Toon posts:

Gigabyte GA-7VAXP -> Windows niet installen

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Alllo!

Heb eergisteren een Gigabyte GA-7VAXP gekocht.

Heb hem ingebouwd , En opgestart , Hij lade windows en alles wel in

Maar ik wou hem formatten en xp erop nieuw op..

Hij is dus bezig met kopieren van bestanden , Komt erboven in het beeld - dat knippert.. Hadik met me vorige mobo ook , Maar toen steds blauwe schermen

Driver_IQAL_NOT_LESS_QEUAL

DUs lan onboard uit,

Die error was weg, Weer op nieuw proberen

Krijg ik de fout , usbport.sys

USB Poorten uit in bios , Wat niet helpte

Windows ME geprobeerd krijg ik deze fout Regmem.sys

Is dit mobo kaduuk ? , Wat is er mis mee , DIe domme TPG Post heeft hem laten vallen!! :S Is dat de oorzaak? :(

Verwijderd

Waarom installeer je eingelijk win me :?

run eens memtest duurt wel lang maar het kan ook aan je geheugen liggen

• ProgrammerX
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-02-2021
Wat ik van je verhaal opmaak is dat je alleen je moederbord nieuw hebt. Dan neem ik aan dat het geheugen, processor, voeding enz. wel al werkte. Je hebt ook al verschillende besturingsystemen getest. Dan trek ik mijn conclusie dat het iets is met het moederbord :)

Verwijderd

Topicstarter
Mem is goed , heb ikuitgebreid getest..
rest van systeem is ook goed ,

MOBO lijkt me kaduuk ja :S

Verwijderd

Ik denk dat je in je bios de cmd-rate eens op 2T moet zetten, max. performance op uit en sdram-timings op auto, want 80% kans dat je je biossetting voor je geheugen te hoog is ingesteld...
Als het dan stabiel is, daarna met hogere Vmem kijken wat je verder uit je geheugen kunt halen...

Verwijderd

Topicstarter
performace had ik uit enzo alles wat jij zegt, default settings niets high of ultra..

Verwijderd

...en ik neem aan ook FSB op 133. Dan zou ik idd maar eens memtest gaan draaien...
O, en de memclock, heb je die op auto, 266 of 333 staan? Misschien dat je PC2100 mem. hebt en dat de "auto" optie niet goed detecteerd, of dat 'ie per ongeluk op 333 stond of zo... En je draait de meest recente bios?
Ik krijg zo'n "driver_IRQ..." melding ook elke keer dat ik m'n mem. settings te hoog had op de 7VRXP, maar kan natuurlijk net zo goed ergens anders van komen...

Verwijderd

Mijne wou ook nie installen, ik heb mijn win2000 op me andere geinstaleerd opstarten ging nog niet lekker bios settings op normaal teruggezet. hij starte op alle drivers geinstaleerd en lopen als een trein.

er zitten btw ook switches op van 100-133-166 FSB als ie op 166 staat kan het wel zijn dat ie het niet goed doet.

Good luck

Verwijderd

Topicstarter
pc 2100 geheugen heb ik , heb ik op 266 gezet , switches op 133

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 oktober 2002 @ 12:01:
pc 2100 geheugen heb ik , heb ik op 266 gezet , switches op 133
Clear anders ff je cmos weet je zeker dat alles goed staat in bios.

Verwijderd

Waar heb je je IDE kabels op aangesloten? Ik zelf heb dit probleem namelijk gehad met een Gigabyte GA-8IHXP in combinatie met WinXP. Bleek dat ik de hd direct op de raid controler moest zetten en tijdens de setup die met een diskette selecteren. Toen werkte alles wel. Is dit misschien ook bij jou het geval?

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Klinkt heel erg naar kapot geheugen. Zet eens in de post quik power on selft test maar eens uit. Dan gaat hij het geheugen eens goed test. Probeer dat maar eens.
Ik had ook allemaal vage meldingen bij mijn Asus A7V333 met 2 x 256 PC2700.
Toen deed ik dat en bleek dat er 1 dimmetje verrot was. Laten we hopen dat niet wat anders is.

Anders probeer eens andere drivers voor de ATA controller tydens de installe van WinXP.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga hem nu weer installeren , de mobo..

En dan ff instellen wat jjullie hebben gezegd hoopelijk doe ie het ! :D

Verwijderd

Topicstarter
Raar raar , IK draai nu gewoon op het nieuwe mobo , geen fouten niks!!

Ik ga me pc is formatten , is kijken als ie toch nog fouten geeft!!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je kunt troubleshooten via de troubleshooter zoals aangehaald op de Voor alle "M'n PC doet het niet" en "Ervaringen" topics! :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.