Toon posts:

XP boot rete traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb gister XP professional geinstalleerd op een dell optiplex gx 150 met P3 1Ghz, 128 mb
Ik heb eerst met fdisk (vanaf win98 cd) de oude partitie verwijderd, daarna met xp cd hd als NTFS geformateerd (uitgerbreid). vervolgens XP geinstalleerd vreemde is dat dit dik 1 1/2 a 2 uur duurde.
alles succesvol, maar na een reboot duurt het het goed 10 minuten voordat xp mijn buroblad toont. En dan wordt er tijdens de setup wel beweerd dat het
heel veel sneller opstart
kan het zijn dat de setup via deze cdrom (zo'n notebook gevalletje) de boel verkloot??..

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
kan het zijn dat de setup via deze cdrom (zo'n notebook gevalletje) de boel verkloot??..
Mwa, lijkt me niet. Al tools gevonden om het opstarten sneller te maken enzo :?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Bootvis is een tooltje om te kijken welke dingen er gebeuren tijdens het opstarten, en welke dingen er voor zorgen dat je PC zo langzaam opstart.

En, [google=xp slow boot] vind ook wel wat. Daarna kwam ik hier uit.

Vaak duurt het langzaam omdat XP het netwerk afzoekt naar iets (weet niet meer precies wat) Edit: volgens mij zoekt XP naar een DHCP server om automatisch een IP adres te krijgen (als je dat heb ingesteld bij je TCP/IP settings), of hij zoekt iets anders... draai Bootvis eens.

• Swop1200
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 19:56
blackd schreef op 24 oktober 2002 @ 10:25:
[...]
Al tools gevonden om het opstarten sneller te maken enzo :?
Probeer deze tool eens: Bootvis.

Als je niet aan een netwerk staat aangesloten helpt het ook om je netwerkkaart uit te schakelen (via configuratiescherm->hardware)

10 minuten om XP op te starten is trouwens wel heeel traag!

edit:

Oeps, iemand was me voor

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb inderdaad thuis een dhcp netwerk draaien hij krijgt alles via mijn linux doosje, maar dat neemt nog niet weg dat zelfs nadat hij is opgestart hetgeen tergend traag is. het best wel eens een seconde of 10/20 duurt voordat het startmenu opent (nadat ik erop geklikt heb natuurlijk :) ).

Maar ik zal dat bootvis eens proberen