PALM PDA aansturing mp3 pc

Pagina: 1
Acties:

• tvdleur
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

tvdleur

ehh...okay?

Topicstarter
Ik zat wat rond te zoeken naar een simpele en mooie oplossing voor een interface voor een mp3 computer zodat bij mn stereo alleen een schermpje oid staat (touchscreen). Het volgende kwam ik op internet tegen:

http://www.giantdisc.com/concept.php

Best een goedkope en simpele, strakke oplossing :)

Mijn vraag: Heeft hier iemand al ervaring mee, of is dit een geheel nieuw concept? Ik wil het graag gaan uitvoeren, maar als er enige feedback over is hoor ik het graag... (het forum wat erbij hoort staat niet veel in).

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Heb je al gezien dat je bij deze oplossing je palm via een seriele kabel aangesloten moet blijven houden? Niet echt handig dus als je het mij vraagt. Een pocketpc met wireless lan is dan een mooiere oplossing denk ik. Kijk hier eens.

• tvdleur

tvdleur

ehh...okay?

Topicstarter
Nikel schreef op 24 oktober 2002 @ 10:28:
Heb je al gezien dat je bij deze oplossing je palm via een seriele kabel aangesloten moet blijven houden? Niet echt handig dus als je het mij vraagt. Een pocketpc met wireless lan is dan een mooiere oplossing denk ik. Kijk hier eens.
Dank voor de link, interessant... maar hier gaat het om een pocket pc zoals een Ipaq, die op dit moment voor mij helaas veels te duur is. Ik heb er hier 1 liggen op mn werk die ik wel als test kan en mag gebruiken, maar die moet ik natuurlijk ook weer eens terug geven. Ik ga het in ieder geval met interesse doorlezen en evt testen :)

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 12:27

Rincewind

Take me in your arms tonight

Djeez.... mijn aandacht werd getrokken door je topic-naam maar dit 'Giantdisc' is wel erg handig :) Ik heb alle onderdelen over (een palm IIIxe en een P100 Mhz) dus dat moet te doen zijn.

Mocht je er ook aan beginnen wil je me dan op de hoogte houden ? Dan doe ik hetzelfde.

Nu alleen nog die Pentium zo stil mogelijk maken.... Hmmmm...... :)

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

• tvdleur

tvdleur

ehh...okay?

Topicstarter
Rincewind schreef op 24 oktober 2002 @ 11:02:
Djeez.... mijn aandacht werd getrokken door je topic-naam maar dit 'Giantdisc' is wel erg handig :) Ik heb alle onderdelen over (een palm IIIxe en een P100 Mhz) dus dat moet te doen zijn.

Mocht je er ook aan beginnen wil je me dan op de hoogte houden ? Dan doe ik hetzelfde.

Nu alleen nog die Pentium zo stil mogelijk maken.... Hmmmm...... :)
Als ik eraan begin zet ik mn bevindingen wel in dit topic neer. Heb op het moment thuis nog geen internet (met dank aan Essent) dus kan ik alleen op mn werk internet op. heb de handleiding dus ook maar uitgeprint :) Een collega gaat hier ook mee aan de gang :7

Leuk projectje misschien om hier op de ICT afdeling op te zetten... zal het eens voorstellen :*)

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 19:25
mocht je onder windows willen blijven, dan is er een plugin voor winamp die communicatie tussen je palmtop (moet wel serieel zijn) en winamp verzorgt; palmamp heet ie, nog ff zoeken op internet, want er was iets met legal issues ofzo

screenies:

Afbeeldingslocatie: http://www.ghalfacree.clara.net/palmamp1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ghalfacree.clara.net/palmamp2.jpg

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

DIt is wel erg cool ja.. ik ga eens kijken of ik een pc kan ombouwen... jeetje.. :)

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ff kijken..ik krijg een full color palm vandaag of morgen met de brievenbus :P
ik krijg er wel een met usb craddle..
mijnes moet meer als losstaande afstandsbediening gaan..
ff kijken voor pronto light ofzow :P

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Is er ook een USB versie van die PalmAmp? Want zoiets zoek ik al een tijdje.

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• JsB
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

JsB

Dit is echt leuk. Ik heb zelf een palm IIIXE en heb gisteren even gekeken wat ik nog aan hardware heb liggen. Ik heb een mini-atx moederbord over met pentium 2 300 en 32 mb geheugen. sound en video onboard. Echt perfect. De processor is zelfs passief gekoeld, alleen de fan van de voeding (90 watt!) maakt nogal een raar geluid, dus nog wel een nieuwe fan daarin. Maar ik schroef dus die zooi in elkaar gisteren en het deed niks. Dacht ik vanmorgen: laat ik de bios batterij er eens uittrekken en hij werkt. Nu moet ik alleen nog ergens een 10 gig harde schijf ofzo vandaan halen en kan beginnen.

Enige rare is dat er geen aansluiting op het moederbord zit voor een powerled, staat ook niks over in de handleiding. Heb alle aansluitpuntjes al afgelopen. Maar ik weet toch zeker dat dat lampje ooit heeft gebrand, hij ging zelfs knipperen als je hem in standby zette. Maar ja ik heb toen ik mijn moedebord verving in mijn huidige computer waar die eerst in zat gewoon in een keer alle kaststekkertjes losgetrokken 8)7 .

Maar leuk projectje, ga er volgend weekend maar eens mee beginnen.

• tvdleur

tvdleur

ehh...okay?

Topicstarter
Zo, wat reacties al gekregen in het weekend. Heb zelf van het weekend een cyrix 200 met 128 mb ram maar eens geinstalleerd met linux. veel verder ben ik nog niet gekomen ivm toets voor cursus deze week...

Dat palmAmp ga ik ook eens bekijken :)

• Fire69
  • Laatst online: 12-08 14:14
Is er nou echt geen enkele die USB ondersteund? :'(

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Fire69 schreef op 28 oktober 2002 @ 09:06:
Is er nou echt geen enkele die USB ondersteund? :'(
Hmm.. Ik dacht zelf eigenlijk dat de USB via serial-usb ging, dus dat ie eigenlijk als seriële poort wordt aangesproken. Je moet ff verder kijken, want in dat geval is het een kwestie van /dev/usb/ttyUSB0 instellen (zoals hier). Ik heb geen ervaring met xmms ofzo, alleen met USB Hotsync.

Er bestaan ook serieel naar USB kabels, maar daarvoor heb je volgens mij (Windows) drivers nodig, al zou het me niet verbazen als er ook Linux drivers voor zijn.

Expanding the inexpandable

• Fire69
  • Laatst online: 12-08 14:14
Expander schreef op 28 oktober 2002 @ 09:24:
[...]

Hmm.. Ik dacht zelf eigenlijk dat de USB via serial-usb ging, dus dat ie eigenlijk als seriële poort wordt aangesproken. Je moet ff verder kijken, want in dat geval is het een kwestie van /dev/usb/ttyUSB0 instellen (zoals hier). Ik heb geen ervaring met xmms ofzo, alleen met USB Hotsync.

Er bestaan ook serieel naar USB kabels, maar daarvoor heb je volgens mij (Windows) drivers nodig, al zou het me niet verbazen als er ook Linux drivers voor zijn.
/dev/usb/ttyUSB0 zal wel weer linux zijn veronderstel ik? :?

Tja, dan zullen we dat er dus toch maar eens moeten opgooien. :/
Pagina: 1