[Win95] NIC wordt niet gevonden.

Pagina: 1
Acties:

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-08 16:50
Ik heb een Win95 bak gecreëerd maar ik krijg de netwerkkaart erin niet aan de praat.

ik heb een Realtek 8129 en 8139 geprobeerd met (volgens mij de goede drivers maar ik krijg het volgende staat bij Systeem>Apparaat beheer, Dat er niet de goede driver is...

maar hij detecteerd beide kaarten niet bij "nieuwe-hardware" wat moet ik doen??

Verwijderd

Kaart even uit de kast halen, serienummer noteren, naar www.driverguide.com gaan (user: driver, pass: all) en zoeken op het serienummer, de juiste driver downloaden, naar het apparaat gaan in apparaatbeheer en de driver bijwerken... :z

• Speedener
serie nummer?
dit staat op de realtek chip:
RTL8139C
1A053A1
141B TAIWAN
wat is dan het serie nummer?

maar ik heb gewoon de win95 drivers van realtek.com.tw gehaald. zijn deze niet goed dan?

[xtra info]
tis een PCI kaartje trouwens.

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-08 21:27

Jiffy

God, you're ugly!

Hm... Is idd een kaartje dat hij meteen moet vinden. Ok, de drivers moet je zelf aanleveren, maar je hebt wsl de goeie...

PCI slot defect misschien? Welk slot gebruik je? Het eerste PCI-slot wil nog wel eens resources (IRQ) delen met de videokaart en misschien wil je kaartje dat niet...

Biosreset misschien? Je kunt ook proberen de optie 'Plug & Play OS installed' in je bios uit te zetten als die aan staat (of aanzetten als het uit staat). Vervolgens moet je nog wél ff de resources in je bios resetten zodat die opnieuw door je bios worden 'uitgedeeld'.

Wie weet...

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-08 11:51
Gewoon even een ander PCI slot gebruiken eerst lijkt me ,
Ik heb dat zo vaak gehad dat iets niet werd gevonden .
Toen ander pci slot gebruikt en hoppa werken , succes :)

• Speedener
Nou ik heb gedaan wat jiffy zei, nl mijn bios reset en nu vind hij de kaart meteen bij het booten,

jiffy je bent een kanjer :P

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-08 21:27

Jiffy

God, you're ugly!

Ik weet het: dat hoor ik zo vaak... O-)

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Pagina: 1