doorheen kwam. Na het - eindelijk, kwas dat min of meer vergeten - sharen van een schijf of directory was dat weg en hoefde ik niet meer in te loggen. Zelfs de accounts maakt niets uit, dus waarschijnlijk hoef je het niet eens in guestaccounts of iets dergelijks te zoeken.

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-07 22:25
guest account heb je standaard al, moet je alleen even activeren, merk je voor de rest niks van, doe: start => settings => control panel => adminstrative tools =>comuter management =>local users and groups =>users => dubbelklik guest => vink 'this account is disabled' uit.

succes

• Cassius
  • Niet online
Guest account staat ook wel aan, maar heltp niet. Er is gewoon 1 hoofdprobleem !!! Als ik in het netwerk (in de juiste werkgroep) ga zoeken naar computers vindt ik "Joey (Joey)" zo heet dat geval. Daar klik ik op dubbel, maar dan kotm dat klote schermpie weer met "Verbinding maken met JOEY" --> en dan moet ik een gebruikersnaam en wachtwoord intypen ... MAAR WE HEBBEN GEEN IDEE WELKE :( :'(

En hij kan er heerlijk simpel BIJ MIJ wel overal in :( !!! Ik wordt er helemaal simpel van ...

Plz help

De meeste mensen deugen!

• gangsterjoey
stefijn schreef op 24 oktober 2002 @ 12:39:
heeft je maat uberhaupt wel shares aan staan? Ik had precies hetzelfde om van win98 op XP te komen, kreeg ook die login waar ik niet doorheen kwam. Na het - eindelijk, kwas dat min of meer vergeten - sharen van een schijf of directory was dat weg en hoefde ik niet meer in te loggen. Zelfs de accounts maakt niets uit, dus waarschijnlijk hoef je het niet eens in guestaccounts of iets dergelijks te zoeken.
ja, ik heb me hele map met Games en DivX'en geshared...

ik kan alles van Marcel leechen, maar hij niet van mij....

|| Specs ||

Verwijderd

wat wordt hier een boel onzin uitgekraamt.
marzzman schreef op 24 oktober 2002 @ 11:48:
Matigjes, maar waarom zou een guest account helpen (vind het niet zo fijn om meerdere accounts te hebben, hou mijn pc het liefst schoon :| ) --> sorry als het eigenwijs overkomt, maar zo voel ik erover ...

home network wizard proberen we dadelijk idd even, thnx :)
Je pc is nou schoon, en er kunnen geen indringers in, daarom moet hij ook een gebruikersnaam ww invullen!

Je MOET een gebruiker aanmaken op je bron pc (waar de share op staat) met dezelfde gebruikersnaam/wachtwoord als je doel pc.

Hope it helps
dit slaat helemaal nergens op.

Je kunt vanuit win98 echt wel een ntfs share benaderen hoor.
Je kunt alleen zelf geen NTFS schijven in je computer hebben zetten.

• Cassius
  • Niet online
Ok mensen, de mapjes zijn opgelost, maar nu doet zich het volgende rot probleem voor:

Ik heb de verbinding op me (Wireless Connection) en Joey zit daar aan vast met een Cross Cable via LAN :) --> Als ik online ben kan hij op MSN, IMesh, Kazaa, ALLES, behalve internetten :| !!!

Ik heb bij de internetverbing bij geavanceerd 'Internet Delen' al aanstaan en alles van de service aangevinkt (die hij mag gebruiken) maar hij kan niet op internet ...

:? Iemand

De meeste mensen deugen!

• gangsterjoey
misschien iemand een idee :? We willen tog graag even internet delen....

|| Specs ||

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 15:55

Strikie

Athletics

lllllllllllllllllllllollllllllllllllllllllllllll

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 10:54
misschien dns in vullen?
doe eens een ping naar: 194.109.9.99 (xs4all)

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

(jarig!)
Staat de poort en de DNS voor het internet delen goed?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

(jarig!)
MasterM schreef op 25 oktober 2002 @ 18:48:
misschien dns in vullen?
doe eens een ping naar: 194.109.9.99 (xs4all)
Trouwens die ping pakt ie bij mij ook niet. Is dat wel de goede?

Sorry dat was de verkeerde knop. Moest de edit zijn |:( |:(

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• gangsterjoey
alexandervisser schreef op 25 oktober 2002 @ 18:52:
Staat de poort en de DNS voor het internet delen goed?
Wat moet er dan ingesteld staan voor DNS? We hebben de IP-adressen automatisch laten toewijzen....?

|| Specs ||

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

FAQ: message 6 :z

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.