Geluidsniveau Laptop

Pagina: 1
Acties:

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:31

Trebbors

Failure is no option!

Topicstarter
Een laptop met een mobile proc, wat moet ik me daar nu bij voorstellen kwa geluidsniveau? Ik zoek namelijk een laptop die je echt bijna niet kunt horen.

Of kan ik dan beter een oudere laptop zoeken met een proc onder de 1Ghz? De laptop zal voor redelijk zware programma's gebruikt worden vandaar dat ik dacht voor iets rond de 1.6Ghz ofzo maar ik kan me zo snel geen voorstelling maken van get geluidsniveau van zo'n ding. Ik kan momenteel niet naar een winkel om te gaan checken :(

Heb de search gebruikt maar geen topics gevonden met info hierover.

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:09
De meeste fans draaien alleen als de pc echt heet wordt en dat wordt ie snel over full load. Gewoon gebruik onder windows heeft de mijne geen eens actieve koeling aan staan.
Dat is een Pentium3 750MHz. Ga niet voor een zogehete desknote, dat zijn laptops met desktop processoren. Snel zijn ze zeker, maar ook echte heethoofden.

Verwijderd

ik denk dat het erg verschilt per laptop en niet per se per processor. De koeling en de HD maken de meeste herrie... Ik denk dus dat je naar een stil ontwerp van een laptop zelf moet gaan zoeken, en niet naar een stille proc. En ja, wat vind jij stil?! Daar heeft iedereen ook een andere mening over. De een vindt het herrie, maar de ander kan het best stil vinden. Ik denk dus echt dat je bij winkels langs moet gaan om zelf te gaan luisteren :P

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:31
Een laptop met een desktop processor kan van tijd tot tijd echt wel herrie maken. Zeker als je in een stille ruimte zit valt dat op. Maar in een ruimte waar meer mensen zitten (bv. trein) valt het niet echt op.

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08 19:45
Ik heb een Inspiron 8100 PIII 1.13 Ghz, bij normaal gebruik word de processor 40~50 Graden.
HD ->40 Graden
Geforce 2GO -> 50 Graden,

Maar als de processor 70 graden word, gaan de fans pas draaien, en als de fans draaien hoor je ze best goed
Fans draaien bij mij altijd synchroon met proc-belasting, dus ze draaien ook @ 25 graden @ 100% cpu belasting, maar niet @ 65 Graden @ 3% cpu-belasting

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

Topicstarter
Als ik in een kamer zit, me vriendin ligt in bed en ik zit aan een bureau in die kamer op de laptop te werken. Buiten toetsenbord etc. moet het daarvoor zo stil mogelijk zijn. Zo stil ongeveer dus :)

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-07 22:59
Dat kun je met de meeste laptops wel halen hoor, die stilte :)
En zeker als je hem in de stand draagbaar/batterij (whatever) zet bij energiebeheer, dan gaat een mobile processor dus trager werken, en begint de koeling niet te draaien. Verder hoor je er niets van. (Heb het over een Compaq P700, die ik van iemand heb mogen lenen)

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

Topicstarter
Sorry voor deze schop maar weet iemand waar de Asus 3800C in eindhoven te krijgen is?

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Trebbors schreef op 24 oktober 2002 @ 11:46:
Sorry voor deze schop maar weet iemand waar de Asus 3800C in eindhoven te krijgen is?
Mycom dacht ik, staat zelfs in de winkel daar! :)

Zo niet, www.pcvoordeel.nl kan 'm waarschijnlijk wel leveren.

Volvotips.com

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

Topicstarter
Ik wil deze, goede laptop zo ik kan zien via search. Vraag me wel af of de 3800S varianten met desc. proc veel lawaai maken of als dit ook wel meevalt.

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

Topicstarter
Hmmm wordt weer morgen. Maar Bart-Willem bedankt voor de tip. Ik ga morgen daar eens kijken.

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
In CT (computer techniek) van deze maand testen ze instaplaptops en ook de geluidsproductie daarvan, hoe duurder hoe minder herrie :) Dell komt er goed vanaf.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Verwijderd

Trebbors schreef op 24 oktober 2002 @ 11:46:
pricewatch op www.tweakers.net
anders googelen, kun je prima zelf....
Pagina: 1