rackindeling - warmbloedigen boven op onder?

Pagina: 1
Acties:

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:56
Wat is jullie meningen hierover jongens?
Voor't inrichting van een rack met enkele WARME toestellen en verder allemaal standaard toestelletjes die wel wat hitte produceren maar niet zo overdreven als die 3 WARME.
Stop ik die WARME onderaan zodat zij altijd gekoeld worden met de vers aangezogen frisse lucht met als resultaat dat al de andere toesten erboven voorgewarmde lucht krijgen en dus zelf warmer gaan lopen? Of stop'k die WARME bovenaan zodat ze ze gekoeld worden met reeds ietwat opgewarmde lucht van alle toestellen daaronder waardoor de minder warme toestellen nog wel volledig gekoeld worden?

Of maakt dit allemaal niet uit omdat de totale koeling toch gelijk is?

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Lijkt me niet dat het veel uitmaakt, de stelregel is dat de zware bakken (UPS) onderin gaan.

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Verwijderd

als ik er van uitga dat warmte stijgt zou ik zeggen warm spul onderin zodat die hun warmte kwijt kunnen.
anders wordt het bovenin al snel warm en blijft het warm.

Verwijderd

Ik zet meestal de warmtemakers bovenin. Maar dit ligt een beetje aan de dingen die je in je kast hebt hangen. Aangezien warmte meestal opstijgt kan je deze meestal beter bovenin zetten. Dan komt niet die hele warmte door je hele kast heen. Goed ventileren aan de bovenkant en koude lucht er onderin blazen. Hou je alles goed koel.

• witchdoc
seq_uence schreef op 24 oktober 2002 @ 09:33:
Lijkt me niet dat het veel uitmaakt, de stelregel is dat de zware bakken (UPS) onderin gaan.
Zware dingen onderin is om de stabiliteit van de rack te behouden..

Denk trouwens dat'k ze maar bovenin zet.. Kan inderdaad zoals voetenzalf zegt de hitte er gelijk uit.
Probleem is wel dat er geen actieve koeling is behalve deze op de toestellen zelf.. schoorsteeneffect kan'k dus niet maken.
anyway, thx

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Als je geen actieve koeling hebt zou ik heel goed in de gaten houden hoe warm het allemaal wordt, en waarschijnlijk moet je in ieder geval de acterkant dan maar openlaten. Jullie hebben toch wel in ieder geval iets van airco buiten het rack he?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:19

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

PNS > DOC

Tijd voor een nieuwe sig..

• witchdoc
vink schreef op 24 oktober 2002 @ 10:15:
Als je geen actieve koeling hebt zou ik heel goed in de gaten houden hoe warm het allemaal wordt, en waarschijnlijk moet je in ieder geval de acterkant dan maar openlaten. Jullie hebben toch wel in ieder geval iets van airco buiten het rack he?
Hehe, is wallmount 18u rackje dus achterkant kan no way open of je moet een muurtje slopen ;)
Buiten de rack is gewoon kamertemperatuur, geen airco.

• Da_Patriot
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:00
Mijn eerst ged8e zou zijn: warmst boven, en koudst onder O-)

Daikin EHBX04D6V / ERGA04DV | LG WH20S.F5 | Enphase iQ8+ 20 x 410W Qcells |

• madwoody
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-02 19:14

madwoody

Connection reset by ME

Ik zou de warmtste boven doen zodat die warme lucht zo snel mogelijk uit je rack is. Als je hem helemaal onderaan doet blijft die warme lucht nog langer in je rack hangen waardoor gemiddelde temparatuur van je rack omhoog gaat en uiteindelijk ook de temp van dat warme toestel.

Specs: Game/LANBak FTP/Gameserver Unix Server Visit http://www.gamesfm.nl

Verwijderd

doe ze bovenaan en plaats er nog een paar fans in

• Da_Patriot
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:00
Owja, en aan de achterkant ook wat fannetjes plaatsen voor 'ultra-suction' :9~

Daikin EHBX04D6V / ERGA04DV | LG WH20S.F5 | Enphase iQ8+ 20 x 410W Qcells |

• witchdoc
Geena ctieve koeling wil ook zeggen geen fans he jongens..
Maar thanks voor de info.. warme gaan boven.

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Waar zuigen je apparaatjes hun lucht vandaan?

Als dat van voor naar achter is maakt het helemaal niks uit, dan wordt het alleen wat warm achter je rekje. Zuigt iemand lucht achter aan dan zou ik die onderaan zetten, zodat die een beetje koude lucht hebben.

Warm boven betekent ook hitte problemen boven, zoekt handiger.
Pagina: 1