Ik ben een progje aan het maken waarmee een gebruiker zijn password voor een db kan wijzigen. Dit wijzigen van het password is het probleem niet, dat lukt. Maar de db waarvoor het password gewijzigd moet kunnen worden is nu 'hard' gekoppeld in het progje. En ik wil dit generiek maken, das wel zo handig.
Daarom wil ik een lijst op mijn scherm krijgen van de Datasources uit de ODBC en daar de db in kwestie uit kiezen.
Ik heb gegoogeld en hier op GoT gezocht. Ik heb o.a. gezocht naar de ODBC API maar niet iets gevonden waar ik verder mee kon.
Ik heb gelezen:
Ik heb ODBCConnect geprobeerd, helaas dit ging bij mij niet goed. Daar moest een file voor geincluded worden maar ik heb niet kunnen vinden welke.
Daarom wil ik een lijst op mijn scherm krijgen van de Datasources uit de ODBC en daar de db in kwestie uit kiezen.
Ik heb gegoogeld en hier op GoT gezocht. Ik heb o.a. gezocht naar de ODBC API maar niet iets gevonden waar ik verder mee kon.
Ik heb gelezen:
Dus ik dacht dat is wat ik moet hebben. Maar ik kon nergens vinden hoe ik dit uit moet voeren.to browse the odbc database connections just call the odbc api function : SQLDriverConnect, with the flag SQL_DRIVER_PROMPT and the system ODBC dialog will magically appear.
Ik heb ODBCConnect geprobeerd, helaas dit ging bij mij niet goed. Daar moest een file voor geincluded worden maar ik heb niet kunnen vinden welke.