Toon posts:

[delphi]Random generator

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ej goeie morgen.

Ík ben bezig in delphi6 en nu is de bedoeling dat ik wat comboboxes heb, in die comboboxes staat een string die vanuit een *.txt worden aangeroepen.
Nu heb ik 10 woordjes in een txt-tje staan en wil ik ervoor zorgen dat wanneer ik op zo'n combobox klik ik dan die 10 woordjes(10 regels onder elkaar) daar zie.
Dat heb ik voor me kaar alleen wil ik dat ze in willekeurige volgorde worden laten zien.

weet iemand in een stukje code in pascal die ervoor zorgt dat die 10 regels random worden laten zien?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:34
Tja, lees even de quickstart en de FAQ..... Scriptrequests zijn niet toegestaan.

Wat je kan doen is die file in een array inlezen en dan die array gaan scramblen.

https://fgheysels.github.io/

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Geen script requests hier. :)

Zoek maar op Randomize en kom maar terug als je vast zit met je code.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

Verwijderd

Topicstarter
LordLarry schreef op 24 oktober 2002 @ 10:14:
Geen script requests hier. :)

Zoek maar op Randomize en kom maar terug als je vast zit met je code.
ow jah sowwie hoor! :P
maaruh ik zit echt vast en jah ik heb al meerder malen gezocht op inet voor scripts , maar kwam dur niet uit nu heb ik ze maar gwoon gesorteerd op alfabetische volgorde .

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:34
Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 10:22:
[...]

ow jah sowwie hoor! :P
maaruh ik zit echt vast en jah ik heb al meerder malen gezocht op inet voor scripts , maar kwam dur niet uit nu heb ik ze maar gwoon gesorteerd op alfabetische volgorde .

Lees even de Quickstart en de FAQ.
Welkom in P&W -> Quickstart (update 2/10/2002)
Welkom in P&W (FAQ-15/10/2002)

scriptrequests zijn niet toegestaan, daarvoor ga je maar naar andere sites.

Als je de quickstart hebt gelezen kan je eventueel een nieuw topic openen waarin je duidelijk aangeeft wat je hebt, wat er niet lukt, ....

https://fgheysels.github.io/

Dit topic is gesloten.