aanzetten dma bij hdd en cdrom????

Pagina: 1
Acties:

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:27

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Topicstarter
Als je naar System Properties gaat en dan naar de properties van de harde schijven dan kun je ook dma aanvinken. Waar is dit nu precies goed voor. Win je daarme snelheid of juist niet. Stabieler of niet?

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

aanzetten!!
=sneller

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:48
DMA=Direct Memmory Acces
Oftewel nu kan je hardeschijf/cd-rom speler gelijk naar het geheugen 'schrijven' zonder tussenkomst van de processor.

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

overklokte pc en niet weten dat dma aan hoort te staan? vaag

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Verwijderd

Zodra je spellen gaat branden bv PSX, uit zetten.......

• Lone Gunman
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Dma van je schijf kun je eik altijd aanzetten tegenwoordig zonder problemen... je cpu usage bij hdwerkzaamheden zakt dan van 70-80% tot +- 2-6% en dat scheelt aanzienlijk :) Bij cd romspelers/rewriters ligt het iets anders. sommige kunnen er wel meer overweg en andere weer niet. Als je bv dma aanzet bij een plextor 12x10x32 dan ziet windows het apparaat niet eens meer... Dus dat moet je ff zelf uitproberen... bij aopen cdroms zit er bv een xtra jumper achterop het apparaat, zodra je die verwijderd kan je dma aanzetten, anders niet. Maar dat is dus echt heel verschillend per cdromspeler/rewriter. Bij dvd spelers kan dma eik altijd zonder problemen aan en vaak wordt dat ook verplicht door het programma waarmee je dvd's afspeelt.

Mzzl, lg

Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.

Pagina: 1