Toon posts:

Windows XP copieren

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs mijn computer verhuist naar mijn vriendin die al een computer had. Die van mij is echter beter, dus willen we (omdat we te weinig ruimte hebben voor 2 computers) haar computer vervangen door de mijne. het enige probleem is dat op haar computer Windows XP staat en op die van mij (die er dus komt te staan) windows ME. XP bevalt me beter, dus wil ik die overzetten. Volgens mij is dit legaal, aangezien ik bij die andere computer automatisch een licentie heb gekregen voor gebruik op 1 computer. Ik weet echter niet hoe ik XP moet copieren. Hij staat namelijk op een partitie van mijn harde schijf. Ik heb wel gewoon de recovery CD-ROM. Zou iemand mij uit de brand kunnen helpen?

Tenks
0-)

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 19:41

Arno

PF5A

Dit is dus een OEM versie en is het niet legaal

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
Wat betekent OEM? Ik ben niet zo thuis in die termen. Volgens mij is het dan ook niet mogelijk om mijn moederbord met harde schijf over te zetten. Klopt dat?

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Een versie (van Windows bijvoorbeeld) die niet los verkocht wordt in een mooie doos, maar een versie die tegelijk met een ander product (bijvoorbeeld een computer) wordt verkocht zonder speciale verpakking. Deze OEM-versie is dan ook goedkoper voor de verkoper (maar niet voor de consument).

Use the search verder ;)

Veel succes.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 21:16

job

het makkelijkste is om gewoon je hd over te zetten.
dus hd van je vriendin in jou pc
met xp lukt je dit namelijk wel
met win9x of me is dit een stuk lastiger en is een kapot os het gevolg
pc aanzetten en windows xp gaat alle drivers installeren.
je moet waarschijnlijk wel opnieuw activeren en ditmaal via de telefoon.
je hebt nu een compleet andere pc dus je krijgt een compleet andere product key.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Licensies zijn computer gebonden, je mag dus niet zomaar een CD kopieren en gebruiken op een andere PC dan waar hij op staat of voor bedoeld is.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.