dual processor mobo, of niet...

Pagina: 1
Acties:

• BonBon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06-2010
momenteel draai ik NT4 server op een single
processor mobo. P166, 64mb, 512 cache.

Is het de moeite waard om te upgraden naar
een dual mobo (2xP166)?

Ik draai geen zware applicaties, eigenlijk
alleen als file- en printserver + proxy
om met m'n andere werkstations te surfen..

Heeft iemand ervaring/tips?
thanx

Verwijderd

als je CPU geen probleem is heeft het niet veel nut. Je mag je afvragen of de kosten opwegen tegen de baten.... Wel leuk voor de ervaring, maar of je er iets mee opschiet ??

Verwijderd

Met NT4 heeft het sowieso weinig zin omdat de ondersteuning marginaal is; de tweede processor begint pas als de eerste op 100 % draait. In W2K is dit iets beter geregeld maar voor de echte dual processing OS'en moet je niet bij Msoft zijn. Wat meer geheugen is meestal een betere investering.
Maar kijk vooral oftie het nu moeilijk heeft, waarschijnlijk niet en dan is het sowieso zonde van je tijd en geld!

• BonBon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06-2010
Denk dat ik het zo maar laat op 1xP166...
(misschien nogeens met de tijd 'n paar
simmetjes erbij)

Dank voor de reacties!

Verwijderd

of probeer het eens met een van de Linux varianten, hoef je geen geheugen en/of processor te kopen (sterker nog, je houdt geheugen over) en je hebt een betere file-, mail-, en printserver! En ook nog een betere router (firewall!!!!). En als dat niet genoeg mocht zijn, het is nog gratis ook en je leert er heeeeeel veel van!
suc6

• digifiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-01 14:15
jeps meestal haalt bij een server meer geheugen meer uit dan snellere processor

heb hier dual celeron bak gewoon als workstation staan en mn 350 als server
en daar moet eigenlijk gewoon en p2 233 voor in de plek komen oid vindt t zonde om die 350 als server te draaien

ik ben niet gek ik ben een bakfiets :)

• f1r3b4ll
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:38
ik zou het niet doen, ik heb zelf een Dual Pentium 200 gehad, en vond het alles behalve spectaculair.

De beide Pentiums moeten namelijk de 512 Kb cache op het mobo delen, wat bij de PII/III niet het geval is. hier heeeft elke processor full-length cache tot zijn beschikking. koop gewoon 1 snelle proc, heb je veel meer aan.

voor server-taken kun je beter een Dual Pentium Pro/XEON nemen. ik zou liever Pentium Pro kiezen, die zijn ook supersnel en niet zo REEEEETTTTEEEEE duur als die XEON's!!!!

🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | ☀️14kWp zuid-west+noord-oost

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-08 08:08
Tssk wat een onzin allemaal!!!
:)

Heb hier een Dual Cellie 550 klaarstaan om als server te dienen.
128MB ECC is misschien niet zoveel, maar bij een benchmark onlangs in het nieuws op Tweakers.net zag je nergens echt profijt van 256MB ipv 128MB...

Tja echte server benches hebben ze nie gedaan...

Hopelijk kan ie binnenkort op een LAN party ff uit ze dak gaan....

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Verwijderd

een dual pentium1 is leuk voor je koe :)

nu serieus

ik heb 2 pentium 1's

een single p166@233 96mb
en een dual p1 233 met 128 mb

het enigste waarvoor het handig is als je veel netwerk applicaties draait. of als je veel load hebt . mijn rc5 proxy draait ze stats en webserver op me single 233. wat redelijk gaat. onder een stats run is de load heel hoog. dan is een 2e cpu handig als je nog veel andere zware dingen draait. zodat alles door blijft gaan maar als router enz niet doen.
Pagina: 1